pc gaat na een tijdje geweldig schokken

Pagina: 1
Acties:

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn buurjongen heeft nu een Dell peeceetje staan 1000 mhz (hij dacht P3), GeForce 2 MX 400. Maar nou heeftie het vreemde probleem dat sommige spellen na een tijdje gaan schokken, hij heeft dit tot nu toe meegemaakt met Baldur's Gate 2 en WarCraft 3... de eerste 20 minuten tot een uur draait alles perfect, maar dan opeens begintie langzaam steeds meer te schokken tot het echt niet meer te doen is...

Hij heeft momenteel Windows ME erop staan en net ook de nieuwste Detonator XP drivers geinstalleerd voor zijn videokaart maar dit hielp niet... weet iemand hier een oplossing voor?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Misschien omdat je RAM dan vol zit. Bij nieuwe mainboards zit vaak een prog waar je het RAM geheugen gedeeltelijk kan wissen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Windows ME staat wel bekend om plotselinge performance daling, kan swappen zijn, kan nog veel meer zijn. maar die spellen zijn toch redelijk zwaar dacht ik, een Gforce2mx400 is ook niet alles meer
Op dinsdag 18 juni 2002 21:53 schreef AxzZzel het volgende:
Misschien omdat je RAM dan vol zit. Bij nieuwe mainboards zit vaak een prog waar je het RAM geheugen gedeeltelijk kan wissen.
nee niet doen op een win9x, moet je daarna eens naar de beschikbare systeembronnen kijken (als je ze nog kan vinden ;) )

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Genoeg vrije ruimte over voor virtuele geheugen?
Standaard schijf C.
na 2 uur kan dat best eens vollopen, en als er dan geen ruimte meer vrij is, dan stotterd hij.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 21:53 schreef -StraracZ het volgende:
Windows ME staat wel bekend om plotselinge performance daling, kan swappen zijn, kan nog veel meer zijn. maar die spellen zijn toch redelijk zwaar dacht ik, een Gforce2mx400 is ook niet alles meer
Nee een GeForce 2 mx is idd niet alles meer, maar de eerste periode looptie wel perfect...

C: schijf is ook voorloping niet meer vol... hij doet het tot nu toe ook alleen bij deze 2 spellen...

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 18:13

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb vroeger ook eens Windows ME gedraaid, en ik had dit probleem dus ook altijd...., windows ME is volgens mij zwaar slecht in geheugen beheer. Sommige mensen zeggen dat dat wel meevalt, maar naar mijn gevoel is dat 1 groot rampgebied van ME.

Gewoon naar win98SE of WinXp of Win2000. Ligt eraan wat je vooral doet met je pc.

BF1: Don-Panio

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
ik heb zelf ook zowat een jaar ME gedraaid,
en ik had nergens last van met een PIII 900Mhz,
A7V133, 2x 128MB Ram en een GeForce2 MX400

mischien kun je es proberen wat drivers te updaten?
je moederbord drivers, je videodrivers e.d.

ook kun je het best es alle overbodige achtergrondprocessen afsluiten
en es een keer op virussen scannen (uit voorzorg)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb Windows ME ongeveer jaartje gedraait, meer ben naar XP gejumped omdat win ME geen gbruik maakt van RAM. Of hij verdeelt 't slecht, weet ik 't. Anyway, ik heb er 472 MB RAM (Ofzo) osptaan en toen deed ie 't 'stabiel'. Met win XP draaide ie echt heel lekker, en ik er maar RAM bij kopen. Zeg dat ie naar windows 2000 of Windows 98(SE) moet hoppen, dan is 't probleem denk ik wle opgelost ;)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
Heeft hij geen scheduled tasks staan, zoals AUTO-DEFRAG...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

misschien n orgasme?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 21:53 schreef -StraracZ het volgende:
[..]

nee niet doen op een win9x, moet je daarna eens naar de beschikbare systeembronnen kijken (als je ze nog kan vinden ;) )
een geforce2 MX moet baldurs gate twee toch wel kunnen trekken, dacht ik zo.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 09:10 schreef Tekielja het volgende:
een geforce2 MX moet baldurs gate twee toch wel kunnen trekken, dacht ik zo.
jah maar dat ligt weer aan dat spel... baldurs gate.. tss :7

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 22:31 schreef Shock3r het volgende:
Ik heb Windows ME ongeveer jaartje gedraait, meer ben naar XP gejumped omdat win ME geen gbruik maakt van RAM. Of hij verdeelt 't slecht, weet ik 't.
Windows ME is juist het enige besturingssystem wat gebruik maakt van je RAM, heb jij ooit win2k of xp na een dag idle 700 mb zien gebruiken? ;) het geheugen beheer is niet geweldig nee.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 09:17 schreef -StraracZ het volgende:

[..]

Windows ME is juist het enige besturingssystem wat gebruik maakt van je RAM, heb jij ooit win2k of xp na een dag idle 700 mb zien gebruiken? ;) het geheugen beheer is niet geweldig nee.
is dat zo? heb er gelukkig nooit lang mee hoeven werken!

700 mb! :(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 09:17 schreef -StraracZ het volgende:

[..]

Maarja, XP begint hier al met swappen terwijl m'n geheugen nog lang niet vol is, en dat is ook weer behoorlijk irritant.. :{

Maarja, het probleem van de topicstarter lijkt me opgelost, het komt idd door WinME z'n geheugen gebruik.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom het door je videokaart/proc zou moeten komen, die dingen worden niet opeens moe ofzo.. :?
Op woensdag 19 juni 2002 09:02 schreef WouteRF het volgende:
misschien n orgasme?
Na 1600+ posts moet je toch wel weten dat daar de HK is... :{

🌞🍃

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Gebruik eens zo'n processor gebruiker tooltje. Ik heb namelijk hetzelfde probleem in WarCraft 3. Het begint leuk maar op het moment dat ik enge enemy ventjes tegenkomt kan ik net zo goed alles loslaten en wachten tot het gevecht over is... ik hoor alles, maar beeld zo maar.

Bij mij komt dat, denk ik, omdat ik onder XP draai en het processorgebruik vaak spontaan naar 100% schiet. Als ie dan voor de AI na moet denken is er niets voor 'm over... daarom gaat dat ding over z'n huig is mijn idee.

Of dit binnen ME ook het probleem kan zijn weet ik niet, maar download voor de grap eens zo'n tooltje om het te bekijken :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Pagina: 1