Toon posts:

bios vermoedelijk niet goed gevuld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst me P2 mobo naar een nieuwere bios proberen te leiden, zie ik op de website een liveflash tool staan, flashen onder windows dus.

biosje downloaden, flashen oke. geen foutmelding of dergelijk. pc nog een paar uur aangehad, wil rebooten en ..... jah hoor ding komt niet ver meer. geen gepiep, hd-led blijft branden gebeurd verders nix

Is me bios nu leeg?
kan ik gewoon een andere chip in drukken en de oude opnieuw proberen te flashen nadat de pc is opgestart? (of gewoon de nieuwe erin laten |:( )
het gaat om een gigabyte GA-6BXE, was een Award bios versie 4,51pg meende ik (maakt zeker niet uit of wel?)

[Value add]ik heb nog een biosrommetje van een a7v266 liggen.. kan ik er wat mee

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Flashen onder windows :r . Ziet er idd uit dat het een misflash is geweest. Kan nog een cmos reset doen. Anders zal het toch echt een nieuw chippie cq hotflash worden. Of je moet toevallig een backup bios op je mobo hebben.

Leeg ist ie niet. Anders had je wel errors gehad bij het flashen. De inhoud is alleen anders.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om de cmos te clearen(meestal met jumper op moederbord, of met de insert/del knop bij het opstarten). Veel moederborden hebben dit als standaard procedure na een bios flash. Zeker als je de cpu met via jumperloze instelling moet instellen, dan staat i namelijk op een default en als je dan een multi lock hebt dan start i niet.

Als dat niet helpt kan je naar gigabyte mailen vragen wat hun er van denken, misschien sturen ze je een bios op. Je kan ook iemand zoeken die een mobo heeft waar je de chip er uit kan halen als de pc aan staat, je kan er dan een nieuwe bios in flashen. Er zijn ook lui die daarvoor een speciaal apparaat hebben.

I, for one, like Roman numerals

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Die chip van de Asus kun je iig niets mee.

Raku

Verwijderd

Topicstarter
cmos heb ik al geprobeerd, backup bios was dat er toen al?... :'(

waar kan ik zo'n rommetje vinden dan mocht de andere niet werken?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Rommetje kan je meestal wel via de fabrikant regelen. Hopelijk is die van jouw vrij makkelijk te verwijderen. BTW, ik heb hier ooit is iets over rescue insteek kaarten zodat je alsnog met diskette je bios kan flashen. Het gfijne weet ik hier niet van maar iemand zal dat zo dalijk vast wel uitleggen :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Dielie

*BURP!*

Kijk eens hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:05 schreef Dielie het volgende:
Kijk eens hier.
bedankt, 8 euro is te doen :)

Verwijderd

Les 1 van BIOS flashen: nooit in windows doen.......

Les 2: zie les 1

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:13 schreef debugdevil het volgende:
Les 1 van BIOS flashen: nooit in windows doen.......

Les 2: zie les 1
tis anders wel altijd goed gegaan, dit was gewoon een nieuw programma, maar als dat ding nou een foutmelding had gegeven had ik nog een keer geflasht

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Merk je floppy drive activiteit op? Dan is de BootBlock BIOS in werking getreden. In dit geval kun je een bootflop aanmaken met het flashtooltje, de BIOS bestand, een leeg CONFIG.SYS en een AUTOEXEC.BAT met maar één regeltje:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Dan wordt je BIOS automatisch geflasht en herstart je computer automatisch de verse BIOS in -als het goed gaat- Gebruik wel de originele BIOS bestand, dus die ene waarvan je zeker weet dat het heeft gewerkt :)

De BootBlock BIOS is vaak niet te zien met een PCI/AGP videokaart, maar mocht je een ISA kaartje rond te hebben slingeren, dan kun je de BootBlock scherm daarmee wel zien :Y)

meer info over de bootblock en het flashen op de BIOS sectie van mijn huispagina ;)

Verwijderd

Biosflashen doe je voor 99,999 procent in DOS. Dus praktisch altijd.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
Op woensdag 19 juni 2002 09:20 schreef algabra het volgende:
Vraag ik me toch af waar die 0,001 % vandaan komt :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 09:14 schreef BalusC het volgende:
Merk je floppy drive activiteit op? Dan is de BootBlock BIOS in werking getreden. In dit geval kun je een bootflop aanmaken met het flashtooltje, de BIOS bestand, een leeg CONFIG.SYS en een AUTOEXEC.BAT met maar één regeltje:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Dan wordt je BIOS automatisch geflasht en herstart je computer automatisch de verse BIOS in -als het goed gaat- Gebruik wel de originele BIOS bestand, dus die ene waarvan je zeker weet dat het heeft gewerkt :)

De BootBlock BIOS is vaak niet te zien met een PCI/AGP videokaart, maar mocht je een ISA kaartje rond te hebben slingeren, dan kun je de BootBlock scherm daarmee wel zien :Y)

meer info over de bootblock en het flashen op de BIOS sectie van mijn huispagina ;)
Woei! NOG een rede waarom ik expres nog een mobo heb met een ISA slot ;)

Kvinnut wel jammer dat ISA zo ondehand geschiedenis is. Het lijkt mij iig fijner dan zo'n vage CNR/AMR shit :P

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
dat bootblock ga ik vandaag proberen, zal ook laten weten of het wel of niet gelukt is.
volgens mij gaat het FDD lampje wel aan

Verwijderd

Topicstarter
nee bootblock werkt niet.
tis allemaal een beetje vaag. als ik de voeding in de computer steek gaat ie al aan (deze optie heb ik inderdaad ingesteld maar de bios was kapot weet je nog)
powerledje brand neit (maar dat komt omdat ie kapot is :) )
HD ledje begint metteen te braden en gaat niet uit.
FDD ledje gaat niet eens aan.
(me oude instelling was inderdaad alleen van HD booten, maar me bios is kapot)
ik alle kabels los halen en een FDD uit een andere pc gehaald waarvan ik zeker wist dat die werkte en alleen een FDD aangesloten op de pc, geen HD of CD-ROM. gaat dat HD ledje nog steeds branden en wil niet uit.
speakertje piept niet.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 19 juni 2002 09:14 schreef BalusC het volgende:
Alt F2 wil met een award bios ook wel eens helpen. Dan moet je wel een goede bios file op flop zetten. En dan op alt f2 rammen, dan force je een biosupdate (werkt bij de meeste moderne biosen van award weet niet of dat ook voor dit oude beetje geld)

En het is:
1 Niet verstandig om na het flashen in windows nog ff een paar uur door te draaien.
2 zoiezo niet verstandig om onder windows te flashen

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Op woensdag 19 juni 2002 09:20 schreef algabra het volgende:
Als een paar keer gezegt geloof ik maar ik ben het daar niet mee eens, flashen kan je prima onder Windows doe MITS je verder geen 'rommel' open hebt staan (Browsers, Messengers, Virusscanners, }:O's (:Y)))

Als je gewoon alles afsluit dan is het heel goed te doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1