Sparkle SP5300 Riva TNT2 M64

Pagina: 1
Acties:

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Mijn vriendin heeft een wat oudere pc systeem
en ze wilde een nieuwe videokaartje, ze wilde niet veel geld uitgeven dus werd het de Sparkle SP5300 oftewel een Riva TNT2 M64 PCI. Daarvoor had ze een onboard ATI kaartje.

Nu komt het probleem, drivers geinstalleerd, binnen windows 98 werkt alles goed, maar zodra ze een spel gaat spelen (medal of honor) gaat beeld scherm op suspend/spaarstand spel zelf blijft gewoon door spelen.

Ok ff nieuwste drivers installeren, precies hetzelfde, ze gebruikt de laatste detonator drivers, haar refreshrate staat op 60 Mhz, maar met een spel spelen valt de monitor uit..

Wat kunnen we hier aan doen, ik snap het ff niet meer.
lijkt erop dat videokaart een te hoge refreshrate aanstuurd naar monitor en dat monitor het dan niet aankan.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sommige monitoren schakelen zich idd ibj te hoge refresh rate/resolutie uit.

Senile! Senile Oekaki

• biertje-blijf-bij-me
  • Laatst online: 04-03-2025
gebeurt het ook bij andere spellen??

overigens vind ik medal of honor ietsjes te veel gevraagd van een tnt2

Verwijderd

ik heb dit kaartje ook gehad (ergens in grijs verleden), maar ken dit probleem niet. Zat ook wel eens te kutten met refreshrates maar niet echt probleem.

je kan der trouwens mohaa nog wel op spelen

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Het kan zijn dat ie op de een of andere manier toch nog de refreshrate van die andere kaart o.i.d probeert te pakken.

Delete eerst eens alle drivers (monitor, video zowel ati als tnt2) en installeer het dan eens opnieuw. Met dus de native drivers voor jou monitor.. Als dit alles nog niet werkt kan je ook altijd de Nvidia refresh rate patch proberen of die van Rivatuner. Die laatste werkt ook voor Detonator 29.42, maar heeft wel als vereiste dat de native drivers voor je monitor zijn geinstalled.

SysSpec

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 19 juni 2002 11:04 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:

overigens vind ik medal of honor ietsjes te veel gevraagd van een tnt2
Op zich gaat dat nog best als je er een aardige CPU bij hebt. UT2003 is echter iets teveel gevraagd van deze kaart.

• c0de1
Medal of Honor op een TNT2 draait natuurlijk niet hetzelfde als op een Geforece, maar het gaat redelijk hoor.

Die refreshrate fix was toch alleen voor Windows XP en Windows 2000 naar mijn weten ??

Ik heb vernomen van derden dat Detonator 23.11 geen problemen heeft met refreshrates.

Orginele drivers van die kaart gebruikt, steeds zelfde probleem.

Wordt langzamerhand beetje gek :P

• lak

lak

Op woensdag 19 juni 2002 15:08 schreef c0de1 het volgende:
Medal of Honor op een TNT2 draait natuurlijk niet hetzelfde als op een Geforece, maar het gaat redelijk hoor.

Die refreshrate fix was toch alleen voor Windows XP en Windows 2000 naar mijn weten ??

Ik heb vernomen van derden dat Detonator 23.11 geen problemen heeft met refreshrates.

Orginele drivers van die kaart gebruikt, steeds zelfde probleem.

Wordt langzamerhand beetje gek :P
Aha je draait win98... sorry effe over heengelezen |:(

Tja, gewoon even opnieuw installen, de refreshrate fix heeft idd nix met win98 te maken maar alleen puur voor 2k en XP...

And if all else fails, format C: >:)

SysSpec

• c0de1
And if all else fails, format C: >:)
Hehe dat doet ze al vaak genoeg, geloof mij ;)

ik ga van het weekend maar ff die 32.11 detonator drivers
installten, misschien werkt :?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Op woensdag 19 juni 2002 17:36 schreef c0de1 het volgende:

[..]

ik ga van het weekend maar ff die 32.11 detonator drivers
WoW vet 32.11? die wil ik ook! link Link !!!!!!!!!!!!!!!!

niks

• c0de1
Op woensdag 19 juni 2002 19:07 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

WoW vet 32.11? die wil ik ook! link Link !!!!!!!!!!!!!!!!
oops bedoel 23.11 sorry :o

• lak

lak

Op woensdag 19 juni 2002 17:36 schreef c0de1 het volgende:

[..]

ik ga van het weekend maar ff die 23.11 detonator drivers
Mmm.. zou kunnen natuurlijk... maar ik gok dat je echt na een clean install geen probs meer hebt iig...

SysSpec

• c0de1
Op woensdag 19 juni 2002 21:47 schreef lak2k het volgende:

[..]

Mmm.. zou kunnen natuurlijk... maar ik gok dat je echt na een clean install geen probs meer hebt iig...
Nou heb toch maar even die 23.11 driver geprobeert maar helaas exact hetzelfde probleem ;(

Driver verwijderd en Windows zijn eigen standaard vga pci driver laten terug zetten. Heb de orginele driver (van cd-rom) er weer opgezet (omdat we dan leverancier gaan raadplegen) en wat denk je ???? dat ding werkt ineens :?
De driver is de 16.30 versie van detonator serie

• lak

lak

Op donderdag 20 juni 2002 10:18 schreef c0de1 het volgende:

[..]

Nou heb toch maar even die 23.11 driver geprobeert maar helaas exact hetzelfde probleem ;(

Driver verwijderd en Windows zijn eigen standaard vga pci driver laten terug zetten. Heb de orginele driver (van cd-rom) er weer opgezet (omdat we dan leverancier gaan raadplegen) en wat denk je ???? dat ding werkt ineens :?
De driver is de 16.30 versie van detonator serie
Doe datzelfde geintje ook maar es en zet na het terugzetten van de standaard windhoos driver er maar es een nieuw detonatortje op (29.42 ofso)... let maar op werkt vast!

SysSpec

Pagina: 1