Toon posts:

Webcam Philips toUcam pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
VoorwoordAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

Goeden avond beste mede tweakers
Ik heb een probleem met mijn webcam ik sloot hem vanmiddag aan op mijn computer en hij wil hem niet erkennen als rand apparatuur en ik zal mijn probleem uitgebreid bespreken dit om zo een goed beeld over te laten komen WAT mijn probleem precies is

Computer,Randapparatuur & OperatingSystem informatie

OperatingSystem: Windows Xperience Professional edition
Randapparatuur: Philips toUwebcam Pro
Computer: P]|[ 450 384 SD ram Gforce 4 440 mx Sblive platinum 5.1

Wat is het precieze probleem :?

Als ik mijn webcam aansluit op mijn computer gaat het lampje op de webcam branden (logisch want dat is een teken dat hij aangesloten staat) maar wat ik ook doe windows wil de webcam niet aannemen en ik kan hem dus ook niet gebruiken.

Wat heb ik allemaal al geprobeert :?

ik heb gezocht op tweakers/google naar drivers voor windows XP voor mijn type webcam namelijk Philips toUwebcam pro en die eindelijk gevonden op tweakers º. En gedownload bij de eerste keer toen ik de installatie runde bleef hij haken bij de helft ongeveer nou volgens de tekst die op de site stond stond er: ¡§De instalatie kan ongeveer 10 minuten in beslag nemen wees geduldig en we zullen het zo snel mogelijk proberen op te lossen¡š (maar dan in het engels) dus ik 10 minuten wachten niets 20 minuten wachten nog niets 30 minuten wachten afijn het werd 1 uur en 15 minuten en toen had ik besloten om op Anuleren te drukken want het begon nu wel heel erg lang te worden.

Ik nog 3 keer geprobeert niets gebeurt er ik op tweakers nog een keer zoeken nu kwam ik een topic tegen waar in stond dat ik de compactible op windows 2000 moest zetten ik dat gedaan weer 4 keer geprobeert nog steeds niets.
Ik naar apparaat beheer kijken stond er zo een tekentje voor usb device dat hij het niet kon herkennen ik verwijderd hardware opnieuw zoeken gedaan en steeds als hij bij het herstel punt komt dus waar hij een herstel punt aan het maken is geeft hij aan dat de instaltie mislukt is iets met I/O controlers.

Dus ik nog een paar keer proberen op een gegeven moment ging hij het doen was hij bijna klaar kreeg ik bleu death scherm van windows XP. Ik opnieuw opstarten en nu lukt het nog steeds niet ik probeer het nu al zo een 6 uur te proberen maar het lukt me maar niet ik heb bijna alles al geprobeert maar niets schijnt (naar mijn inzien) te helpen.

Slot Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/3.gif
Ik hoop dat iemand mij misschien zou kunnen helpen met dit probleem want ik wil graag mijn webcam gebruiken :'(( ik hoop ook dat ik voldoende informatie heb gegeven over mijn probleem dit is bij mij weten de grootste uitleg van mij ooit over mijn probleem omdat ik graag mijn webcam wil gebruiken. Ik moet erbij zeggen dat ik (voordat ik winXP deinstaleerde en weer eropnieuw opzette hij het wel gewoon deed zonder problemen) maar zins die nieuwe instal wil hij het nietmeer doen echt raar
Alvast bedankt voor het helpen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Hmz, dat is heel vreemd, ik heb ook een ToUcam Pro onder ikspee, en dat werkt prima. Heb je nog meer apparaten op je USB poorten aangesloten?

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47
Toevallig een VIA chipset onder Win XP??

Die leveren vaak problemen op (alhoewel ze meestal nog wel de cam herkennen)

Wat je ook kan doen is een extra usb pci kaart kopen als het aan je chipset ligt. Had een vriend van mij ook gedaan en werkte gelukkig voor hem.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het lampje op de webcam brandt alleen als er een webcam applicatie actief is, als de webcam wel is aangesloten maar niet wordt gebruikt is het lampje uit.

Heb je ook andere USB devices, en doen die het wel goed? Op enkele vastlopers na, in combinatie met het programma Webcam32, doet mijn ToUCam Pro het prima onder XP. Het lijkt me dat je dus ergens een hard/software conflict hebt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 08:58 schreef CAP-Team het volgende:
Het lampje op de webcam brandt alleen als er een webcam applicatie actief is, als de webcam wel is aangesloten maar niet wordt gebruikt is het lampje uit.

Heb je ook andere USB devices, en doen die het wel goed? Op enkele vastlopers na, in combinatie met het programma Webcam32, doet mijn ToUCam Pro het prima onder XP. Het lijkt me dat je dus ergens een hard/software conflict hebt.
ik heb geen andere USB dingen aangesloten op mijn usb poorten alleen de cam de cam blijft constant aan en doet niets.. :'( ik heb alles al geprobeert andere USB poort gezet ook niets geen ruk helemaal 0 hij blijft branden.. zijn er nog andere mogelijkheden?..

