Toon posts:

(OC) waar of niet waar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit staat op aceshardware.com :

In fact, did you know that these kinds of overclocks (voltage >110%, clockspeed >115%) are used to evaluate the durability of a CPU? CPUs that can last 10 years or more at their normal voltage, should be able to live a few weeks at these kinds of voltages. Don't use such high voltages (>1.65v) when overclocking because the finer the process, the fewer the number of atoms are used to make a transistor and the more likely it becomes that electromigration damages your chip.

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000288

Mijn Cpu loopt anders al 2maanden op 1,775 volt 2572 mhz het is een 1800 nortwood

Verwijderd

gebaseerd op:
should be able to live a few weeks at these kinds of voltages

bullshit die dingen kunnen dat echt wel hebben

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Epsilon

het is true, maar echt bs als je bedenkt dat je een cpu toch niet langer dan 3 jaar intensief gebruikt. Daarna is ie aan vervanging toe. En als een proc het 5 jaar doet op dat voltage. Boeiend, tegen die tijd is de koeler al duurder dan de proc.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

mmm als je een beetje interresant gaat praten klinkt het altijd geloofwaardiger he?maar ik denk dat het bs is

Verwijderd

Topicstarter
Wou al zeggen, ik ken zo veel lui die die dingen gigantich ge oc'ed hebben 3gz en hoger, en die doen het allemaal nog volt hoger dan 2v d.m.v mods

Verwijderd

Topicstarter
valt me toch tegen dan van aceshardware, de reviews zijn over het algemeen wel goed, me favourite blijft toch tomshardware

Verwijderd

Sja, ik gebruikte ooit 3V om een chip te testen die normaal op 1.1V zijn werk zou moeten doen. Dat waren wel milliseconden, en het accelereerde het kapotgaan van de chip met een afgrijselijke hoeveelheid.

Hoe dan ook: vrijwel iedereen die met een Vcore van 2.0V+ draait, kan na een jaar zijn proc weggooien.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat je van een verhoogd voltage de levensduur van de processor verkort is waar.
Maar het is niet zo dat wanneer je het voltage fix verhoogt dat de processor dan maar een paar weken werkt.

Mijn processor krijgt ook veel meer stroom dan normaal en draait op die manier al 1,5 jaar. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:11 schreef DaBit het volgende:
Sja, ik gebruikte ooit 3V om een chip te testen die normaal op 1.1V zijn werk zou moeten doen. Dat waren wel milliseconden, en het accelereerde het kapotgaan van de chip met een afgrijselijke hoeveelheid.

Hoe dan ook: vrijwel iedereen die met een Vcore van 2.0V+ draait, kan na een jaar zijn proc weggooien.
1,775 valt toch nog wel mee ? mbm geeft zelfs maar 1,65 aan

Niet dat die 3 jaar mee moet hoor :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 18 juni 2002 23:01 schreef yardcure het volgende:
dit staat op aceshardware.com :

[knipperdeknip]

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000288

Mijn Cpu loopt anders al 2maanden op 1,775 volt 2572 mhz het is een 1800 nortwood
Het klopt dus wèl! Als stelregel geldt ongeveer: "Iedere 10 graden warmer halveert de levensduur van je CPU".

Voltage omhoog werken leidt, vanwege meer energie door de paden in het silicium, tot 'electromigratie', degradatie van de halfgeleider schakelingen in de core.

Even 'Google' erbij en ik kwam al meteen hierop:

What is electromigration?

Staan zelfs foto's bij van schade aan silicium.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog eentje:

http://www.ifw-dresden.de/ifs/31/gfa/em_e.htm

Hier staat zelfs een foto sequence in animated .gif formaat bij.

Intel, als ik het me goed herriner, zorgt ervoor dat een CPU in staat is om minstens 3 jaar lang op 100% CPU load te overleven. Dit doen ze dus door Vcore en/of temperatuur sterk te verhogen en maar een paar weken te testen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik maar eens serious kijken of mijn vcore niet omlaag kan, ik heb hem nu iets langzamer lopen op 2400mHz dit moet dan iets schelen die 172mHz mis ik toch niet, dus me vcore moet nu ook omlaag kunnen.

Ik neem aan dat dit het zelfde geld voor geheugen die ik op 177mHz heb lopen (3/4) divider (asus p4b266) op fsb 133mHz

Interessante artikelen trouwens (ga je wel van nadenken) ik tenminste wel

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Zowel Vcore als temperatuur heeft dus invloed. En aangezien je je voltage alleen gaat verhogen als je temps normaal zijn...

Denk niet dat't zo'n vaart zal lopen eerlijk gezegd, misschien als je je Vcore sterk verhoogt (2V+) en erg weinig doet aan koeling, maar anders lijkt het mij dat je proc al veeeel eerder is afgeschreven dan dat'ie er daadwerkelijk aan onderdoor gaat :)

* FragFrog has spoken :Y)

edit:

Bedenk me ook net dat ze getest zullen worden met standaart koelers. Mijn watergekoelde XP2000+@2200+ word stressed graadje of 40, dus zou het juist langzamer moeten gaan -> met beetje geluk heft't elkaar op }:O

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 18 juni 2002 23:46 schreef yardcure het volgende:
Dan ga ik maar eens serious kijken of mijn vcore niet omlaag kan, ik heb hem nu iets langzamer lopen op 2400mHz dit moet dan iets schelen die 172mHz mis ik toch niet, dus me vcore moet nu ook omlaag kunnen.

Ik neem aan dat dit het zelfde geld voor geheugen die ik op 177mHz heb lopen (3/4) divider (asus p4b266) op fsb 133mHz

Interessante artikelen trouwens (ga je wel van nadenken) ik tenminste wel
Het zal zo'n vaart niet lopen. Zolang je binnen de grenzen van het moederbord blijft, met andere woorden: geen volt-mods, dan zit je wel betrekkelijk safe. Als je koeling op orde is (en je niet je P4 constant tegen de clock-throttle grens laat stoten) dan gaat het ding echt wel een paar jaar mee. Tenslotte is 3 jaar lang full load, plus de gebruikekijke ruime marge ook niet weinig.

... Ga alleen liever niet 24/7 dag in dag uit }:O }:O }:O 'tjes draaien, want dan kom je serieus in de problemen en haal je die 3 jaar misschien niet, OC'ed en over-volted...

Verwijderd

Topicstarter
Ohh das dan wel beter nieuws ja :) maar laat hem wel op 2400 nu zo warm wordt die niet nu 50 graden bij divx 5 encoding met g-knot :) 35fps :)
Pagina: 1