Ik wil de volgende rechten toepassen op me forum en de meeste eingelijk alleen voor admins maar ook een paar voor het gebruik van de users
users
* edit eigen bericht
* bep. foras zien/lezen.
* etc
admins
* topic sluiten/heropenen
* topic sticky maken + readonly/post. voor users
* post veranderen user(s) in bep fora.
* post veranderen admin(s) in bep fora
* Topic geheel verwijderen.
* Post geheel verwijderen.
* Topic titel veranderen.
* Topic moven
* Usersig veranderen
* userbannen.
* etc
hoe kan ik dit nou verwerken als ik alleen maar de volgende tabel heb.
tabel: f_rechten
rechtid
user_id
Eingelijk niet toch? teminste dat kan ik me niet voorstellen, dus eerder zou zo'n tabel als (zie onder) beter toepasbaar zijn maar toch snap ik nog niet geheel hoe.
id
user_id
fora_id
recht
ik heb nu 2 dagen gelezen en niets gepost
maar snap het jammer genoeg nog steeds niet.
op de manier van dusty moet ik bijvoorbeeld een boardadmin alle rechten verlenen oftewel dat kunnen wel 100 colums in me db worden als ik dat goed begrijp.
Ik hoop op duidelijke antwoorden, zoals mijn postings vaag zijn
users
* edit eigen bericht
* bep. foras zien/lezen.
* etc
admins
* topic sluiten/heropenen
* topic sticky maken + readonly/post. voor users
* post veranderen user(s) in bep fora.
* post veranderen admin(s) in bep fora
* Topic geheel verwijderen.
* Post geheel verwijderen.
* Topic titel veranderen.
* Topic moven
* Usersig veranderen
* userbannen.
* etc
hoe kan ik dit nou verwerken als ik alleen maar de volgende tabel heb.
rechtid
user_id
Eingelijk niet toch? teminste dat kan ik me niet voorstellen, dus eerder zou zo'n tabel als (zie onder) beter toepasbaar zijn maar toch snap ik nog niet geheel hoe.
id
user_id
fora_id
recht
dit was een post van dusty, mischien dat iemand me dit verder kan uitleggen.Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef dusty het volgende:
Ik heb de rechten dynamisch gemaakt. Zodra er een nieuwe d/b of iets anders wordt aangemaakt worden er automatisch ID's gegenereerd. Die ik dus aan gebruikers kan toekennen. (door een rechten tabelletje. RightID, UserID)
als die userid de rechtenid heeft dan is het "recht" waar. (dat kan dus ook een ban zijn is namelijk ook een recht.)
Ik heb GEEN groepen lijst. Dat stel ik gewoon samen door een simpel sql statement uit te voeren om te kijken wie een bepaald recht heeft.
ik heb nu 2 dagen gelezen en niets gepost

op de manier van dusty moet ik bijvoorbeeld een boardadmin alle rechten verlenen oftewel dat kunnen wel 100 colums in me db worden als ik dat goed begrijp.
Ik hoop op duidelijke antwoorden, zoals mijn postings vaag zijn