[MOBO] AMD761 met DDR 333?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw mobo voor mijn AMD 2000+ XP.
Heb nu een ASUS A7S333 en dit is een brak bord, omdat mijn mem niet op 333 maar slechts op 266 kan draaien.

Nu zijn er nog niet zo heel veel borden met een Sis745 chipset die dus DDR333 ondersteunen. (heb enkel nog maar een aopen gezien, een AK75pro geloof ik)

Dus ben ik ook bezig met het kijken naar andere chipsets. Aangezien er naast SiS niet veel anders is, Nforce is uitgesloten, zijn toch enkel µatx borden, en ik wil een full ATX.
Dan hebben we nog een Ali chipset (geen idee hoe die presteerd) en een AMD761 chipset met via Southbridge.

Nu wil ik weten of een AMD761 chipset ook DDR333 geheugen kan ondersteunen (heb geen zin om te downgraden), en zoja welk bord dit dan kan zijn.

Heb zelf al flink wat rond zitten kijken om te kijken wel bord geschikt is en kwam toen tot de conclusie dat de ASUS A7S333 eigenlijk het beste aan mijn eisen voldeed, maarja, als die geen 333 mem ondersteund heb ik er niets aan (zonde van die 112 euro).

Verwijderd

De AMD761 ondersteunt alleen PC1600 en PC2100(333 werkt er uiteraard wel gewoon op, maar draait op 266)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:03 schreef TweakGuy het volgende:
De AMD761 ondersteunt alleen PC1600 en PC2100(333 werkt er uiteraard wel gewoon op, maar draait op 266)
hmmm, dat wordt dan toch weer zoeken naar een andere chipset.
weet iemand welke nog meer 333 geheugen ondersteunen (dus PC2700?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Eh, er zijn wel degelijk full ATX nForce borden :) Voorbeeldje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

haast geen danny
alleen de

sis 745 en 735 (met overklokbios)
via chip kt333 en de 400

de nieuwe ali is ook alleen voor de 2100ddr

dus dat word wachten of zo een kopen die ik hep van het merk ecs k7s5a of de k7s6a

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:14 schreef Abbadon het volgende:
Eh, er zijn wel degelijk full ATX nForce borden :) Voorbeeldje.
hmmm, die was ik nog niet tegengekomen (kan ook komen dat ik Asus beetje probeer te vermijden omdat ik nu al 2 brakke asus borden heb gehad).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op dinsdag 18 juni 2002 22:23 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

hmmm, die was ik nog niet tegengekomen (kan ook komen dat ik Asus beetje probeer te vermijden omdat ik nu al 2 brakke asus borden heb gehad).
MSI heeft er ook één :) (alleen da's een 420 i.p.v. 415, dus met on-board video).

Hiero trouwens een link naar een review met o.a. Asus nForce bord, komt er goed uit (ik begrijp dat jij geen ViA wilt? :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.ecs.com.tw/products/k7s6a.htm

alleen aangezien sis niet veel kaas gegeten heeft van het asynchroon aansturen van geheugen schijnt het in sommige gevallen zelfs trager te zijn dan gewoon pc 2100/266 mem.
wel goed bordje overigens.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 18 juni 2002 22:03 schreef TweakGuy het volgende:
Tja, hangt ervan af hoe ver je de CPU kunt OCen- de 761 is strict synchroon. Maar als je de FSB op 166MHz kunt zetten (lukt naar ik hoor met sommige mid-range palomino's) draait de RAM ook op 166MHz. Met DDR333 weet je dus dat als dat niet lukt het niet aan de RAM zou moeten liggen.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:56 schreef dion_b het volgende:

[..]

Tja, hangt ervan af hoe ver je de CPU kunt OCen- de 761 is strict synchroon. Maar als je de FSB op 166MHz kunt zetten (lukt naar ik hoor met sommige mid-range palomino's) draait de RAM ook op 166MHz. Met DDR333 weet je dus dat als dat niet lukt het niet aan de RAM zou moeten liggen.
leuk, maar ik wil eigenlijk mijn cpu niet oc'en

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:37 schreef Abbadon het volgende:

[..]

MSI heeft er ook één :) (alleen da's een 420 i.p.v. 415, dus met on-board video).

Hiero trouwens een link naar een review met o.a. Asus nForce bord, komt er goed uit (ik begrijp dat jij geen ViA wilt? :+ )
Je hebt het goed gezien, geen VIA voor mij (vind het persoonlijk ranzige troep die alleen maar loopt te buggen).
Verder wil ik ook geen MSI omdat ik persoonlijk vind dat het ranzige troep is die teveel bugt.

Maar ik ben nu aan het kijken voor een Aopen AK75pro, die blijkt mijn mem WEL goed te ondersteunen

Verwijderd

Sorry Terw_Dan kan het even niet laten
kwam dit icon tegen en die moet ik effe showen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.four-horsemen.net/phpbb/images/smiles/smash.gif

misschien standaard icon voor GOT

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 17:34 schreef enigma het volgende:
Sorry Terw_Dan kan het even niet laten
kwam dit icon tegen en die moet ik effe showen :P

[afbeelding]

misschien standaard icon voor GOT
Ok, hij is gaaf, maar ik kan geen afscheid nemen van mijn dosprompt.

ekkes verder ontopic: het wordt een AK75pro van Aopen met Sis745 chipset.
Deze is namelijk wel getest met een gelijke config en werkt, dus als er iemand nog een Asus wil kopen... hij is maar 2 weekjes oud.... :P
Pagina: 1