Elke keer als ik mijn pc opnieuw heb opgestart en ik wil kijken op de schijven van de server, moet ik me opnieuw aanmelden met naam en wachtwoord. Is het niet mogelijk om dit op de een of andere manier uit te schakelen, zodat ik me niet elke keer opnieuw moet aanmelden? Op de server draait 2000, op mijn eigen XP.
gebruik je XP home of pro?
A wise man's life is based around fuck you
Start -> Run -> "Explorer" -> Tools -> Map Network Drive -> \\blaat\blaat -> "reconnect at login" aanvinken -> daaronder staat "connect using a different username"
Volgens mij moet dit het doen...
Volgens mij moet dit het doen...
They made me do it.
helaas das dus een eigenschap van de home versie van XP, die vraagt elke keer weer om een validatieslag bij je server..Op dinsdag 18 juni 2002 21:47 schreef Bruntjes het volgende:
De home-versie
home kan ook niet in een NT/2000 domain worden geplaatst, en in een p2p (peer 2 peer) netwerk moet je inderdaad elke keer je wachtwoord intikken
oplossing: XP pro nemen
zie ook: www.microsoft.com/windowsxp (wich version is right for me)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Ehhh, Ik heb Pro maar ik heb hetzelfde probleem.
Hoe stel ik het in dan?
In mijn eplorer zie ik inderdaad netjes mijn gemapte drives maar als ik die aanklik krijg ik een loginschermpje (ik heb er trouwens niet eens een password op zitten)
Ps, de server is een win2000 srv
Hoe stel ik het in dan?
In mijn eplorer zie ik inderdaad netjes mijn gemapte drives maar als ik die aanklik krijg ik een loginschermpje (ik heb er trouwens niet eens een password op zitten)
Ps, de server is een win2000 srv
Idd, dit heb ik hier ook, nu maakt ik alle connecties wel met andere username/password combo's (connect using a different username" dus, maar XP (Pro) weigert dit te onthouden na een reboot (Owjah, goede optie als je effe je hoeveelheid Ram aan extra data kunt missen op je schijf is Hibernaten, dan werkt het nog steeds daarna, en hij start, boor mijn systeem iig sneller op... Druk als je het shutdown scherm ziet maar op <Shift>, dan zie je de optie Hibernate)
2 dingen
-zorg dat je wel een password gebruikt
-zorg dat username & password op de server hetzelfde is.
Dan zou hij zonder morren moeten kunnen valideren
-zorg dat je wel een password gebruikt
-zorg dat username & password op de server hetzelfde is.
Dan zou hij zonder morren moeten kunnen valideren
Ik frut, dus ik epibreer
Da's idd "kort door de bocht", maar veel mensen hebben verschillende namen op verschillende PC's, omdat het, zeker zonder PDC niet erg prettig is om op elk systeem voor iedere gebruiker een profile te hebben...
mjah okee (niet dat je een profiel nodig hebt maar vooruit).
Anders maar een login scriptje maken waarin (helaas in clear text) een mapping (desnoods naar IPC$) gemaakt wordt?
Anders maar een login scriptje maken waarin (helaas in clear text) een mapping (desnoods naar IPC$) gemaakt wordt?
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
Heb je daar een voorbeeldje van, van zo'n loginscriptje (heb ik niet zoveel ervaring mee)?
euh, doe maar een
Je zou zoiets als dit moeten doen :
code:
1
| net help use |
Je zou zoiets als dit moeten doen :
code:
1
| net use x: \\server\share password /user:[remotedomain\]remoteuser |
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
Ik heb geen password maar als ik daar niet invul pakt ie het niet.
Ik kan eerlijk gezegt zo ook niet vinden waar ik een password instel in dit geval.
Suggesties?
Ik kan eerlijk gezegt zo ook niet vinden waar ik een password instel in dit geval.
Suggesties?
Pagina: 1