Ik heb hier een oud moederbord uit een packard bell. Het gaat om de MSI - 6168, of : Bora Pro. Ik had via via (op de site van PB kon ik er niet achter komen) een site gevonden die alle moederborden benoemde. Ook mijn bora pro stond erop, en volgens die specs kon er maximaal een 500 Mhz processor in en tot 466 Celeren ofzo (500 = pentium).
Nu heb ik het bios laten flashen (dat had ik een maand terug verkeerd gedaan
) en ben op zoek gegaan naar een online manual. (Die had ik natuurlijk ook niet) Ik die manual eens doorlezen en goed bekijken, zie ik opeens staan dat er ook processors van over de 500 Mhz mogelijk zijn:
CPU
- Slot 1 for Intel Pentium II/Pentium III/Celeren processor
- Supports 233Mhz, 266Mhz,300Mhz, 333Mhz, 350Mhz, 400Mhz, 450Mhz, 500Mhz and faster.
Nu vraag ik me dus af : tot wat kan er dan op ? Er zal geen pentium 3 @ 1000 Mhz op kunnen neem ik aan (zou wel grappig zijn overigens
) maar kan het zijn dat dit bord iets is aangepast door packard bell ?
Volgens de site van msi zit er namelijk een AWARD bios op, maar dit is juist op het board dat ik heb een AMI bios. AL met al vind ik het vrij vreemd, dus als iemand de antwoorden heeft?
Nu heb ik het bios laten flashen (dat had ik een maand terug verkeerd gedaan
CPU
- Slot 1 for Intel Pentium II/Pentium III/Celeren processor
- Supports 233Mhz, 266Mhz,300Mhz, 333Mhz, 350Mhz, 400Mhz, 450Mhz, 500Mhz and faster.
Nu vraag ik me dus af : tot wat kan er dan op ? Er zal geen pentium 3 @ 1000 Mhz op kunnen neem ik aan (zou wel grappig zijn overigens
Volgens de site van msi zit er namelijk een AWARD bios op, maar dit is juist op het board dat ik heb een AMI bios. AL met al vind ik het vrij vreemd, dus als iemand de antwoorden heeft?
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke