Toon posts:

DVDrom=master,CDrom=Slave, cd-rom werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb:
* Creative DVD-rom 12x (Master second IDE);
* Philips cd-rom 48x (slave second IDE).

sinds dien werkt mijn cd-rom niet meer, of beter gezegd, cd-rom wil niet meer openen.

hoe kan ik dit oplossen???

:ps
ik wil perse allebei gaan gebruiken, mijn doelstelling is: dvd = voor dvd bekijken, cd-rom voor de rest (speletjes, software installeren, muziek cd luisteren(wat laaste tijd niet meer mogelijk is :( ) etc...)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat was je vorige opstelling , en wat is er veranderd. Wat gaat er precies mis. Kortom... Vertel wat meer...

Raku

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Niet meer openen? Voeding van CD-ROM (goed) aangesloten :?

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

Verwijderd

Topicstarter
er is geen vorige instelling. Dit is juist pas eigen gemaakt pc-tje (als je denkt cd-rom niet deugt...nee hoor...ik heb dit op andere pc geinstalleerd, en daar werkt ie prima).

het lijkt alsof dvd-rom + cd-rom in zelfde IDE connector kunnen niet samen werken, dat is ik mijn vermoeden. Maar ja, dat merkt ik pas as. weekend (geen tijd...morgen moet vroeg op voor werk :) )

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer openen? Voeding van CD-ROM (goed) aangesloten
ja hoor...hij zit goed. ik krijg dan een "sish" geluid..(euh...ik weet niet hoe ik moet noemen, het lijkt alsof lucht uit je fietsband wegloopt...korte "sish" geluid dan... :) )