[DigiCam] Waarom eerst stopzetten voor loskoppelen

Pagina: 1
Acties:

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:14
Ik heb sinds kort een Fuji 2600 Zoom digitale camera.
Bij het koppelen van de camera verschijnt rechts onder in het scherm een pictogram "Safely Remove Hardware". Hier moet ik volgens de handleiding van de camera op klikken en dan stopzetten, voordat ik de camera uitzet en loskoppel.

Heeft iemand enig idee waarom dat moet ? Als de de camera gewoon uitgezet en loskoppel lijkt hetzelfde te gebeuren..

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Omdat het kan zijn dat er nog data heen en weer gezonden moet worden. als je zomaar weghaalt kan je kaartje corrupt worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:14
Aha, en als m'n kaart corrupt zou raken zou het dus kunnen zijn dan ik foto's kwijt raak ? hmm..

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 21:11 schreef Compacto het volgende:
Aha, en als m'n kaart corrupt zou raken zou het dus kunnen zijn dan ik foto's kwijt raak ? hmm..
Je hebt nu bijna woordelijk de foutmelding overgetikt die Windows (2k/XP) geeft als je de kabel er zo uittrekt... :P

Als je zeker weet dat er geen data meer verzonden wordt maakt het niet zoveel meer uit, behalve een irri foutmelding dan.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 21:15 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Je hebt nu bijna woordelijk de foutmelding overgetikt die Windows (2k/XP) geeft als je de kabel er zo uittrekt... :P

Als je zeker weet dat er geen data meer verzonden wordt maakt het niet zoveel meer uit, behalve een irri foutmelding dan.
Alleen weet je nooit wat w2k/xp doet. Zoals ik wel eens met m'n CF-reader deed in begin. Had ik wat foto's gedelete, even wat anders doen. Haalde kaart eruit. Stopte de kaart in de camera en ALLES was weg ipv die paar pictures die ik gedelete had.
Nou zijn ze allemaal testplaatjes, dus kon me niet veel schelen, maar het hadden net zo goed vakantiepics kunnen zijn. Dus vanaf dat moment doe ik altijd netjes eject voordat ik het eruit trekt. (of na een reboot)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op dinsdag 18 juni 2002 21:33 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Alleen weet je nooit wat w2k/xp doet. Zoals ik wel eens met m'n CF-reader deed in begin. Had ik wat foto's gedelete, even wat anders doen. Haalde kaart eruit. Stopte de kaart in de camera en ALLES was weg ipv die paar pictures die ik gedelete had.
Nou zijn ze allemaal testplaatjes, dus kon me niet veel schelen, maar het hadden net zo goed vakantiepics kunnen zijn. Dus vanaf dat moment doe ik altijd netjes eject voordat ik het eruit trekt. (of na een reboot)
Same here,was gisteren nog. Ik had wat plaatje gedelete. Trek de kaart er uit. Krijg een paar minuten later een foutmelding. Blijkt dat alle foto's nog op de kaart staan... Ook geen kaart er in laten zitten bij het opstarten want dan gaat W2k scandisk doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, koppel nooit los. Maareh het is toch juist enorm lastig om steeds los te koppelen? Want na loskoppelen opnieuw gebruiken lukt niet? Cardreader wordt dan niet meer als storingdevice aangegeven in verkenner...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zet altijd gewoon mn cam uit en trek daarna de stekker eruit. Dat doe ik natuurlijk pas als het lampje (dat ie aan het lezen/schrijven is) uit is. En het voordeel van USB is toch juist dat het plug en play is.. dus gewoon die stekekr dr uit halen :P

Dit staat trouwens bij de properties in Device manager bij Fuji Drive:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rickh/zooi/usbfuji.jpg

windows geeft zelf dus al aan, als je de eerste optie hebt ingesteld, dat je de kabel er elk moment uit kunt halen (natuurlijk niet als ie net aan het lezen/schrijven is). Hij doet dan niet aan vreemde cache-praktijken oid.. :)

ik heb btw een fuji 1300, maar ik neem aan dat die op een zelfde manier werkt..

• Petzl
  • Laatst online: 02-03 13:56
ik heb een smartmedia kaartje stuk gehad

stak gewoon 3 mm niet diep genoeg, raadpleeg kaart via windoos verkenner en stuk

14Mb ipv 16Mb , enkel nog te gebruiken als opslagmedium op pc en niet in cam ...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 00:05 schreef Petzl het volgende:

stak gewoon 3 mm niet diep genoeg, raadpleeg kaart via windoos verkenner en stuk

14Mb ipv 16Mb , enkel nog te gebruiken als opslagmedium op pc en niet in cam ...
maar dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat de cam te vroeg wordt ontkoppeld :) Je hebt gewoon het kaartje niet goed in je cam gedaan.. als je dan foto's ging maken zonder de cam aan je pc te koppelen was ie waarschijnlijk ook gesneuveld.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 19 juni 2002 00:05 schreef Petzl het volgende:

ik weet d'r niet zo heel veel van maar probeer die smart media kaart eens te formateren met je camera

• Johnny
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op dinsdag 18 juni 2002 22:47 schreef -CKY2K- het volgende:
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, koppel nooit los. Maareh het is toch juist enorm lastig om steeds los te koppelen? Want na loskoppelen opnieuw gebruiken lukt niet? Cardreader wordt dan niet meer als storingdevice aangegeven in verkenner...
Tuurlijk wel. gewoon inpluggen en een seconde later staat de drive er weer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Op woensdag 19 juni 2002 10:25 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. gewoon inpluggen en een seconde later staat de drive er weer.
Niet zo natuurlijk, mijn bak doet hier ook uiterst moeilijk over... De ene keer wel, de andere keer met geen mogenlijkheid, kan em overal zien, maar hij krijgt geen driveletter toegekent, en kan er ook geen eentje met de hand toekennen. HEEL irri.

Was eerst nooit, maar de laatste tijd wel, en maakt niet uit of het de cardreader is of de camera (carreader zit nu dus altijd dat nutteloze kaartje in wat je bij de camera krijgt. Als ie maar opgestart is met een kaartje erin, kan ik daarna wel probleemloos kaartjes wisselen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 19 juni 2002 11:11 schreef Defectiv het volgende:

[..]

Niet zo natuurlijk, mijn bak doet hier ook uiterst moeilijk over... De ene keer wel, de andere keer met geen mogenlijkheid, kan em overal zien, maar hij krijgt geen driveletter toegekent, en kan er ook geen eentje met de hand toekennen. HEEL irri.

Was eerst nooit, maar de laatste tijd wel, en maakt niet uit of het de cardreader is of de camera (carreader zit nu dus altijd dat nutteloze kaartje in wat je bij de camera krijgt. Als ie maar opgestart is met een kaartje erin, kan ik daarna wel probleemloos kaartjes wisselen.
OK. even voor de duidelijkheid. Jij KOPPELT die reader gewoon los? Met remove hardware en zo ook?

Wat wij bedoelen is dus gewoon dat je rechtsklikt in windows explorer en eject doet. Dan haal je gewoon de kaartje eruit. Het is NIET nodig om de hele reader los te koppen. Gelukkig maar, want ik hou er niet van om achter m'n bureau te graaien :)

Welk systeem gebruik je trouwens.

Pagina: 1