[OC] Raar probleem met overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Even vooraf: Ik heb de FAQ hier in zijn volledigheid uitgeprint naast me liggen en doorgelezen.

v/d week heb ik een eerste poging gedaan tot overclocken van mijn bakkie (PIII 450 MHz), maar helaas kom ik niet verder dan een schamele 464 MHz. Specs ga ik niet allemaal opschrijven, want daarvoor moet je in mun sig kijken.

Het rare van het overclocken bij mij is, is dat het veranderen van de multiplier niet werkt (proc waarschijnlijk gelocked) dus ging ik met de FSB aan de gang.. SUCCES! van de 100 MHz naar de 103 MHz. Het resultaat: van 450 naar 464 MHz....Mooi dacht ik...Ik ga de volgende step doen....112 Mhz, en opstarten maar.

Mooi, de BIOS geeft aan dat het een 504 MHz is.
Heee, wat is dit....XP doet er 4 keer zo traag over om op te starten... damn...dit mobo kan zeker niet verder?

Nouja, dan maar weer terug naar de 103 MHz met de FSB.

Mijn vraag is nu; Kan dit mobo waarschijnlijk niet verder of kan de processor het niet aan. het is een slot 1 PIII processor van het type nummer SL364.

Bij overclockers.com stond hij helaas niet in de lijst.

Heeft iemand ervaring met dit mobo? Een gozer bij mycom die hier ook vaak komt, had er ervaring mee, maar ik weet zijn nick niet. Dus ik doe een beroep op jullie kennis... Wie heeft er een mogelijke oplossing?

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• SH007
  • Niet online
Die CPU is zeker MP-gelockt, dus dat je de MP niet kunt veranderen is logisch.

Ik denk dat je de FSB niet hoger kunt krijgen, omdat je geheugen dat niet trekt...

• 418O2
  • Laatst online: 23:30
of 1 van je pci kaarten..

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je er niet toevallig een PC100 SDRAM reepje erin zitten? Want daar lijkt het op eik. Weet je zeker dat ze allemaal PC133 zijn?

They made me do it.

Verwijderd

103, das nog vrij hoog. heb wel veel verhalen gelezen dat ie soms niet eens hoger kwam dan 102 of zelfs 101.
ding is gelokt

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16

Scatman_II

R9500 Pro >:)

IK kwam zelfs op 120... Niet geheel stabiel, na 3 kwartier gamen kapte ie ermee, maar toch nog best ver :)

Verder schijnen er van die progjes te zijn die je memory testen, ik weet niet of je daar wat aan hebt...

Een paar extra casefans aanbrengen helpt ook altijd nogal..

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 21:24 schreef -StraracZ het volgende:
103, das nog vrij hoog. heb wel veel verhalen gelezen dat ie soms niet eens hoger kwam dan 102 of zelfs 101.
ding is gelokt
Bij mij zijn alleen de volgende CPU external Clock (bus) frequency jumper-settings mogelijk:
66, 75, 83, 100, 103, 112, 124, 133 MHz

[quote]
Heb je er niet toevallig een PC100 SDRAM reepje erin zitten? Want daar lijkt het op eik. Weet je zeker dat ze allemaal PC133 zijn?
[/quote}

Nee, er zat al een dimmetje in van 64 Mb en die is zo goed als zeker PC100. Ik heb er vrijdag een Dimmetje van 256 MB PC133 ingekwakt.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
multiplier is idd gelocked

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

een van je kaarten of xp opnieuw instaleren of te heet of je pci kaarten buggen je

zet je fsb op 133 dan staan je pci/isa sloten weer op de normale waardes

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 21:36 schreef T-Mug het volgende:
een van je kaarten of xp opnieuw instaleren of te heet of je pci kaarten buggen je

zet je fsb op 133 dan staan je pci/isa sloten weer op de normale waardes
Deze vat ik niet helemaal: FSB op 133? het is maar een 100 Mobo, dus mijn vermoeden is dat de onderdelen dan zwaar in de problemen komen..... Toch?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:24
Waarschijnlijk is je pc zo traag omdat de FSB divider voor je PCI bus / IDE interface "slechter" staat icm deze FSB. Dus kijk even op je mobo of in je bios of je deze kunt veranderen.

-

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:38 schreef XyonN het volgende:

[..]

Deze vat ik niet helemaal: FSB op 133? het is maar een 100 Mobo, dus mijn vermoeden is dat de onderdelen dan zwaar in de problemen komen..... Toch?
als de fsb op 133 kan is het een 133 bord (ja toch?) en de meeste mobo's geven de de pci dan weer 33 en de isa 16 (of wat is het :? )

Verwijderd

Uitt de FAQ:
Als je met de multiplier wilt gaan overklokken ben je bij Intel verkeerd, aangezien deze de multiplier heeft "gelocked" (dit om te voorkomen dat oplichters een snelle Intel-CPU voor veel geld te verkopen terwijl het gewoon een overgeklokt langzamer model is).
Lijkt me dus duidelijk.
En ook over FSB oc-en staat genoeg in de FAQ en hier via de Search. Simpel gezegd: er is gewoon een grens, die je (soms) op kunt schuiven door beter te koelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.