ik durf het bijna niet te vragen, gezien de enorme lijst met threads over dat men niet in kan loggen vanaf een windows bak op een samba share. maarja, ik geloof dat ik de meeste tips al heb geprobeerd, toch lukt het me niet in te loggen op een samba share.
ten eerste, wat WEL lukte, was als guest inloggen zonder password, maar dan mocht ik geen files editten enzo, en bovendien wil ik de boel wel een beetje dichttimmeren.
ff wat algemene info:
Server OS: Debian woody (5-2002)
Client OS: WinXP Pro/Win2K
Samba: 2.2.3a-6 for Debian
enkele schijnbaar belangrijke belangrijke smb.conf lines:
security = share
encrypted passwords = yes
en m'n test share:
[test]
comment = test share
path = /home/test
writeable = yes
public = no
create mode = 0775
ik heb ook een user aangemaakt, ook in smbpasswd, die ook ge smbpasswd -e 'd, en uit wanhoop die /home/test ook maar ff ge chmod 777'd.
in WinXP met m'n klauwen van de registry afgebleven want die "tip" schijnt volgens de echte guru's niet koosjer te zijn, en via 'map network drive' het probleem omzeilt dat je geen username aan kan geven bij het connecten ('log on using a different user name'). Deze methode werkt prima als ik wil connecten naar een andere samba server op het netwerk (waarvan de admin momenteel te druk is om me bij te staan).
afijn, ik kan dus niet connecten. iemand nog trek om een verdwaalde samba newbie bij te staan?
ten eerste, wat WEL lukte, was als guest inloggen zonder password, maar dan mocht ik geen files editten enzo, en bovendien wil ik de boel wel een beetje dichttimmeren.
ff wat algemene info:
Server OS: Debian woody (5-2002)
Client OS: WinXP Pro/Win2K
Samba: 2.2.3a-6 for Debian
enkele schijnbaar belangrijke belangrijke smb.conf lines:
security = share
encrypted passwords = yes
en m'n test share:
[test]
comment = test share
path = /home/test
writeable = yes
public = no
create mode = 0775
ik heb ook een user aangemaakt, ook in smbpasswd, die ook ge smbpasswd -e 'd, en uit wanhoop die /home/test ook maar ff ge chmod 777'd.
in WinXP met m'n klauwen van de registry afgebleven want die "tip" schijnt volgens de echte guru's niet koosjer te zijn, en via 'map network drive' het probleem omzeilt dat je geen username aan kan geven bij het connecten ('log on using a different user name'). Deze methode werkt prima als ik wil connecten naar een andere samba server op het netwerk (waarvan de admin momenteel te druk is om me bij te staan).
afijn, ik kan dus niet connecten. iemand nog trek om een verdwaalde samba newbie bij te staan?