Toon posts:

Geforce MX: hoe is de 2d kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, op dit moment heb ik een Matrox G400 en ben zeer tevreden over de 2D kwaliteiten, maar 3D is toch een ander verhaal. Ik overweeg een Geforce MX kaart, maar ik hoor diverse verhalen over de 2D weergave zoals onscherpte, etc.

Graag wat ervaringen van diegenen die een MX inzetten bij grafische apps.

Verwijderd

Nou ik een Geforce II MX kaart van MSI en ik vind de 2D net zo goed als mijn oude Matrox MGA-200, en ik zit nu zelfs op een "19 monitor en ik vind hem rete scherp. Oke de Matrox G400 is gewoon heel scherp op 2D gebied, maar daar staat Matrox gewoon bekent om, maar die Geforce II MX die ik nu heb die doet het zeker niet veel minder op 2D gebied.
Misschien is zo'n Matrox kaart op grafisch gebied voor technisch tekenaars beter, maar voor het gewone gebruik is een Geforce II MX goed genoeg.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 19:31

Daytona

Autoracen is voor watjes

Nou ik heb ook een MSI Geforce 2 MX kaartje, maar op 1600x1200 vond ik het verschil met m'n V3 2000 groot genoeg om de V3 weer terug te zetten, en de MSI te verkopen (zie i-bazar).
De V3 geeft toch een merkbaar scherper beeld, het verschil met een Matrox G400 is waarschijnlijk op die hoge resolutie nog groter.
Het hangt natuurlijk ook in grote mate af van de resolutie waarin je werkt, de kwaliteit van je monitor, en hoe veeleisend je bent.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de hercules mx heeft de beste beeldkwaliteit van de MX en. de filter werkt beter tov die van de andere kaarten. bovendien is hij goed over te klokken (OEM versie) en is hij de goedkoopste (349,-)

Verwijderd

Ik heb een Hercules 3D Prophet II MX, en de kwaliteit?
SUPER!!
Echt waar, beeld is mooier dan mijn zuigende Savage4 kaart!!
Die gaat dus ook voor 50 de deur uit, als ik een gek vind die hem wilt hebben.
Intresse???

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Geweldig, vergelijk met de savage 4 :)
- no further comment needed -

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, misschien moet ik wat specifieker vragen:
Zijn er Photoshoppers die tevreden zijn met een Geforce MX ?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:53
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 19:13 schreef bos het volgende:
Ok, misschien moet ik wat specifieker vragen:
Zijn er Photoshoppers die tevreden zijn met een Geforce MX ?[/quote]Ja, maar met digital vibrance control aan, zijn de kleuren vertekend. En zonder DVC is het 2d gedeeltje maar zo-zo.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En is de 2d kwaliteit van een hercules MX beter dan die van een Viper 770 ultra?

En is de 2d kwaliteit van een viper770 Ultra wel wat?
alvast bedankt.

39

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 17:39

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb de Hercules Geforce II MX (retail) en ik vind de beeldkwaliteit in 1280x1024 niet zo scherp als op m`n TNT 2 Ultra. Aan het beeldscherm ligt het niet, das een iiyama vision master pro 450.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• oCe
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

ik had eerst een Matrox G400 32MB Dual-Head in me systeem, nu een Geforce2MX. Op 3D beeld kwaliteit en snelheid ben ik absoluut vooruit gegaan; 2D is eerlijk gezegt minder. Kleurtjes zijn minder helder en het ziet er wat... tja... waziger is niet het juiste woord, maar zoiets =) al is het niet slecht, dat niet.

-I am Jack's wasted life.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
De 2d beeldkwaliteit van praktisch alle GeForce kaarten zijn bar slecht. En ik heb er heel wat gezien. Op onderstaande link is een voorbeeld te zien en een mogelijke oplossing voor degene die een soldeerbout weten te hanteren... >:)

• Tranquility
  • Laatst online: 12:16

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 21:43 schreef JazzySOB het volgende:
De 2d beeldkwaliteit van praktisch alle GeForce kaarten zijn bar slecht. En ik heb er heel wat gezien. Op onderstaande link is een voorbeeld te zien en een mogelijke oplossing voor degene die een soldeerbout weten te hanteren... >:)
Tsss.. "bar slecht"????
ga een eind fietsen man.. de kwaliteit is best aardig, zeker als je een GF2mx kaart van een goed merk neemt.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Nou, ik heb nog nooit een Matrox gehad, en ik wil best aannemen dat dit DE kaart is voor 2D, maar daar is ie immers ook specifiek voor ontwikkeld.

Ik ben best kritisch qua beeld, maar ik vindt dat je met een MX gewoon een prima beeld hebt. Bij mij is het in ieder geval uitstekend scherp en niet wazig. Het draait btw op 1280*1024 op 85 Hz, 32 bit. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je een goede monitor hebt, deze bepaalt ook voor een groot gedeelte je beeldkwaliteit.

Naar mijn idee weegt het voordeel van (waarschijnlijk) nog beter 2D niet op tegen de slechte 3D van de Matrox. De MX vindt ik persoonlijk dan gewoon een completere kaart.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Heb je al eens gedacht aan een Ati Radeon 32 Mb DDR? Deze zijn in ieder geval beter in 2D dan die G-krachten en in hoge resoluties trekken ze ook die MX-jes eruit. Bovendien dezelfde prijsklasse!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik kan je wel vertellen dat ik eens een MSI MX kaart heb geprobeerd in mijn bak, op 1600*1200 natuurlijk en een goede monitor (VMPro510): ronduit afschuwelijk k@t beeld :( Na 15 minuten hing mijn G400 er geïnstalleerd en al weer in.
Heb voor m'n 2e bak een Elsa Gladiac511 PCI Twinview op de kop weten te tikken voor 180,-, die zal ik aanstaande week eens proberen op grootbeeld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Als je matrox 2d gewent bent zal elke nvidia je tegenvallen. (en ja ook de hercules, die zit in mijn pa's bak)

Radeon is voor jouw de aangewezen kaart, snel en scherp

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik heb mijn MX ingeruild voor een 2Gts. Ik heb nu veel beter beeld. MSI 2MX was wazig op 100Hz..

Verwijderd

Nou ik vind de 2d kwaliteit zwaar tegenvallen. Khad voorheen een voodoo3000 en die gaf stukken scherper beeld vooral in de hogere resoluties.
Maar het ligt vooral aan de kombinatie van mijn iiyama 450 monitor en de hercules mx2 die ik heb. Heb je geen trinitron beeldscherm dan schijnt het beeld wel weer ok te zijn.....

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

2D kwaliteit hangt niet alleen samen met resolutie, maar zeker ook met refresh-rate.

Ik heb zelf een Hercules 3D Prophet MX, en de 2D daarvan viel me niet eens tegen vergeleken met mijn G400. Maar ik kan duidelijk verschil zien tussen 1280x1024 op 85 Hz en dezelfde resolutie op 100 Hz. Iets wat op mijn G400 niet zichtbaar was.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Mercarra
  • Laatst online: 23-08 19:16
Mijn geforce2 mx (hercules) geeft een heerlijk wazig beeld. Mijn monitor is prima (lg flatrom 795) Maar ik denk er niet over om een andere kaart te kopen. Ik gebruik veel photoshop en 3d max, maar het gamen is ook belangrijk.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1