Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3Com SuperStack 2 & warmte

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lnx
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 21:29
(ik weet niet 100% zeker of dit hier thuis hoort, maar het lijkt me in ieder geval het meest overeenkomende gezien de hardware en waarschijnlijk de mensen die dit lezen de meeste kans op ervaring hiermee hebben :) )

Ik heb sinds kort een SuperStack II 3300 (24 poorts 10/100)
Nu wordt dat ding vrij warm, en zitten er twee leuke fans in die een gigantische (*D herrie maken. Erg leuk voor in een serverhok uiteraard maar bij mij staat ie midden in mn huis :)
Nu lijkt het me niet echt verstandig om de fans zomaar uit te zetten, dus zit ik een beetje te denken aan twee oplossingen:

- fans vervangen door 40x40mm peltiers met daarop een klein fannetje.

of:

- een temperatuur gestuurde volt regulatie tussen de fans inbouwen, bijvoorbeeld switch <35 graden fan op 5v, en >35 op 12v (of eventueel een traploze overgang)

Nu vraag ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft, of misschien een betere oplossing kan bedenken. En zo niet welke van mijn oplossingen ik het beste kan gaan toepassen :)

neh mijn computers zijn niet goed genoeg om hier te noemen :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Predator

Suffers from split brain

Daarvoor moet je bij OCE zijn ;)
[forum=24] -> [forum=22]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 21:35

Tubby

or not to be

Op dinsdag 18 juni 2002 20:28 schreef lnx het volgende: blaadieblaat en 2 opties:

- fans vervangen door 40x40mm peltiers met daarop een klein fannetje.

of:

- een temperatuur gestuurde volt regulatie tussen de fans inbouwen, bijvoorbeeld switch <35 graden fan op 5v, en >35 op 12v (of eventueel een traploze overgang)
We hebben zelf ook 2 3300's aangeschaft en die dingen maken inderdaad een behoorlijke herrie. De onderste optie lijkt met het beste, eventueel in combinatie met grotere heatsinks op de warme onderdelen.

Ik heb de switches helaas nog nooit opengehad, maar ik schat dat de heatsinks die erop zitten vrij klein zijn >:)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• lnx
Op dinsdag 18 juni 2002 20:40 schreef Tubby het volgende:

Ik heb de switches helaas nog nooit opengehad, maar ik schat dat de heatsinks die erop zitten vrij klein zijn >:)
ik heb hier geen torx schroevendraaiers en heb hem dus ook nog niet open gehad.. maar wat ik kan zien als ik dat module plaatje loshaal zitten er geen heatsinks op...
wel die 2 12v pabst fans

Verwijderd

Kun je het ding niet veel beter origineel laten en ergens inbouwen + kabels sjorren? IMHO ook beter voor je garantie enzow.

• lnx
Op dinsdag 18 juni 2002 20:49 schreef wijnolst het volgende:
Kun je het ding niet veel beter origineel laten en ergens inbouwen + kabels sjorren? IMHO ook beter voor je garantie enzow.
zou ook een goede oplossing zijn, maar wat zou je voor geluidsdichte & niet al te warme (dus lucht toe/afvoer) oplossing moeten bedenken? :) volgens mij is dat niet echt te doen..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb er op m'n werk ook 8 staan in de patchkast (Binnenkort met glasvezel *D ) maar ik zou de fans er niet zomaar uithalen.

Als je echt wilt casemodden moet de in de bovenplaat een gat maken voor een 12 cm fan en daar een 12 CM fan in plaatsen :)

Maar ik vind het wel zonde want het zijn mooie switches :{

Verwijderd

- meterkast
- voorraadkast
- onder de trap
- achter een schot
- op zolder
- ...

Denk dat er best wel een plekje ergens te vinden is, toch?

• lnx
Op dinsdag 18 juni 2002 20:58 schreef wijnolst het volgende:
- meterkast
- voorraadkast
- onder de trap
- achter een schot
- op zolder
- ...