Verwijderd

Topicstarter
^Kickje^

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je eens zonder software te installeren de 'Scanner en Camera Wizard' van Windows Xp probeert. Bij mij herkent hij meteen mijn Logitech webcam.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
Op woensdag 19 juni 2002 08:58 schreef CAP-Team het volgende:
Klink klare onzin, heb win98se met dezelfde webcam en als ik boot dan is het af en toe zo dat het lampje brandt en blijft branden terwijl er GEEN applicatie actief is.NUL.
Of als ik mijn TV kaart gebruik dan doet dat ding het erna ook niet meer, omdat ze blijkbaar niet volledig samen werken.
Nog ene, met webcam in USB poort werken de MUTE en volume up&down toetsen van mijn toetsenbord niet meer.

De tuocam pro kan veel problemen veroorzaken, als ie werkt is ie MOOI maar anders..

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op woensdag 19 juni 2002 21:07 schreef Tasma het volgende:

[..]

Klink klare onzin, heb win98se met dezelfde webcam en als ik boot dan is het af en toe zo dat het lampje brandt en blijft branden terwijl er GEEN applicatie actief is.NUL.
Of als ik mijn TV kaart gebruik dan doet dat ding het erna ook niet meer, omdat ze blijkbaar niet volledig samen werken.
Nog ene, met webcam in USB poort werken de MUTE en volume up&down toetsen van mijn toetsenbord niet meer.

De tuocam pro kan veel problemen veroorzaken, als ie werkt is ie MOOI maar anders..
als er bij mij geen webcam applicatie actief is dan is bij mij toch echt het lampje uit hoor :Z

Bij mij doet ie het wel goed dusz...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Heb dezelfde, geen problemen mee.

Wat nou precies jouw probleem is weet ik niet, want zonder punctuatie leest het zo vermoeiend dat ik het niet uit heb gelezen.......

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:11

knakworst

Get more sats!

Wel de software installeren en dan pas de cam in de usb prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 22:54 schreef knakworst het volgende:
^^kickje^^
geeft hetzelfde effect :'(
Alles wat hier staat heb ik al gedaan en heeft geeen zin :'( hij wil hjet niet doen en op een andere comp doet hij het wil maar ik wil dathij het op mijn comp doet :'(

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 19:09

HenkS

Da_king alias HenkS

Op donderdag 20 juni 2002 22:54 schreef knakworst het volgende:
kan dat het probleem zijn dat mijn scanner errors geeft als ik wil gaan scanner??? dat ik het andersom heb gedaan?
scanner aan-> in usb geprikt -> software geinstalleerd?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:11

knakworst

Get more sats!

Nou ik heb 4 usb apparaten en bij allemaal moest het zo toen ik de handleiding gelezen had, en het eerst zelf verkeerdom gedaan had :z

Alleen de USB cardreader deed het gelijk.

Verwijderd

Godver Godver ik heb hem net gekocht!! :'(

Precies dezelfde :(

|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Maar we blijven lachen *D

Hoi Godzilla, ik ben nu bezig om dezelfde webcam te installeren en er staat op het stekkertje van de webcam een waarschuwing: Do not plug in, start CD set-up first.

Dus waarschijnlijk ligt het daaraan.
Groetjes

(ik ga hem dus eerst installeren en dan inpluggen :7)

:( Installeren lukt niet, beschadigd gegevensbestand, installeer de software opnieuw! :'(
steeds maar weer :r

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:59 schreef XeNoPhiLE het volgende:
Godver Godver ik heb hem net gekocht!! :'(

Precies dezelfde :(

|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Maar we blijven lachen *D

Hoi Godzilla, ik ben nu bezig om dezelfde webcam te installeren en er staat op het stekkertje van de webcam een waarschuwing: Do not plug in, start CD set-up first.

Dus waarschijnlijk ligt het daaraan.
Groetjes

(ik ga hem dus eerst installeren en dan inpluggen :7)

:( Installeren lukt niet, beschadigd gegevensbestand, installeer de software opnieuw! :'(
steeds maar weer :r
Dat met die beschadigde bestanden heb ik ook hier.....windows 2000. Alleen op een schone install gaat ie goed :(

Verwijderd

Ik hetzelfde probleem nu ook met een TOUcam pro in XP. Tig keer de drivers opnieuw geinstalleerd, andere usb poorten geprobeerd etc. Nu heb ik wel beeld...maar alles in het groen! Arghhh ik word echt schijtziek van die brakke drivers :(

Mocht het jullie gelukt zijn om hem wel werkend te krijgen, dan zou ik graag vernemen hoe jullie dat gedaan hebben.

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 09:03

x-man

Proud newbie!

Ik heb m'n ToUcam pro gisteren gekocht. Ook problemen met XP. Dan geeftie na een paar foto's gemaakt te hebben aan dat de 'gegevensoverdracht niet onvangen is' is ofzo.
Helpdesk heeft me aangeraden het ding te ruilen..maar ik denk dat dat niet echt gaat helpen aangezien het een software probleem is.
Naja toch ff proberen.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

Vreemd
ik heb ook een philips toucam, prima ding, mooie resoluties, hij doet het hier dus ook prima.
ik heb nooit problemen ermee gehad, en ook webcam32 draait leuk mee..

Edit: ik draai hier op windows 98 dacht ik..
Pagina: 1