Toon posts:

[java] ListBoxControl in java?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.intergalaxium.com/images/ListBoxControl.jpg
Dit zoek ik ongeveer. Alle kolommen moeten geselecteerd worden als je op de een rij klikt. In Visual C++ 6.0 zit deze functie. Ik zoek dit alleen in JAVA. 1 Voorwaarde: Geen swing.

Wie helpt me uit de brand?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
fishman44: 1 Voorwaarde: Geen swing.
AWT kan dit niet, dus laat die voorwaarde maar vast vallen als je dit ook daadwerkelijk voor elkaar wilt krijgen.

AWT is een waardeloze verzameling troep imho... Als je serieuze GUIs wilt schrijven moet je overstappen op Swing (het wordt dan een JTable) of wellicht SWT uit Eclipse als dat je meer aanstaat.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ut is voor school.
Voor een project. Het project gaat hier helemaal niet over, dus een beetje onzinnig (en moeilijk) om zoiets te maken.

We mogen echter onder geen beding gebruik maken van SWING.
Want we moeten AWT leren.

Vandaar.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Welke principes leer je met AWT die je niet met Swing leert :?

Beetje rare school imho, zal wel de HvA zijn :+

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kunt een poging wagen op http://www.jars.com Daar heb je genoeg mafkezen rondlopen die AWT componenten schrijven.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
fishman44: We mogen echter onder geen beding gebruik maken van SWING. Want we moeten AWT leren.
In dat geval vind ik het een uitermate vreemde opdracht... AWT is een hele beperkte bibliotheek en de enige concepten die je eigenlijk echt moet leren (LayoutManagers bijvoorbeeld) vind je ook terug in Swing.

Swing is qua vereist niveau en kennis duidelijk hoger dan AWT, dus het zou wel erg raar zijn als een uitwerking in Swing niet geaccepteerd zou worden. Waar is dan de stimulatie van creativiteit, enthousiasme en eigen intiatief?

Onder AWT is het in ieder geval niet mogelijk zonder componenten elders te downloaden die zelf aan het tekenen slaan en daardoor niet meer platform-onafhankelijk zijn qua look: je krijgt dan native componenten gemixed met getekende componenten, die meestal op MS Windows lijken.

Ik denk dat als je uitlegt waarom je voor Swing hebt gekozen en als je laat zien dat je de concepten uit AWT ook gebruikt en beheerst je juist een hoger cijfer zou moeten krijgen. Als je opdracht wordt afgekeurd zou dat een grof schandaal zijn :( . Wellicht dat de docent zelf geen ervaring met Swing heeft?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1