(ik weet niet 100% zeker of dit hier thuis hoort, maar het lijkt me in ieder geval het meest overeenkomende gezien de hardware en waarschijnlijk de mensen die dit lezen de meeste kans op ervaring hiermee hebben
)
Ik heb sinds kort een SuperStack II 3300 (24 poorts 10/100)
Nu wordt dat ding vrij warm, en zitten er twee leuke fans in die een gigantische (
herrie maken. Erg leuk voor in een serverhok uiteraard maar bij mij staat ie midden in mn huis 
Nu lijkt het me niet echt verstandig om de fans zomaar uit te zetten, dus zit ik een beetje te denken aan twee oplossingen:
- fans vervangen door 40x40mm peltiers met daarop een klein fannetje.
of:
- een temperatuur gestuurde volt regulatie tussen de fans inbouwen, bijvoorbeeld switch <35 graden fan op 5v, en >35 op 12v (of eventueel een traploze overgang)
Nu vraag ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft, of misschien een betere oplossing kan bedenken. En zo niet welke van mijn oplossingen ik het beste kan gaan toepassen
Ik heb sinds kort een SuperStack II 3300 (24 poorts 10/100)
Nu wordt dat ding vrij warm, en zitten er twee leuke fans in die een gigantische (
Nu lijkt het me niet echt verstandig om de fans zomaar uit te zetten, dus zit ik een beetje te denken aan twee oplossingen:
- fans vervangen door 40x40mm peltiers met daarop een klein fannetje.
of:
- een temperatuur gestuurde volt regulatie tussen de fans inbouwen, bijvoorbeeld switch <35 graden fan op 5v, en >35 op 12v (of eventueel een traploze overgang)
Nu vraag ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft, of misschien een betere oplossing kan bedenken. En zo niet welke van mijn oplossingen ik het beste kan gaan toepassen
neh mijn computers zijn niet goed genoeg om hier te noemen :)