Multi Internet op 1 PC (server)

Pagina: 1
Acties:

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:15
OK. Ik zit met het volgende...

Wat heb ik?
- Meerdere breedband verbindingen dmv modem <-> ethernetkaart;
- 1 Machine (Server) draaiende op Windows 2000 adv.S;
- WinRoute Pro geinstalleerd;
- FTP Service;
- HTTP Service

Wat wil ik?
- Internet sharing via de ene internet-IP;
- FTP/HTTP Services via de andere internet-IP (voor buitenaf alleen);
- Draaiende op de Windows 2000 adv.S

Wat is de huidige situatie?
- Windows ingesteld, maar gebruik NIET de DHCP/NAT ingebouwd in Windows 2000 adv.S;
- Beide ethernetkaarten geinstalleerd, gekoppeld aan TCP/IP en krijgen via DHCP elk een ip adres uit dezelfde range/subnet (elke NIC zit wel aan een andere modem);
- WinRoute ingesteld op slechts 1 verbinding te sharen;
- FTP/HTTP Service draaien op andere internet-IP die over is

Wat voor 'n probleem heb ik?
- Verbinding naar het internet op clients valt steeds kortstondig voor enkele minuten weg. Wat is het geval? Windows lijkt niet te kunnen kiezen welke verbinding hij zal pakken als 'primair internet'. Switched daarom om de haverklap om. Resultaat, clients krijgen soms opeens geen internet meer.
- Zet ik beide verbindingen shared in WinRoute, dan is de route natuurlijk anders, waardoor vooral programma's die continu verbinding hebben ermee kappen (ICQ, MSN, IRC, Games).
- Als ik Interface of Gateway Metrics instel (zodat de een voorrang heeft dan de ander) dan is het andere IP adres niet te benaderen/gebruiken via internet.

Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe ik het anders kan doen? Het idee is dat ik internet sharing wil, maar als het ware een extra verbinding wil die alleen voor FTP/HTTP bedoeld is, zodat ik er verder geen last van heb als iemand op de server wat aan het doen is...
Ik wil gewoon de huidige OS behouden (helemaal ingesteld als Domain Controller etc).

Serieuze reacties graag... :)
je kunt ook even mailen: airtje@xs4all.nl

Thx, AirtjE

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Wat ik zou doen is

- 1 ip sharen, perform nat on..bla bla
die zorgt er dan voor dat de rest gewoon inet krijgt enzo en in het netwerk zit
- andere ip NIET sharen, maar wel gebruiken voor HTTP/FTP,
zo kan je alsnog met andere comps op FTP komen, omdat server zelf een IP heeft en je gewoon met prog WS_ftp ofzo kan inloggen op ftp

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Dat is een erg overzichtelijke post voor iemand die hier nog nieuw is.
Complimenten daarvoor (mag ook wel es gezegd worden) ;)

Je wilt dus je internet verbinding delen waarbij je gebruik maakt van de verschillende breedband verbindingen ( hoeveel zijn het er eigenlijk ? 2 ? ) ?

Of wil je ze apart gebruiken ?
1 voor inet delen (clients) ?
1 voor services ?
je kunt ook even mailen: airtje@xs4all.nl
We zien liever problemen hier opgelost worden zodat andere mensen er ook iets aan hebben.
Iemand kan dan via de search op jouw topic komen en dan is het belangerijk dat daar de juiste info staat ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• AirtjE
Nieuw hier? Zit er al sinds zomer 2001 op hoor :D
Alleen lees ik meer dan dat ik post. Komt omdat er vaak al zoveel beantwoord is dat een reply van me niet veel waarde meer toevoegd, dus houdt ik me kop ;)

Maar goed, on topic.
Ik heb totaal 3 verbindingen, maar omdat dat toch nooit goed gaat werken (verschillende subnets, ipranges etc) heb ik het veranderd.
Uiteindelijk heb ik het vandaag voor elkaar gekregen in totaal 2 breedbandverbindingen (kabel) een IP lease te krijgen uit hetzelfde subnet en IP range (x.x.x.74 en x.x.x.76).