Denk dat er best wel een plekje ergens te vinden is, toch?
helaas niet, ik woon op een etage (bovenste verdieping)
huis is wat vreemd, maar meterkast hebben we niet. voorraadkast al evenmin :) onder de trap slaapt mn onderbuurvrouw zal ze vast niet blij mee zijn.
schot hebben we hier ook niet, en de zolder tsjah das mijn verdieping :) dus daar staat ie al...

• lnx
Op dinsdag 18 juni 2002 20:58 schreef Fairy het volgende:
Als je echt wilt casemodden moet de in de bovenplaat een gat maken voor een 12 cm fan en daar een 12 CM fan in plaatsen :)

Maar ik vind het wel zonde want het zijn mooie switches :{
ik wil ze ook origineel houden, op de fans na... en al helemaal geen uiterlijke mods..
het gaat mij puur alleen om het geluid wat die fans produceren..

Verwijderd

niet gewoon een onwijs stille fan erin?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

het modden van zo'n switch is dag zeggen tegen je garantie

En die is mij veel waard bij 3com.

Dus ik zelf zou zoiets niet eens in mn hoofd op laten komen.

Alleen:           DE GROETJES

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Oeps dus ik ben mijn garantie kwijt ;)
Maar heb wel een stille switch ook maar een blauwe ccfl er in gebouwd voor de lan. Zit een schakelaar op om hem op 12v of 6v te zetten.
http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/3com3000.jpg

onduidelijk maar er is iets van blauw te zien.
http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/blue%20light.jpg

de andere moet nog een metamorfose ondergaan
http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/3com3300.jpg

Sorry de plaatjes worden niet geupload.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 13:11

MrG

Ik heb dezelfde in de 12-poorts variant, en had hetzelfde probleem... De oplossing?

Openschroeven, de fans zitten met connectors vast op een printplaat, deze kan je eenvoudig lostrekken.
Ding dicht geen herrie meer, iets meer warmte. Het apparaat staat gewoon op de grond, dus wel redelijk vrij en niet ingebouwd in een kast ofzo, dus de warmte kan moeiteloos weg.

Zorg wel dat de fans stoffig zijn mocht ie ooit stuk zijn, i.v.m. garantie, dan kan je de fans er zo weer op drukken.

Voor de sceptici onder ons, ik draai al twee maanden probleemloos, en ja de levensduur wordt misschien verkort. Dan claim ik het dus gewoon op garantie.

Als je het risico wilt nemen kan je het doen, zoals mij. De bovenstaande oplossingen met andere fans of grotere koelblokken zijn natuurlijk altijd beter.

Owja, ik heb wel rookmelders in mn huis, voor het geval dat ;)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
MrG verwacht dan maar dat je voeding het binnenkort gaat begeven :) ik heb 3 superstack's gekregen met alle 3 hetzelfde probleem, fannetjes vastgelopen in stof, resultaat: 1 elcotje stuk in de voeding :)

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 13:11

MrG

Op dinsdag 18 juni 2002 23:01 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
MrG verwacht dan maar dat je voeding het binnenkort gaat begeven :) ik heb 3 superstack's gekregen met alle 3 hetzelfde probleem, fannetjes vastgelopen in stof, resultaat: 1 elcotje stuk in de voeding :)
Als ie stuk gaat op korte termijn zal je het zeker van me horen in dit topic :) Bedankt voor je info, voorkomen is altijd beter als genezen ;)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 18 juni 2002 22:54 schreef Snurp het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/3com3000.jpg
Leuk, vooral handig in een rack :+ :Y)

Zo'n switch is niets anders dan een voeding-gedeelte en een vrij grote printplaat met chip erop die na mijn idee soms onverantwoord heet worden, dus ik zou er gewoon meer (stillere) fan's in doen.

