[EL] Homemade radio receiver/transmitter

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik hoop dat de term "Elektronica" in de naam van dit forum niet noodzakelijk iets met PC's te maken moet hebben. Als dat niet zo is, gelieve geen OW ofzo te donneren, gewoon slotje aub Phreak :)

Ik zoek dus een schema van een transmitter/reciever via radio. Een soort walkie-talkie dus. Maar, deze is een beetje speciaal: het is nml de bedoeling dat een vanaf een tribune en een IN een kart gebruikt wordt. Je hebt dus een helm op, en dat maakt het geheel niet gemakkelijker.

Persoonlijk zat ik aan bart smit's hooftelefoon walkie talkie, en hem dan opereren zodat de steun en de antenne niet in de weg zitten.
Suggesties?

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Op zich zou je daar prima van die motor-rijder headsets voor kunnen gebruiken, zijn van die kleine head-setjes die onder een motorhelm passen en waarmee je tweeweg kan communiceren. Je kan er ook meerdere op elkaar afstemmen om met zijn allen te gaan kletsen :)

< net op tijd :P >

Anything goes !!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb geen schema, ben helaas niet echt thuis in de electronica.
Maar als een 'oplossing' zou je eens kunnens informeren bij een motorzaak, er bestaan setjes waar mee je met elkaar op de motor kunt praten. Kijk anders eens bij de lokale rijschool.

<net te laat...>

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

heet zoiets niet een headset? netzoals bij een gsm telefoon? je hebt ze namelijk ook voor portofoon's, kijk anders voor mer info op www.airsafety.nl of bel eens met 0172-416416, daar kunnen ze je zeker een end opweg helpen. (niet met schema's maar wel met mischien oon kompleete oplossing)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Op dinsdag 18 juni 2002 22:20 schreef Petergr het volgende:
heet zoiets niet een headset? netzoals bij een gsm telefoon? je hebt ze namelijk ook voor portofoon's, kijk anders voor mer info op www.airsafety.nl of bel eens met 0172-416416, daar kunnen ze je zeker een end opweg helpen. (niet met schema's maar wel met mischien oon kompleete oplossing)
Een headset heb ik, maar die is VEEL te dik om onder een helm te passen, lomp groot ding :)

Anyway, ik zal eens informeren bij een motorzaak, moet toch voor nieuw pak/helm

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57
gewoon een PMR 466 setje kopen 40 - 100 euro voor 2

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kijk eens in de electuur.. hebben ze meestal wel in een bieb.. kun je ff een motor communicatie maken.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Van Velleman hebben ze FM transciever bouwpakketjes, kosten 20 euro ofzo. Ik heb hier alleen een zender omdat een FM ontvanger natuurlijk voor 2 euro uit een of ander radiotje te slopen is. En ik had er hier nog een paar liggen in de vorm van sleutelhangers die ik gratis had gekregen.

Je hebt wel een vergunning nodig, maar gewoon tegen die gast in de winkel zeggen dat het voor een vriend is die wel een vergunning heeft en ze geven het je zo mee. Het bereik is nu ongeveer 500 meter op een 9V batterij en een antenne van 25 cm ongeveer (een draadje dat ik er omheen heb gedaan) Heel het ding is super klein en je kan er vanalles op aansluiten. Zo'n ding heet trouwens een FM oscilator, met een versterker (en flinke koelblokken erop) heeft de mijne een maximum bereik van 5 km. Best wel lekker dus.

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
kun je even schema en/of pic's daarvan tonen ?

Verwijderd

Kun je niet gewoon met een 27MC bak aan het werk? Dan heb je ook geen vergunning nodig.

Verwijderd

Of je gaat ff naar Conrad, daar hebben een heeeeeeeeeeeele mooie communication-set juist voor zulke doeleinden, pocket comm Easy heet ie geloof ik. (Ben ff te lui om in mijn catalogus te bladeren). Daar kun je een headsetje bijkopen, ontwikkeld voor motorrijders (rijscholen) zodat je makkelijk met iemand kunt babbelen die druk doende is met verkeerszaken danwel racerij. Aanradertje. Kost alleen wel wat.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Non-PC elektronica past hier niet, sorry
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.