Wat ik nu wil
- Op ip x.x.x.74 alles sharen (is nu al zo)
- Op ip x.x.x.76 de webserver/ftp draaien. (NIC is in Win 2000 adv.S maar tijdelijk uitgeschakeld).

Wat is het probleem
- Er is maar 1 NIC geselecteerd in WinRoute Pro voor sharing op moment. Meer hoeft toch niet. Connection teaming is leuk, maar nee geen behoefte aan.
- De NIC/IP waaraan de Web/FTP server gekoppeld zijn staat uit. Zodra ik die NIC aanzet op server, krijgt het z'n DHCP lease. Resultaat is dat Windows dus niet kan kiezen en om de zoveel minuten van primaire verbinding switched.

Nou jullie weer :)
Thx 4 complimetz :Y)

Verwijderd

Met win2k kan je in RAS/NAT verkeer volgens rules aan een nic/ip verbinden, alleen weet ik niet zeker of dat ook werkt wanneer je dyn-ip's krijgt. Zal ff zoeken voor je.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 18 juni 2002 23:43 schreef AirtjE het volgende:
Nieuw hier? Zit er al sinds zomer 2001 op hoor :D
Alleen lees ik meer dan dat ik post. Komt omdat er vaak al zoveel beantwoord is dat een reply van me niet veel waarde meer toevoegd, dus houdt ik me kop ;)
Dan trekt ik het compliment in :P
Maar goed, on topic.
Ik heb totaal 3 verbindingen, maar omdat dat toch nooit goed gaat werken (verschillende subnets, ipranges etc) heb ik het veranderd.
Uiteindelijk heb ik het vandaag voor elkaar gekregen in totaal 2 breedbandverbindingen (kabel) een IP lease te krijgen uit hetzelfde subnet en IP range (x.x.x.74 en x.x.x.76).

Wat ik nu wil
- Op ip x.x.x.74 alles sharen (is nu al zo)
- Op ip x.x.x.76 de webserver/ftp draaien. (NIC is in Win 2000 adv.S maar tijdelijk uitgeschakeld).

Wat is het probleem
- Er is maar 1 NIC geselecteerd in WinRoute Pro voor sharing op moment. Meer hoeft toch niet. Connection teaming is leuk, maar nee geen behoefte aan.
- De NIC/IP waaraan de Web/FTP server gekoppeld zijn staat uit. Zodra ik die NIC aanzet op server, krijgt het z'n DHCP lease. Resultaat is dat Windows dus niet kan kiezen en om de zoveel minuten van primaire verbinding switched.
Ik zou zoiezo de RRAS gebruiken en daar NAT installeren ipv winroute te gebruiken. ( je hebt toch voor iets adv server )

Maar je hebt een probleem met DHCP.
Je krijgt 2x een ip via DHCP en dus ook 2x een default route.
Dan kan je indd op 1 interface de metriek hoger zetten zodat je toch de juiste gebruikt.
Dan zit je nog met het probleem dat de aanvragen wel gaan binnenkomen op de juiste verbinding maar gaan verstuurd worden over de andere.

* Predator gaat ook ff kijken...
Met win2k kan je in RAS/NAT verkeer volgens rules aan een nic/ip verbinden, alleen weet ik niet zeker of dat ook werkt wanneer je dyn-ip's krijgt. Zal ff zoeken voor je.
Heb ff gezocht en er zijn die filters als je dat bedoelt...
Maar ik denk niet dat als je HTTP op de ene filter dat hij het dan over de andere gaat sturen.
Volgens mij stuurt ie dan gewoon niets.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• AirtjE
Hmm blijkbaar geen echte oplossingen/tips tot op moment dus? GRbmlz... lijkt me toch echt wel mogelijk...
Pagina: 1