• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik begin met te melden dat ik niks met GSM's heb.
Ik heb een pre-paid met al 4 maand een saldo van 30 eurocent, ik gebruik em dan ook voornamelijk om gebeld te worden.
Maar goed, ik weet dus helemaal niks van die dingen en heb ook geen zin om me er in te gaan verdiepen echt.

Maar mijn ouders die mij zo ongeveer als alwetend beschouwen hebben me met de opdracht opgezadeld om maar even een gsm voor hun te regelen voordat ze op vakantie gaan (wat al over 2 week is :().
Ze hebben momenteel ook al een (superoude pre-paid) gsm, die ze van mijn zus gekregen hebben. Maar daar hebben ze nog nooit iets mee gedaan. Ze willen die mobiel dus eigenlijk alleen maar om vanuit het buitenland te kunnen bellen en daar gebeld te kunnen worden.
God knows why, in de vakantie wil ik eigenlijk zo min mogelijk gestoord worden, maar goed.

Het lijkt me sterk dat ze na de vakantie nog echt gebruik van dat ding zullen gaan maken (en ik heb ook geen behoefte aan een nieuwe), dus een of ander duur abonnement met tig gratis belminuten is zwaar overbodig. Zeker aangezien die waarschijnlijk toch niet gelden in het buitenland.
Nou had ik al enigszins begrepen dat je met pre-paid niet in het buitenland kunt bellen, dus ze zitten sowiezo vast aan een abonnement (toch?).

Mijn pa heeft nu al leuk wat reclameblaadjes van al die crap-zaken opgehaald voor mij zodat ik wat mag gaan kiezen. Alleen dan kan heb je alleen maar van die asociaal dure shit abonnementen van 20 euro waarbij je een toestel krijgt die weet ik veel wat voor shit allemaal wel niet kan.
Om even mijn pa te quoten "hij moet alleen maar kunnen bellen, verder niets". Nou lijkt me dat redelijk onmogelijk tegenwoordig met al die WAP bagger enzovoorts, maar toch.

Heeft iemand hier suggesties? Of bijvoorbeeld websites van goedkope aanbieders?
Ik was al ene gsmweb.nl aangeraden, maar die is alleen voordelig indien je al een toestel hebt, wat voor hen dus niet het geval is.

Muchos gracias! :)

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Nee het is volgens mij met de meeste (allemaal?) providers wel mogelijk om ook in het buitenland te bellen & gebeld te worden.

Als telefoon, hij is een beetje oud, maar omdat ie verder waarschijnlijk toch niet gebruikt wordt, is misschien de Siemens M35i wel een goeie

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En je budget is?
Als conclusie zou ik zeggen:
een no nonsens degelijke telefoon wat inhoudt:
= een oude nokia (degelijk, geen softwarefouten meer)
= of een siemens (degelijkheid)

Provider maakt dus niet uit (allemaal kunnen bellen int buitenland)

Misschien anders zo'n kleine alcatel? die zijn toch wel goed en niet duur? :)

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waar gaan je ouders naartoe op vakantie? Als ze naar een land als Amerika gaan hebben ze een triple band toestel nodig om hem te kunnen gebruiken

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Bij Ben was het zo dat ik pas in het buitenland kon bellen nadat ik de eerste twee facturen betaald had...Dit kon echter opgelost worden door een aantal maanden abonnementskosten vooruit te betalen.
Hier moet je dus goed rekening mee houden (of dit voor alle providers geldt weet ik dus niet)

Oh ja http://www.unitedconsumers.com Hier kan je heel wat voordeel uithalen. Alles staat uitgelegd bij de telefoons, dus je vindt er zo een die "alleen" kan bellen ;)

Succes.

Verwijderd

kijk effe op gsm.nl voor aanbiedingen voor een gratis kaart. Het toestel moet wel geschikt zijn of sim-lock vrij.
Duurt ca 1 week, als je de info mailt (scan van contract met handtekenening, kopie identificatie en rekeningafschrift).
.
Lees de spelregels goed!!!!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55
Een maand geleden heb ik dit ook uitgezocht voor m'n ouders. Rond die tijd kon je gratis een O2 abo afsluiten met 120 belminuten. Ik weet dat [url="http://http:\\www.bestelmaar.nl"]Bestelmaar.nl[/url] weer gratis abo's verkoopt van Ben, incl 1800 belminuten per jaar.
Als toestel heb ik toen een Trium Mars gekocht bij [url="http://http:\\www.gsmmobiel.nl"]GSMmobiel[/url]. Dit toestel kost daar €51.
Misschien is dit ook iets voor jouw ouders? :)

Verwijderd

Schaf een gratis simkaart aan via www.gsmweb.nl en via ebay.com of ricardo.nl ofzo een tweedehands telefoon, die het nog doet. Goedkoopste manier.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Thnx! :*
Ik zal zometeen even alles bij langs gaan.
Ze gaan overigens naar Frankrijk, dus dat triple band gebeuren lijkt me niet nodig.

