Geen e-mail verzenden: relaying denied

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 00:47

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
ik heb eindelijk m'n freesco routertje een beetje op de rit staan en alles werkt wel een beetje naar behoren. alleen kan ik niet via al mijn accounts e-mail verzenden. ik heb gisteren met succes een e-mail verzonden met een hetnet account maar vandaag geeft hij almaar:

"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is hierstondiets@gofree.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.hetnet.nl', Server: 'mailhost.hetnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Unable to relay for hierstondhetzelfde@gofree.nl', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"

Ook met een gofree (jaja :7 ) account kan ik niets verzenden. onvangen gaat echter op alle pc's zonder problemen. !!!wel lijkt het of 1 pc wel e-mail kan verzenden met beide accounts!!!

help, help en nog wat kreten wie kan ff duidelijk uitleggen waar dit aan kan liggen???

Speed kills, but beauty lives forever...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
probeer eens de smtp van je isp (internet service provider, bv chello(mail.chello.nl))

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ach, flakkeenet zal de gofree mailserver wel weer eens gesloopt hebben

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"550 Unable to relay"

Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt :)

Mailservers zijn (om te voorkomen dat de server wordt gebruikt om spam te versturen) vaak zo afgesteld dat ze alleen e-mail van abonnees accepteren. Met de chello mailserver kan je alleen e-mail versturen als je achter een chello lijntje zit, en met de mailserver van de meeste inbelproviders kun je alleen mail versturen als je met die provider bent ingebeld.

Kortom: even zelf een mailservertje draaien op je freesco server, of de mailserver van je provider gebruiken :)

Ik heb de titel even aangepast, zodat het topic makkelijker te vinden is voor mensen met een zelfde probleem als jij hebt :)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:36 schreef robbertkrebbers het volgende:
probeer eens de smtp van je isp (internet service provider, bv chello(mail.chello.nl))
ewm het lijkt me stug dat ik hiermee ook mijn hetnet account kan versturen??? of heb ik het mis??? ksnap er niks van.....

Owhjah
Erik (JooS is ook overal bekend :) )
ik wil dus ook m'n hetnet kunnen verzenden en niet alleen dat goofey gebeuren ;)
iig beterschap je was toch ziek hoorde ik???

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 22:41 schreef kimjansen het volgende:
ewm het lijkt me stug dat ik hiermee ook mijn hetnet account kan versturen??? of heb ik het mis??? ksnap er niks van.....
Bij versturen wordt er niet op afzender gechecked, maar meestal op IP (-range)... dus ja, die kan je ook voor je hetnet account gebruiken :)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef Negotiator het volgende:
"550 Unable to relay"

Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt :)

Mailservers zijn (om te voorkomen dat de server wordt gebruikt om spam te versturen) vaak zo afgesteld dat ze alleen e-mail van abonnees accepteren. Met de chello mailserver kan je alleen e-mail versturen als je achter een chello lijntje zit, en met de mailserver van de meeste inbelproviders kun je alleen mail versturen als je met die provider bent ingebeld.

Kortom: even zelf een mailservertje draaien op je freesco server, of de mailserver van je provider gebruiken :)

Ik heb de titel even aangepast, zodat het topic makkelijker te vinden is voor mensen met een zelfde probleem als jij hebt :)
Dus jij beveelt aan om een add-on pack te downloaden en die als service te laten draaien... Moet ik dan mijn DynDNS account gebruiken om bv ikke@kimjansen.dyndns.org te gebruiken of kan ik dan mijn meel via de FreeSCO service op laten halen van HetNet (dat laatste kan dus niet neem ik aan, maar het stomme is gisteren werkte het van m'n laptopje nog wel :( )

• _-= Erikje =-_
nope, ik ben erikJE, we zijn met 2 erik-en, de ene is nu 2 maanden ziek ongeveer en ik niet :)

Maareh, je freesco doos belt in op hetnet neem ik aan? (je wilt via mailhost.hetnet.nl mail gaan versturen)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:45 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
nope, ik ben erikJE, we zijn met 2 erik-en, de ene is nu 2 maanden ziek ongeveer en ik niet :)
Ik vreesde dat jij ziek was, zag je niet vorige week namelijk in de winkel (en oscar riep erik is ziek al een tijdje) ... maar doet (andere) erik jullie site bijhouden dan? in dat laatste geval heb ik m'n bedenkingen over _hoe-goed_ hij dit bijhield

[/edit]
er staat niet voor niks die je in je nick natuurlijk |:(
[edit]

• _-= Erikje =-_
nope ik hield tot ruim een jaar geleden de site bij, toen wilde Ossie dat zelf weer gaan doen, met bekend resultaat :D

in princiepe loop ik daar alleen vrijdagavond en zaterdag overdag, maar ben er veel in me vrije tijd

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Voor de mensen die dit probleem ook hebben/hadden en geen duidelijke uitleg in de search hebben kunnen vinden:

Stel de POP3-server in voor het account dat je toevoegd (bv pop3.hetnet.nl)
Stel de SMTP-server in voor het account van je ISP (bv mail.chello.nl ipv mailhost.hetnet.nl)

Correct me if I'm wrong:

