OK. Ik zit met het volgende...
Wat heb ik?
- Meerdere breedband verbindingen dmv modem <-> ethernetkaart;
- 1 Machine (Server) draaiende op Windows 2000 adv.S;
- WinRoute Pro geinstalleerd;
- FTP Service;
- HTTP Service
Wat wil ik?
- Internet sharing via de ene internet-IP;
- FTP/HTTP Services via de andere internet-IP (voor buitenaf alleen);
- Draaiende op de Windows 2000 adv.S
Wat is de huidige situatie?
- Windows ingesteld, maar gebruik NIET de DHCP/NAT ingebouwd in Windows 2000 adv.S;
- Beide ethernetkaarten geinstalleerd, gekoppeld aan TCP/IP en krijgen via DHCP elk een ip adres uit dezelfde range/subnet (elke NIC zit wel aan een andere modem);
- WinRoute ingesteld op slechts 1 verbinding te sharen;
- FTP/HTTP Service draaien op andere internet-IP die over is
Wat voor 'n probleem heb ik?
- Verbinding naar het internet op clients valt steeds kortstondig voor enkele minuten weg. Wat is het geval? Windows lijkt niet te kunnen kiezen welke verbinding hij zal pakken als 'primair internet'. Switched daarom om de haverklap om. Resultaat, clients krijgen soms opeens geen internet meer.
- Zet ik beide verbindingen shared in WinRoute, dan is de route natuurlijk anders, waardoor vooral programma's die continu verbinding hebben ermee kappen (ICQ, MSN, IRC, Games).
- Als ik Interface of Gateway Metrics instel (zodat de een voorrang heeft dan de ander) dan is het andere IP adres niet te benaderen/gebruiken via internet.
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe ik het anders kan doen? Het idee is dat ik internet sharing wil, maar als het ware een extra verbinding wil die alleen voor FTP/HTTP bedoeld is, zodat ik er verder geen last van heb als iemand op de server wat aan het doen is...
Ik wil gewoon de huidige OS behouden (helemaal ingesteld als Domain Controller etc).
Serieuze reacties graag...
je kunt ook even mailen: airtje@xs4all.nl
Thx, AirtjE
Wat heb ik?
- Meerdere breedband verbindingen dmv modem <-> ethernetkaart;
- 1 Machine (Server) draaiende op Windows 2000 adv.S;
- WinRoute Pro geinstalleerd;
- FTP Service;
- HTTP Service
Wat wil ik?
- Internet sharing via de ene internet-IP;
- FTP/HTTP Services via de andere internet-IP (voor buitenaf alleen);
- Draaiende op de Windows 2000 adv.S
Wat is de huidige situatie?
- Windows ingesteld, maar gebruik NIET de DHCP/NAT ingebouwd in Windows 2000 adv.S;
- Beide ethernetkaarten geinstalleerd, gekoppeld aan TCP/IP en krijgen via DHCP elk een ip adres uit dezelfde range/subnet (elke NIC zit wel aan een andere modem);
- WinRoute ingesteld op slechts 1 verbinding te sharen;
- FTP/HTTP Service draaien op andere internet-IP die over is
Wat voor 'n probleem heb ik?
- Verbinding naar het internet op clients valt steeds kortstondig voor enkele minuten weg. Wat is het geval? Windows lijkt niet te kunnen kiezen welke verbinding hij zal pakken als 'primair internet'. Switched daarom om de haverklap om. Resultaat, clients krijgen soms opeens geen internet meer.
- Zet ik beide verbindingen shared in WinRoute, dan is de route natuurlijk anders, waardoor vooral programma's die continu verbinding hebben ermee kappen (ICQ, MSN, IRC, Games).
- Als ik Interface of Gateway Metrics instel (zodat de een voorrang heeft dan de ander) dan is het andere IP adres niet te benaderen/gebruiken via internet.
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe ik het anders kan doen? Het idee is dat ik internet sharing wil, maar als het ware een extra verbinding wil die alleen voor FTP/HTTP bedoeld is, zodat ik er verder geen last van heb als iemand op de server wat aan het doen is...
Ik wil gewoon de huidige OS behouden (helemaal ingesteld als Domain Controller etc).
Serieuze reacties graag...
je kunt ook even mailen: airtje@xs4all.nl
Thx, AirtjE