Toon posts:

Linux redhat inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Linux RedHat 7.3 gedownload!
ik wou het installeren op me oude P1 166 MHz pc'tje en dat duurde best wel lang 1,3 GB duurde wel anderhalf uur :(

Nou komt de vraag:
Toen het installeren klaar was moest ik vanzelfsprekend opnieuw opstarten. eenmaal opgestart kwam ik in een soort dos achtige menu waar ik moet inloggen. maar dat scherm knippert de hele tijd en ook heel onregelmatig. ik kan niet inloggen want als ik een karakter intyp dan wordt dat gelijk weer gewist door dat geknipper.

wat moet ik nou doen?

mijn systeem is:
p1 166 MHz
32 mb ram
1,5 GB

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
oh leuk probleem heb ik ook wel eens gehad met RH 6.3 geloof ik. :(

ik heb maar 1 oplossing voor je dat is op nieuw installeren.
en als het er dan weer is dan weet ik het echt niet.

edit:

Eerste keer dat ik linux installeerde deed hij het wel, maar door weinig gebruik van linux heb ik het er weer afgegooid en later nog een keer geinstalleerd. Toen kreeg ik het probleem weer en toen nooit meer geinstalleerd

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien is je ISO wel corrupt,

ff checken met een MD5sumchecker, dan weet je zekers of ie goed is

* Zwelgje heeft vandaag ook redhat 7.3 opgehaald, maar moet deze nog testen vanacht

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Blijft je backspace toets niet per ongeluk hangen ofso :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk niet dat hij corrupt is want ik kon het op een cd'tje bakken
en hoe moet je de MD5SUM openen?

• Zwelgje
Op dinsdag 18 juni 2002 21:22 schreef WJ19 het volgende:
Nee ik denk niet dat hij corrupt is want ik kon het op een cd'tje bakken
en hoe moet je de MD5SUM openen?
op een cd bakken zegt niks....

md5sum.exe ISONAAM.EXE

dan geeft ie wat getalletjes, welke je op de site (www.linuxiso.org) kunt checken.. (mits je hem daar weg hebt natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
als ik die MD5SUM .exe toevoegt en klik erop dan verschijnt er een scherm en is gelijk weer weg :?

raar

• Zwelgje
Op dinsdag 18 juni 2002 21:27 schreef WJ19 het volgende:
als ik die MD5SUM .exe toevoegt en klik erop dan verschijnt er een scherm en is gelijk weer weg :?

raar
tja tis een DOS proggie, die moet je vanaf de prompt starten!

start 'command.com' daarna MD5SUM.EXE intikken...

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50

JaQ

heeft dit niet te maken met je videokaart die het niet aan kan?

Ik heb ooit nog eens geprobeerd Redhat 7.1 te installeren met zo'n Cyrus Logic 1 MB apparaat. Dat ging dus nooit niet, omdat ik op geen enkele manier beeld kreeg na de install. (ik had ook geen grafische install, zoals je je voor kan stellen).

Op zich was het natuurlijk ook een beetje jammer om een AMD XP+ (@1400 Mhz) te hebben staan met een 1 MB videokaartje.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe in command dan gaat het schermpje ook weg :(
ik heb win XP op deze pc

Verwijderd

Topicstarter
maar elk kaart kan toch wel linux aan?
zou best eens kunnen dat je gelijk hebt maar wat moet ik dan doen? nieuwe videokaart kopen? of kan je iets installeren?

• Zwelgje
Op dinsdag 18 juni 2002 21:31 schreef WJ19 het volgende:
als ik dat doe in command dan gaat het schermpje ook weg :(
ik heb win XP op deze pc
dan doe je toch iets verkeerd..

probeer eens

cmd.exe in te tikken,

dan zou je op een prompt moeten uitkomen...

