Je kan hier beter niets zetten....
7200rpm 
ff fannetje inzetten, kan nooit kwaad
elke 10 graden hoger, verlaagt de levenduur van je schijf met 10 jaar
zo was het dacht ik
zo was het dacht ik
Het is een 40 Gig 7200 rpm van Maxtor. Hij zit in een bracket, zodat meerdere mensen gebruik kunnen maken van dat systeem, zonder gemekker...Op dinsdag 18 juni 2002 20:21 schreef veldmuis het volgende:
7200rpm
zo was het dacht ik
Ik quote van de IBM HD Temperature pagina:
Two temperature trip points have been preprogrammed into Ultrastar drives. The first trip point is defined by the system provider (or in some cases the system administrator) in the Vendor Unique Parameter Mode page (00h) in the drive. Typically, this is set to the expected nominal temperature. The difiant is 50 degrees Celcius. The second trip point is 65 degrees Celsius-the maximum allowable temperature of the base casting.

45 graden is dus in mijn ogen acceptabel, zolang de temperatuur maar niet teveel schommelt, etc.
PS. Maxtor en IBM gebruiken dezelfde binnenwerken (bij IDE-schijven)
PS 2. Het verhaal op die pagina gaat over SCSI-schijven
Two temperature trip points have been preprogrammed into Ultrastar drives. The first trip point is defined by the system provider (or in some cases the system administrator) in the Vendor Unique Parameter Mode page (00h) in the drive. Typically, this is set to the expected nominal temperature. The difiant is 50 degrees Celcius. The second trip point is 65 degrees Celsius-the maximum allowable temperature of the base casting.

45 graden is dus in mijn ogen acceptabel, zolang de temperatuur maar niet teveel schommelt, etc.
[/quote]
Deze info heeft dus geen betrekking op mijn schijfje, of geldt dit ook voor IDE-schijven?
Langzaam loopt de temp op, tot 50 graadjes en speedfan geeft een mooi vlammetje voor mijn schijf temperatuur.
[/quote]
Deze info heeft dus geen betrekking op mijn schijfje, of geldt dit ook voor IDE-schijven?
Langzaam loopt de temp op, tot 50 graadjes en speedfan geeft een mooi vlammetje voor mijn schijf temperatuur.
Ik heb zelf SpeedFan ook eens geinstalleerd, en mijn beide IDE-schijven (1 IBM, 1 Maxtor) worden niet warmer dan 320C. Is het een nieuwe schijf? Breng 'em dan terug en leg het probleem voor aan je leverancier.
[search=harddisk temp]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()