Toon posts:

soltek drv4 1x piep bij reboot, gaat niet verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette net mijn pc aan. PIEP.

hij deed niks behalve 1x piepen.

Ik druk nog een keer op de AAN-knop. Weer 1x PIEP en verder niks.

Bij de derde keer bootte de pc wel en was er geen probleem.
Zou dit iets te maken hebben met de hitte? Ik heb hem namelijk zostraks een paar uur aan gehad.. Misschien dat de temperaturr erg is opgelopen omdat hij dus ook geen koeling had (stond uit dus). Zou het een temperatur beveiliging zijn? Maar dat zou dan ook wel raar zijn, want waarom lukt het de derde keer dan wel om te booten? De temp. is echt niet in die paar sec. gedaald.

Iemand ditzelfde meegemaakt?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11
Kijk in je boekje :?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je alles er wel goed inzitten? Meestal worden piepjes bij het opstarten gebruikt om een foutmelding aan te geven. Zit je videokaart er dus wel goed in? Of je geheugen etc etc. Zoek anders even in je mobo-boekje wat het piepje inhoud.

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:36 schreef internetinfo het volgende:
Kijk in je boekje :?
staat niet in de manual..

Verwijderd

Topicstarter
hmm, net weer gezeik :(
Moest nu dus 8x drukken voordat de pc eindelijk aanging. Als hij eenmaal aan is dan zijn er ook geen problemen. Weet iemand waar ik die error beeps kan opzoeken voor mijn moederbord? In de manual en op de soltek site is niks te vinden :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer is dit gebeurd? Welke voeding heb je? Lukt het wel om kaal op te starten? (met alleen mobo, CPU, 1 reepje geheugen en videokaart)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit wat nieuws in mijn systeem geplaatst. Nadat ik hem kocht deed hij het 3 maanden goed. Maar nu heb ik regelmatig dat hij niet wil starten, dat ik eerst een paar keer die aan knop moet indrukken, hopen dat hij niet gaat piepen en weer uitgaat.

Maar ik heb een mailtje gestuurd naar soltek met de vraag of e wisten wat het kon zijn en waar ik de betekenis van de piepjes kon vinden. Ik kreeg een antwoord dat ik maar naar mijn winkel terug moest gaan. LeEkkere support :/

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De betekenis van de piepjes staan in de handleiding. Als Soltek zo nalatig is geweest om niet álle piepjes daarin te vermelden, dan kun je het hier vinden: AWARD BIOS beep codes en AMI BIOS beep codes (ligt er maar aan welke BIOS je hebt). Overigens betekent bij de AWARD BIOS één piepje dat de POST succesvol is gepasseerd :)

Verder lijkt me dat je voeding een beetje dood aan het gaan is :/ Welke voeding heb je :?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee welke voeding ik heb. Waarom denk je dat? WEl raar is dat het systeem zonder problemen draait als hij eenmaal draait.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt checken welke voeding je hebt door gewoon de kast open te maken en dan de sticker op de voeding uit te lezen. Of je kunt opzoeken welke kast je hebt en dan de type voeding achterhalen op de website van de kastenfabrikant :)

Waarom ik dat denk? Omdat je computer lang goed heeft gedraaid en het nu opeens niet lekker meer start. Dan lijkt het namelijk erop dat de voeding niet genoeg juice kan geven tijdens het booten. Een systeem met een dikke Athlon XP en een GeForce4 vraagt toch wel veel van een voeding. Als het zo'n cheap-ass kastje met een standaard voeding is, dan kan de voeding daaraan bezwijken. Overigens kan dit ook liggen aan een ongeaarde voeding.

Is je systeem eigenlijk wel stabiel bij zware spelletjes en/of applicaties? Probeer anders 3DMark, BurnInTest, BurnK7, etc te draaien en check onderwijl de 5V lijn van je voeding :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 30-08-2002 09:21 . Reden: gramma ]

Pagina: 1