hoe zet ik mijn SCSI schijf uit in standby-modus?

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 00:37
de laatste tijd laat ik mijn koetje fanatiek grazen. dag en nacht dus.

nu heb ik een probleem: mijn pc staat vlak bij me bed en dat ding maakt een dusdanig lawaai dat ik niet kan slapen.

nu heb ik al geprobeerd om via de Power Management in de BIOS de hd uit te schakelen na een X aantal minuten, maar dit werkt niet. zou dit komen doordat ik een SCSI schijf heb?

Als ik de standby modus in Windows Millennium inschakel, doet me hele pc niets meer, dus ook de proc doet niets.

Hoe kan ik gewoon grazen, terwijl de hd uitstaat?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
please help!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Ik denk dat het lawaai dat je pc maakt niet afkomstig is van je HD, dat komt eerder van de verschillende fans (afhankelijk van hoe leuk je tweaken vindt) in je kast! En die kun je beter niet uitzetten!!

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Kijk eens bij de fabrikant op de website, misschien staat daar nog wat op de specsheets ofzo. Misschien 1 of ander jumpertje...

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 14:38 schreef tineau het volgende:
Ik denk dat het lawaai dat je pc maakt niet afkomstig is van je HD, dat komt eerder van de verschillende fans (afhankelijk van hoe leuk je tweaken vindt) in je kast! En die kun je beter niet uitzetten!![/quote]Ik weet niet of jij weleens een SCSI-schijf hebt gehoord, maar die kunnen een enorme bak herrie maken.
Ik heb er twee; een Seagate Barracuda en een Quantum Atlas IV, en vooral die Barracuda (7200RPM) klinkt als het laatste oordeel. Een hoog, snerpend geluid, die in een serverruimte niet opvalt, maar in een normale kamer wel.
Daarom heb ik die Barracuda in een externe behuizing geplaatst; hij gaat alleen aan als ik een CD te branden heb.
De Atlas IV is gelukkig aardig stil ondanks zijn 7200RPM, en zit daarom ook gewoon in de hoofdunit.

/edit: Dan nog ff over de vraag; kan je niks in het BIOS van je adapter instellen? Wat voor SCSI-adapter heb je?

• f1r3b4ll
ik heb een Adaptec 19160 ultra160 controller. ik heb nog niet in het bios gekeken, misschien dat daar iets staat.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hee, die wil ik ook! Ik zit te dubben tussen de 19160 en de 29160N.
Wat kostte jouw 19160? Kit of OEM?

• f1r3b4ll
ik heb een OEM-versie, dus kaart + driverdisk in een plastic zakje.

maaruuhh...ik wil hem trouwens kwijt! als je er belang bij hebt, kan je hem voor 400 pieken van me overnemen. hij is 1 maand oud, en bijna nooit gebruikt.

als je er ook nog een hd bij wilt, moet je me maar even mailen of ICQ-en.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kom ik op terug; ik hoor deze week wat me de kitversie gaat kosten.

Verwijderd

jaja, maargoed om toch even op het onderwerp terug te komen :) je maakt blijkbaar geen gebruik van win2k. win2k heeft wel de functie om alle hd (ongeacht scsi) uit te zetten .. win9x kon dat alleen maar bij IDE-drives

Verwijderd

Als je easy SCSi download, kun je instellen wanner je adapter.scsi appartus af moet slaan standby moet gaan.

Werk ik al jaren mee.
Windows zelf doet het niet.

Djeedub

• f1r3b4ll
nee, dat klopt. maar waar haal ik easySCSI??? op de site van Adaptec kon ik het niet vinden.

Verwijderd

Ik mail je zo even.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

vriend djeedub.com, zou je mij aub ook willen mailen? cfvr@dds.nl

tnxs!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

EasySCSI kan dat inderdaad, en het zit bij elke Adaptec kaart die je als KIT koopt. Vandaar dus het prijsverschil (met wat kabeltjes ook).

Verwijderd

Kijk een op je HD en dan naar een Jp die spinup active maakt.. zet die uit en dan in de BIOS van je SCSI kaart moet je dan spinup aanzetten dan werkt die powertool ding wel als het goed is

mzzls
Pagina: 1