En een budget. Tja op zich maakt dat niet eens zo veel uit, maar ik zou het gewoon zonde vinden als ze zich in een winkel door een of andere verkoper een duur toestel met abonnement laten aansmeren waar ze weinig gebruik van gaan maken.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
als ze naar Frankrijk gaan, kennen ze net zo goed een prepay pakketje aanschaffen.

via Dutchtone: zelfde procedure als prepay in NL, bellen en gebeld worden gaat van je beltegoed af. roaming is standaard geactiveerd.

via Ben: kosten voor bellen (iig in Frankrijk) worden achteraf gefactureerd voor prepay klanten, aanmelden voor roaming kost €18,-

via O2: bellen via beltegoed, alleen telefoongesprekken niet normaal opbouwen, maar via *123*

via Vodafone/KPN: bellen via beltegoed, alleen telefoongesprekken niet normaal opbouwen, maar via *100*

Zoals je ziet werkt alleen Dutchtone (en Ben beperkt) met het CAMEL systeem, wat het mogelijk maakt dat prepay klanten in het buitenland "gewoon" kunnen bellen en gebeld worden, ook sms-en is mogelijk.

Alleen is bellen in het buitenland erg duur, dus zorg er voor dat er van tevoren genoeg beltegoed op de kaart staat, of laat je ouders wat opwaardeerkaarten meenemen.

Ik zou je graag een abonnement aansmeren, maar denk dat prepay gewoon veel voordeliger is voor die paar keer in het jaar (vakanties) dat je ouders het toestel gaan gebruiken.

suc6

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 02:18 schreef andre_at_home het volgende:
kijk effe op gsm.nl voor aanbiedingen voor een gratis kaart. Het toestel moet wel geschikt zijn of sim-lock vrij.
Duurt ca 1 week, als je de info mailt (scan van contract met handtekenening, kopie identificatie en rekeningafschrift).
.
Lees de spelregels goed!!!!
euro 12.50 is niet duur voor een abo bij www.gsm.nl als je een sim-lock vrij toestel hebt!
En het zelf bellen is ook een stuk goedkoper. Als je met enige regelmaat het thuisfront wilt laten weten dat het nog steeds goed gaat is het veel goedkkoper. Plus geen gedonder met opwaarderkaarten. Afhnkelijk van de situatie zijn andere opties die net genoemd zijn overigens best interessant!

Tarief vergelijking voor Frankrijk:

ABO:
Piek Dal Start Piek Dal Start
Bouygues Telecom GSM 1800
1.05 0.90 1.05 0.90 0.57 0.52 0.22 0.00
Orange France (France Telecom Mobiles) GSM 900
1.26 1.12 1.26 1.12 0.57 0.52 0.60 0.00

PREPAY:
Piek Dal Start Piek Dal Start
Bouygues Telecom GSM 1800
1.35 0.90 0.00 0.57 0.52 0.23
Orange France (France Telecom Mobiles)GSM 900
1.75 0.95 0.00 0.57 0.52 0.23

http://145.7.217.250/roaming/belleninhetbuitenland.asp

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 19 juni 2002 10:10 schreef koen het volgende:
via O2: bellen via beltegoed, alleen telefoongesprekken niet normaal opbouwen, maar via *123*
Dat is helemaal niet echt hinderlijk... tja, ipv het nummer uit je telefoonboek te halen druk je eerst *123* waarna je het doet, kost 1 sec extra ofzo, geen bezwaar om daarom geen O2 of Vodafone te nemen hoor.

Let wel op als je een tweedehandse koopt dat-ie wel dualband is.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:28

Quicksilver

Catch these hands

gewoon een hele simpele trium (mars) oid je weet wel een van die low budget gsm's... met telfort (o2 bedoel ik ;) )
kost je niet meer dan 50 euro... veel vakantie plezier

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Ik denk zelf dat je veel beter een soort pre-pay pakket in frankrijk kan kopen. Vooral omdat je al aangeeft dat ze waarschijnlijk de telefoon niet echt gaan gebruiken in Nederland. Is goedkoper met bellen en gebeld worden in frankrijk denk ik. Dit deed ik iig toen ik op vakantie ging in china. (alleen een prepaid simkaart kopen ging wat moeilijker :o wist niet hoe het heet in het chinees)

Dus je bestaande telefoon meenemen of nieuwe telefoon hier kopen en in frankrijk een sim kaart kopen.
Pagina: 1