[mobo] msi6168, verschillende specs?

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ik heb hier een oud moederbord uit een packard bell. Het gaat om de MSI - 6168, of : Bora Pro. Ik had via via (op de site van PB kon ik er niet achter komen) een site gevonden die alle moederborden benoemde. Ook mijn bora pro stond erop, en volgens die specs kon er maximaal een 500 Mhz processor in en tot 466 Celeren ofzo (500 = pentium).

Nu heb ik het bios laten flashen (dat had ik een maand terug verkeerd gedaan }:O) en ben op zoek gegaan naar een online manual. (Die had ik natuurlijk ook niet) Ik die manual eens doorlezen en goed bekijken, zie ik opeens staan dat er ook processors van over de 500 Mhz mogelijk zijn:

CPU
- Slot 1 for Intel Pentium II/Pentium III/Celeren processor
- Supports 233Mhz, 266Mhz,300Mhz, 333Mhz, 350Mhz, 400Mhz, 450Mhz, 500Mhz and faster.

Nu vraag ik me dus af : tot wat kan er dan op ? Er zal geen pentium 3 @ 1000 Mhz op kunnen neem ik aan (zou wel grappig zijn overigens :)) maar kan het zijn dat dit bord iets is aangepast door packard bell ?

Volgens de site van msi zit er namelijk een AWARD bios op, maar dit is juist op het board dat ik heb een AMI bios. AL met al vind ik het vrij vreemd, dus als iemand de antwoorden heeft?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 18 juni 2002 22:52 schreef Jojk het volgende:
Ik heb hier een oud moederbord uit een packard bell. Het gaat om de MSI - 6168, of : Bora Pro. Ik had via via (op de site van PB kon ik er niet achter komen) een site gevonden die alle moederborden benoemde. Ook mijn bora pro stond erop, en volgens die specs kon er maximaal een 500 Mhz processor in en tot 466 Celeren ofzo (500 = pentium).

Nu heb ik het bios laten flashen (dat had ik een maand terug verkeerd gedaan }:O) en ben op zoek gegaan naar een online manual. (Die had ik natuurlijk ook niet) Ik die manual eens doorlezen en goed bekijken, zie ik opeens staan dat er ook processors van over de 500 Mhz mogelijk zijn:

CPU
- Slot 1 for Intel Pentium II/Pentium III/Celeren processor
- Supports 233Mhz, 266Mhz,300Mhz, 333Mhz, 350Mhz, 400Mhz, 450Mhz, 500Mhz and faster.

Nu vraag ik me dus af : tot wat kan er dan op ? Er zal geen pentium 3 @ 1000 Mhz op kunnen neem ik aan (zou wel grappig zijn overigens :)) maar kan het zijn dat dit bord iets is aangepast door packard bell ?

Volgens de site van msi zit er namelijk een AWARD bios op, maar dit is juist op het board dat ik heb een AMI bios. AL met al vind ik het vrij vreemd, dus als iemand de antwoorden heeft?
Dit is een zeer lastig plankje - ik heb met behulp van alle inwendige bronnen bij NEC-CI (PB) en ook nog flinke online onderzoek geprobeerd hier max stats voor te vinden en keer op keer is het niet helder gelukt.

Wat ik wel weet:
- PB heeft ze verkocht tem Katmai 600MHz
- PB BIOS doet iig alleen 66MHz en 100MHz FSB. Vergeet de B-type Katmai zonder flash.
- PB gebruikt een AMI BIOS, MSI een Award. Ze zouden uitwisselbaar geflashed moeten kunnen zijn, maar ik ken niemand dapper genoeg om het te testen (en ik heb zo'n plank niet :'( )
- MSI BIOS zou redelijke OC opties moeten hebben.
- Latere MSI BIOS revisies kunnen iig Coppermine CPUs herkennen, maar de plank kan geen <2V leveren, althans niet in de PB versie. Een convertor met VRM is dus noodzakelijk als je CuMine erop wilt kwakken.

Oslik blyat! Oslik!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Maarreh, dat flashen. Zou ik dat hier zelf kunnen, of moet je dat dan met een speciale flasher doen ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 18 juni 2002 23:15 schreef Jojk het volgende:
Maarreh, dat flashen. Zou ik dat hier zelf kunnen, of moet je dat dan met een speciale flasher doen ?
Dat kun je zelf doen (het is gewoon een programmatje draaien- net zoals je een maand geleden verkeerd deed :X ), maar ik heb dus nog geen verhalen gehoord ofdit lukt. Ik durf niets te beloven, in het ergste geval moet je weer naar die vent toe om hem extern te laten flashen.

Welke BIOS gebruikte je toen :?
(zoveel mogelijk info hier, liefst een directe link- deze info bestaat dus officieel (nog) niet, dus ik wil echt alles weten)

Oslik blyat! Oslik!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:41 schreef dion_b het volgende:

Welke BIOS gebruikte je toen :?
(zoveel mogelijk info hier, liefst een directe link- deze info bestaat dus officieel (nog) niet, dus ik wil echt alles weten)
Nou ja, ik had een bios voor een ander mobo |:(, dat zei iemand, of verkeerd gelezen ofzo. Ik moet eerst een kast kopen en voeding en floppy drive om te flashen, maar als het lukt zal ik het wel laten weten...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 08:54 schreef Jojk het volgende:

[..]

Nou ja, ik had een bios voor een ander mobo |:(, dat zei iemand, of verkeerd gelezen ofzo. Ik moet eerst een kast kopen en voeding en floppy drive om te flashen, maar als het lukt zal ik het wel laten weten...
Mindere actie (als het op de BIOS aankomt: trust no one ;) ).

Maar goed, als je dapper bent kun je de nieuwste Award BIOS van de MSI site proberen. Alleen moet ik er wederom bij zeggen, in theorie zou het moeten lukken (MSI geeft wel vaker de keuze tussen AMI en Award, goede actie IMHO- er is ook info te vinden over hoe een Award BIOS over een AMI te flashen (zitten haken en ogen aan, maar wederom, de nodige info staat op de MSI site)), maar ik durf niet hard te beloven dat het goed gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Dion, heb jij msn oid ? Ik heb wel iets gevonden over AMI <-> Award, maar als jij me daar stap voor stap door heen kan loodsen zou helemaal mooi zijn :)

voeg me anders toe op icofc1@hotmail.com
of
mail me op jojk@chello.nl

Ik ga morgen een kastje halen, en dan hopen dat een aantal onderdelen uit een AT op het mobo passen

Pagina: 1