/edit wrong image

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

die heb ik ook in een 10mBit uitvoering.. ik heb een ander gekocht die stil is.. een 10/100 switch 5 poorts was genoeg voor hier thuis alleen het is nu wel vol. maar ja jammer dan!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Ik zlef heb een superstack II switch 1000 24poorts en had hetzelfde probleem. De oplossing! :)

Maak hem open en haal de fan connectortjes eraf. Knip het dingetje van de draadjes af en doe de draadjes op de goede manier in de powerconnector waardoor de fans op 5v lopen en ze niet zo veel herrie meer maken. Hier een vage pic voor wat ik bedoel...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lauw/Foto's/Computers/3Com%20Switch/4.jpg
Je ziet hier die 2 papst fans. Daaronder in moet je de draadjes stoppen, kan je er gewoon ibj proppen. Ik meen in rood en zwart. (kan je doormeten).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lauw/Foto's/Computers/3Com%20Switch/5.jpg
Hier de enorme herriemakers :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lauw/Foto's/Computers/3Com%20Switch/2.jpg
Maybe helpt het om heatsinkies op die sjippies te plakken :)

Suc6

(btw: het is niet zo zeer de chips die gekoeld moeten worden maar de voeding geeft meeste warmte daar zitten wel een paar heatsinks bij gepropt...)

• Looki

Looki

ik heb ook de 1000, heb ik voor 100 euro gekocht is dat duur?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 23:53 schreef jeuuron het volgende:
ik heb ook de 1000, heb ik voor 100 euro gekocht is dat duur?
Ik 60 >:)

• Looki

Looki

Op dinsdag 18 juni 2002 23:54 schreef G4s het volgende:

[..]

je pics doen het nu al niet meer! :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 23:54 schreef G4s het volgende:

[..]

Gratis :)

Maar ik heb dus een superstack 2 switch 3000 en heb bij beide fans gewoon een weertandje er tussen gedaan en het is nu zeer acceptabel.

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Toch is dat spul van cisco 100 X mooier.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Op woensdag 19 juni 2002 07:19 schreef general000 het volgende:
Toch is dat spul van cisco 100 X mooier.
Zekers maar ook een keer zo duur :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Het hele idee is dat er maar iets van luchtstroming is. Dus als je alle fan uitzet blijft de warmte hangen. Draaien ze maar een klein beetje dat is al voldoende. Zolang de switch vrij staat. De standaard fans zijn vooral voor in een 19" rack.
Ik heb deze switch een lang weekend laten draaien op een lan party op volle load. Hij werd warm maar hield het vol en doet het nog steeds. Draait zo al bijna een jaar.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• lnx
Oke mijn oplossing voor het lawaai zal dus blijven op een regelbare fan.
ik ga een schakelingetje ertussen zetten dat ie bij 40 graden op maximum snelheid draait. lijkt mij goed genoeg :)

nu nog een vraag... op het voedingsprintplaatje zitten 2 connectoren voor de fans. dit zijn 2 pins connectoren waar die papst fans aan zitten.
Ik wil dit allemaal in tact laten, en dus in mijn schakeling ook deze connectoren gebruiken zodat ik de fans op mijn schakeling kan prikken en mijn schakeling op het voedingsprintje.

echter kan ik de juiste connectoren nergens vinden :) heeft iemand enig idee waar die te vinden zijn (ik heb al bij conrad gezocht maar kon ze niet vinden in hun grote boek :'( )

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 18 juni 2002 20:28 schreef lnx het volgende:
Ik heb sinds kort een SuperStack II 3300 (24 poorts 10/100)
heb jij toevallig die gekocht voor € 200,= ??

dan was jij me gvd 1min voor.. tik je 1 keer een te lang mailtje en dan grijp je GVD net mis :(

uhm ik raad peltiers niet aan ivm de wattage die ze trekken.. koop nieuwe fanz en zet er een potmeter ertussen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• lnx
Op donderdag 20 juni 2002 17:05 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

heb jij toevallig die gekocht voor € 200,= ??

dan was jij me gvd 1min voor.. tik je 1 keer een te lang mailtje en dan grijp je GVD net mis :(
nee helaas niet, ik heb m voor 300 gekocht..
uhm ik raad peltiers niet aan ivm de wattage die ze trekken.. koop nieuwe fanz en zet er een potmeter ertussen..
mja was al zoiets van plan maar dan met automatisch temperatuur sensor/controllertje (zie boven)

Pagina: 1