Je haalt je mail via je (niet-ISP) account op en je verstuurd je mail via je ISP-account, omdat deze niet kijkt naar het wel of niet willen versturen met het e-mailadres van de ISP (jij dus)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:50 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
nope ik hield tot ruim een jaar geleden de site bij, toen wilde Ossie dat zelf weer gaan doen, met bekend resultaat :D

in princiepe loop ik daar alleen vrijdagavond en zaterdag overdag, maar ben er veel in me vrije tijd
en met erik (vroegindeweij??) gaat dit wel helemaal goed lukken als hij die infectie-of-wat-het-ook-moge-zijn kwijt is?? :D lijkt me.... nou jah we zien wel vertrouwen heb ik daar niet zo in, maar dat doet er ff niet toe dan

• _-= Erikje =-_
vroegindedinges is die andere Erik idd, tsja virus infectietje zus, 2 weken vakantie erachteraan zo :) en dan ben je em ineens errug lang kwijt :)

Hij mag wel weer terug komen nu want ik wil wel weer eens gaan karten ondertussen :)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:57 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
jep, klopt (wist je dat niet dan?)
ik denk dat we dit maar af moeten sluiten 8-) anders wordt het zo verwarrend allemaal... we begrijpen elkaar nu al niet meer en het is nog vroeg :y)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
MAG IK MISSCHIEN EEN ABUS???

• _-= Erikje =-_
he, op blijven letten, ik heb het bericht al weer 4x geeddit :)

(w00t morgen lekker tjello :))

Afbeeldingslocatie: http://www.abus.de/ev/images/ev01_2.gif

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:02 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
he, op blijven letten, ik heb het bericht al weer 4x geeddit :)

(w00t morgen lekker tjello :))
owh sorry kzag nergens [/edit] enzo staan dus ff niet gelezen... maaruh nee ik HEB al zello sinds een vrijdag :P is wel relaxed hier ipv dat 56k-geprofeet

• _-= Erikje =-_
ze plannen lekker ruim daarzo, komt die monteur tussen 8.00-13.00 :)

ach, me routertje staat al klaar :D en hij mag lekker toekijken

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:07 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ze plannen lekker ruim daarzo, komt die monteur tussen 8.00-13.00 :)

ach, me routertje staat al klaar :D en hij mag lekker toekijken
bereid je voor op het ergste, wij kregen zo'n neurotische maloot op de mat die niks zei en maar een beetje verward uit z'n ogen keek (tjah wat wil je je zal hele dagen maar utp-kabeltjes knijpen) maaruh wel snel geinstalleerd en je krijgt denk ik een com21 modem die kijkt iig niet naar je mac-adres van je nic

• _-= Erikje =-_
kabeltjes :) 2x 50 cm nogdig denk ik, hij mag netjes direct naast de hoofdaansluiting inprikken op een RJ45 doosje die boven naast me router uitkomt :)

mac address kunne we gewoon netjes clonen uiteraard.

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:12 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
kabeltjes :) 2x 50 cm nogdig denk ik, hij mag netjes direct naast de hoofdaansluiting inprikken op een RJ45 doosje die boven naast me router uitkomt :)

mac address kunne we gewoon netjes clonen uiteraard.
zozo dat is beter opgelost ghhe met je wcd-tjes hierzo lopen gewoon een partij kabels door het huis zeg tjeeh wordt je misselijk van :9

• _-= Erikje =-_
ma wordt ziek van kabeltjes :) kon allemaal nog netjes via de PVC van de thermostaat (zit op de zijkant van de meterkast en me kamer staat naast de CV ruimte :))

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 23:15 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ma wordt ziek van kabeltjes :) kon allemaal nog netjes via de PVC van de thermostaat (zit op de zijkant van de meterkast en me kamer staat naast de CV ruimte :))
haha m'n ma snapt er toch niks van dus die had ik ZO overtuigd dat er een kabelt zichtbaar is en ik daar niets aan zou kunnen doen :P (tjah ga daar geen moeite voor doen om netjes weg te werken is toch in de huiskamer die kabel en ik zit meestal op me kamert)...

maaruh we zijn lekker dit topic aant vervuilen gaat goed zo B-)

• _-= Erikje =-_
ja leuk eej :)

de monteur is net weg, vage belg :), wel toffe knakker

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 10:00 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ja leuk eej :)

de monteur is net weg, vage belg :), wel toffe knakker
dan heb je geluk zeg tjee, kwam die ook in zo'n vaag karretje aanrijden (was door UPC ingehuurd)... maaruh bij jullie in s'dijk ook redelijk snel??

• _-= Erikje =-_
ik mag niet klagen :) (ennuh, alles is beter dan bellen eej)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 11:14 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ik mag niet klagen :) (ennuh, alles is beter dan bellen eej)
zekers gaat wel lekker met 185kB/sec ipv 5kB/sec :P

• _-= Erikje =-_
nee, ik wil mijn oude verbinding terug :P

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 22:44 schreef kimjansen het volgende:
Dus jij beveelt aan om een add-on pack te downloaden en die als service te laten draaien... Moet ik dan mijn DynDNS account gebruiken om bv ikke@kimjansen.dyndns.org te gebruiken of kan ik dan mijn meel via de FreeSCO service op laten halen van HetNet (dat laatste kan dus niet neem ik aan, maar het stomme is gisteren werkte het van m'n laptopje nog wel :( )
Nee, goed lezen:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef Negotiator het volgende:
Verder weet je ondertussen wat het probleem (en de oplossing) is, dus krijg je na zoveel offtopic gezwam je felbegeerde abusje ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.