[WC] 1/2" slang op kleinere aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo,

Het volgende is het geval, Tha_mafkees heeft het volgende supermooie blokje voor mij gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~jwros/wcblok

Alleen hier zitten geen 1/2" aansluitingen op. Nu ben ik naar de lokale aquarium boer geweest en heb daar slangen opgehaald alleen die had alleen maar 1/2" bij de praxis en de gamma hebben ze deze maat ook alleen maar. Nu heb ik ze aangesloten met slangenklemmen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~jwros/wcblok1

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~jwros/wcblok2

En nu heb ik er water doorheen laten lopen en het is gewoon waterdicht :) . Nu wou ik er ook een Eheim pomp bij kopen alleen die was veels te duur €151 de 1060. Nu wil ik de Eheim 1048 (600L/uur) deze gaat de CPU + eventueel in de toekomst de videokaart voorzien van water. Is die 600L/uur wel voldoende dan?

En ik wou graag weten of er nog nadelen kleven aan de 1/2" slang op mijn waterblokkie. Het is net iets van 12mm en geen 13mm.

Alvast bedankt!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

Gaan met die banaan, de 1/2" slang is perfect en met die pomp red je het ook. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Zelfs ik ben overgestapt van 6/10mm slang naar 1/2" slang. Niet dat het nou veel scheelt in temps, maargoed. Te dikke slang gebruiken kun je eigenlijk niet, behalve dat het soms onpraktisch is.

Wel nog een opmerking over je slang: deze slang knikt vrij snel. Misschien is Tricoflex (gele, gewapende tuinslang, te koop voor weinig bij de Boerenbond bijvoorbeeld) een betere optie.

Over pompen: ik ben over de Sicce Nova erg te spreken. Die is een stuk goedkoper dan de Eheim. De Sicce Idra vind ik zelf weer minder voor 'standaard' waterkoeling wegens meer herrie en meer warmteafgifte aan het water.

Verder bestaat de kans dat deze setup alsnog gaat lekken als de slangen wat ouder worden. Ik zou er nog wat teflon-tape tussendraaien.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
het rare vind ik..
dat ik hier juist ALLE MATEN kon vinden.. BEHALVE de 1/2" die ik nodig had :)

ik heb nu gewoon transparante slang gekocht bij locale gereedschap / tuin en zooi winkel :p

• JWR
OK dan 1/2" kan ik dus gewoon gebruiken :D .

Alleen nu nog de pomp, Dabit jij bent zeer tevreden over
de Sicce Nova 800l/uur? Die is idd wel een stuk goedkoper alleen het probleem dat ik met die pomp zie is de rottige aansluiting voor de slang. Die zie ik bij de Eheim beter zitten. Of is dat verkeerd gedacht?

Plus daar komt bij MEN beweerd dat de Eheim beter is.
En de Eheim kun je inline plaatsen en warmt dus het water niet op.

Of heb ik dit nu mis?

En betere slangen kan ik idd wel naar gaan kijken.

Graag jullie mening!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op dinsdag 18 juni 2002 22:06 schreef JWR het volgende:
En ik wou graag weten of er nog nadelen kleven aan de 1/2" slang op mijn waterblokkie. Het is net iets van 12mm en geen 13mm.
1/2 " is toch 12/13 mm? Ik heb 12/13 mm siliconen slang op een eheim 1048 en een z4 blok (1/2") en dat past allemaal perfect. Oftewel alles komt overeen

De 1048 pompt er imo genoeg water door btw

I'm not as think as you stoned I am

• JWR
Ja Wook daar heb je wel gelijk in alleen de aansluitpunten op mijn blokkie zijn gewoon net iets kleiner geen 1/2" maar iets van 11 ipv 13mm, vandaar.

Maar ik zou nog graag de ervaringen willen weten van de aansluiting van de Sicce Nova
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/pics_products/wc_pumpnova.jpg

en de Eheim 1048

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/pics_products/wc_pump_1048.gif

Die aansluiting van de Eheim ziet er wel beter uit.
Hoe zijn jullie ervaringen met het aansluiten van een slang op de Sicce Nova?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
eeuhm
ik heb de sicce nova...
deze kan je wel inlione aansluiten..
waar nu dat draaiknopje zit voor de l/h kan je een adapter plaatsen voor inline systemen..

je haalt dan het hele kapje eraf en draait er een bijgeleverde adapter (die meteen waterdicht afsluit) op...
die aansluiting is echter wel iets groter dan 1/2" maar een beetje 1/2" slang krijg je er wel op...

verder:
de eheim is natuurlijk beter..
eheim is ook een stukke grotere pomp en deze word veel in de industrie gebruikt als bijv pomp voor zuurbaden...

maar daar betaal je ook wel veel voor

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
Op dinsdag 18 juni 2002 22:59 schreef JWR het volgende:
OK dan 1/2" kan ik dus gewoon gebruiken :D .

Plus daar komt bij MEN beweerd dat de Eheim beter is.
En de Eheim kun je inline plaatsen en warmt dus het water niet op.
Of heb ik dit nu mis?
Ja dat heb je mis, een inlinepomp zal ook zijn warmte (iig voor een deel) afgeven aan het water! Voordeel van een dompelpomp is dat het meteen zo stil wordt... Ik gebruik zelf ook de sicce nova (EUR 18,15!!!) en zodra die ondergedompeld is hoor je hem nauwelijks nog. Eheim is kwalitatief beter, maar daar betaal je dan ook voor. Verder is voor een huis, tuin en keuken koelsysteem als een computerkoelsysteem die kwaliteit niet nodig.
Pagina: 1