Verwijderd

Topicstarter
nu kom ik idd bij de prompt uit maar ik krijg geen getalletjes te zien.
Hij gaat gelijk terug naar de prompt

snap er echt niks meer van

• Zwelgje
Op dinsdag 18 juni 2002 21:41 schreef WJ19 het volgende:
nu kom ik idd bij de prompt uit maar ik krijg geen getalletjes te zien.
Hij gaat gelijk terug naar de prompt

snap er echt niks meer van
md5sum.exe ISONAAM.ISO gedaan?

als je alleen md5sum.exe doet doet ie niks nee (ff goed lezen, ik heb dit eerder aangegeven!)

Verwijderd

Topicstarter
gedaan en geeft nog steeds geen getalletjes ofzoiets.
gaat alleen terug naar de prompt.
heb dit ingevoerd:

MD5SUM.exe valhalla-i386-disc2.iso

Verwijderd

je hebt zeker gezegd dat xwindows moet opstarten.
En dat werkt alleen met 64 mb
is dit het niet dan is het je font server die niet aan staat.

maar mijn hint ga lekker lezen en klooien want je bent er nog lang niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 32 mb intern geheugen en heb inderdaad x window aanstaan. classic x window heb ik uitstaan dus moet ik nou 32 mb bijprikken?

Verwijderd

Ja WJ19, als je X wilt hebben moet je aan de 64Mb, met 32 kan ook maar dan moet je een andere window manager gebruiken. Eentje die minder geheugen gebruikt.

Verwijderd

Dit is gewoon de videokaart die niet goed herkent is tijdens de installatie, vrees ik...

Dat knipperen, dat is redelijk vaag, maar je moet gewoon wachten. Wacht een paar minuten, het houdt vanzelf op (je X-windows probeert op te starten en dat lukt niet). Ga een kop koffie drinken ofzo, want dit duurt dus irritant lang. ;).

Als je terugkomt is het knipperen gestopt en kun je in de console inloggen. Log in als root met je root password. Bekijk het bestand /var/log/XFree86.0.log (cd /var/log, ls, nano XFree86.0.log). Kijk aan het einde van dit bestand waarom je X niet opstart. Kan door het geheugen zijn (32 MB is helaas nogal krap voor X, X = geheugenvreter), het kan ook zijn dattie je videokaart niet herkent. Plaats de logfile hier als je 't niet zeker weet. Als 't aan de driver ligt zul je 'XConfigurator' of 'xf86config' moeten draaien om je videokaart goed te configureren. Als je weet welke driver je moet gebruiken kun je ook handmatig je /etc/X11/XF86Config-4 editen en hier de videokaart driver veranderen (probeer, als niks lukt, eens 'vesa' als driver, da's behoorlijk traag maar zou altijd moeten werken).

Succes! En als dit vaag klinkt, probeer gewoon uit en als je d'r niet uitkomt vraag je 't maar. :).

Verwijderd

Topicstarter
kheb de computer wel 3 kwartier aan staan en het inlogscherm knippert nog steeds, maar verschijnt steeds minder. :'(

moet ik de x window uitschakelen en classic window selecteren als ik opnieuw ga installeren of maakt dat niet uit?

Of moet ik een andere linux versie opzetten zoals mandrake of iets anders wat wel makkelijk op die pc'tje kan?

Verwijderd

Hmm... Dat zuigt best wel, redhat hoort te stoppen met knipperen na enkele minuten. :{.

Probeer eens te herinstalleren, met als enige wijziging dat je 'grafisch inloggen' (da's een optie ergens tijdens de installatie) moet uitschakelen.

Dan knippert ie niet meer. :). Dan kom je echter niet in de grafische interface. Dan kom je dus in de terminal interface, en vandaar kun je alsnog de driver in XF86Config-4 veranderen. Dan type je 'startx' om X te starten. Als dat werkt leggen we je dan wel uit hoe je de grafische login weer terugkrijgt. :P.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik in de XF86config-4?
ik zit nou in de textmodus en startx doet het niet
no screens found enzo
Pagina: 1