Toon posts:

[java] setEchoChar(char c)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleempje.
Ik wil iets in een textfield tijdelijk onzichtbaar maken door het echoChar op ' ' te zetten.
Hoe zet ik dit nu weer op NOECHOCHAR?

In de manual staat dat echoChar = 0.
Maar :

setEchoChar('0')
setEchoChar(0)
setEchoChar(false)

werken niet. Any ID?

Verwijderd

meer code a.u.b.

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

setEchoChar('') :?

Verwijderd

Topicstarter
TextField tprijs = new TextField();

public void methode1() {
tprijs.setEchoChar(' ');
}
// bla bla bla
public void methode2() {
tprijs.setEchoChar(null); //????? Zie vorige
}
Eerst wordt dus de text invisible gemaakt. Later moet dat met het laden van methode2 weer visible gezet worden.

/edit
ook setEchoChar('') werkt niet

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
tprijs.setEchoChar( '' );

//Back to normal input
char normalInput    = 0;
tprijs.setEchoChar( normalInput );

Kan het even niet testen hoor ;) Maar zou moeten werken

Verwijderd

public void methode1() {
dbcard.tprijs.setEchoChar(' ');
}
// bla bla bla
public void methode2() {
dbcard.tprijs.setEchoChar(null); //????? Zie vorige
}
probeer dit code eens:

public void methode1() {
dbcard.tprijs.setEchoChar(' ');
}

// bla bla bla
public void methode2() {
String tmpChar = dbcard.tprijs.getEchoChar().trim();
if ("".equals(tmpChar)){
dbcard.tprijs.setEchoChar() = null;
// of
dbcard.tprijs.setEchoChar(0);
}
}

als setEchoChar method een int waarde "returnen" dan moet je dbcard.tprijs.setEchoChar(0) gebruiken, als boolean dbcard.tprijs.setEchoChar(false) etc... have fun... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt:

char normalInput = 0;

Bedankt!!

Wel vreemd dat
tprijs.setEchoChar( 0 );
dan niet werkt?

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 20:22 schreef fishman44 het volgende:
Dit werkt:

char normalInput = 0;

Bedankt!!

Wel vreemd dat
tprijs.setEchoChar( 0 );
dan niet werkt?
Vind je? Dat heet typesafe.

De java compiler vind het NIET goed als je direct 0 aan de functie geeft. 0 is namelijk gewoon een getal (convert otomatisch naar een int)

Echter nu weet de compiler dat we hebben 'nagedacht' en dat we echt die 0 in een char willen hebben. We casten dus feitelijk expliciet een int naar een char! (wat eigenlijk een warning zou moeten opleveren!, omdat we ook grotere getallen erin kunnen stoppen)

Deze code heeft hetzelfde effect
code:
1
theTextField.setEchoChar( (char)0 );

Omdat we wederom aangeven dat we echt expliet geen int willen hebben maar een char

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan het karakter met waarde 0 ook zo invoeren:
code:
1
'\u0000'

Scheelt je een variabele of een cast :) .

Uiteraard kan je ook een Unicode toetsenbord of editor nemen ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
klinkt logisch allemaal

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 21:24 schreef mbravenboer het volgende:
Je kan het karakter met waarde 0 ook zo invoeren:
code:
1
'\u0000'

Scheelt je een variabele of een cast :) .

Uiteraard kan je ook een Unicode toetsenbord of editor nemen ;) .
Vind ik nou net ff iets ranzigerlelijker staan. Hoeveel mensen weten nou wat \uxxxx is en hoeveel weten de code van UniCode uit hun hoofd :?

[wijsneus]
Btw WTF is een Unicode toetsenbord :? Je bedoelt een toetsenbord instelling neem ik aan :P
[/wijsneus]

• mbravenboer
Glimi: Vind ik nou net ff iets ranzigerlelijker staan. Hoeveel mensen weten nou wat \uxxxx is en hoeveel weten de code van UniCode uit hun hoofd :?
Je weet de decimale code toch ook uit je hoofd? De hexi-decimale code lijkt me dan niet zo lastig in dit geval, zelfs als je het hexi-decimale stelsel niet kent :P .

Als je bezwaar hebt tegen de '\uxxxx' notatie: ach, kan je mensen nog eens laten zoeken in de Java Language Specification in de sectie Lexical Structure :+ .
Btw WTF is een Unicode toetsenbord :? Je bedoelt een toetsenbord instelling neem ik aan :P
Nee, het lijkt mij wel cool om een toetsenbord te hebben wat via verschillende modussen de volledige Unicode range aan kan 8-) . De knoppen worden dan kleine LCD schermpjes of eink, waarop je ziet wat het huidige resultaat van een aanslag is :7 .

Ik geloof alleen dat dat nog niet bestaat :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 21:48 schreef mbravenboer het volgende:
Je weet de decimale code toch ook uit je hoofd? De hexi-decimale code lijkt me dan niet zo lastig in dit geval, zelfs als je het hexi-decimale stelsel niet kent :P .
Nou hebben we het ook wel over een uitzonderlijk getal he :P Maar stel een of andere rare programmeur maakt er van 'je moet het caracter 111 invoeren om weer te echo' en', dan kijk ik weer liever decimaal dan hex (hoewel 6F is ook wel begrijpbaar >:) )
Als je bezwaar hebt tegen de '\uxxxx' notatie: ach, kan je mensen nog eens laten zoeken in de Java Language Specification in de sectie Lexical Structure :+ .
Alleen de titel daarvan zegt me al dat ze je dat NIET in dank gaan afnemen :+
Nee, het lijkt mij wel cool om een toetsenbord te hebben wat via verschillende modussen de volledige Unicode range aan kan 8-) . De knoppen worden dan kleine LCD schermpjes of eink, waarop je ziet wat het huidige resultaat van een aanslag is :7 .

Ik geloof alleen dat dat nog niet bestaat :+ .
Ik ben ook al blij met m'n MicroSoft Natural Pro met al die knopjes die ik nooit gebruik. Ik zie je al voor me, met meer dan 1 helft van het board onder het stof (het chinese/japanse deel) :P

• mbravenboer
Glimi: Alleen de titel daarvan zegt me al dat ze je dat NIET in dank gaan afnemen :+
Ach, je wilt Java kennen of je wilt het niet ;) . Ergens moeten toch de wannabe's van de die-hards worden gescheiden? :+ .
Ik zie je al voor me, met meer dan 1 helft van het board onder het stof (het chinese/japanse deel) :P
Nee joh, das juist niet het idee: je kunt kiezen welke Unicode block je nu op je toesten wilt zien. Normaal is dit natuurlijk gewoon je normale toetsenbord, maar je kunt snel switchen door een block te kiezen (ala de functie toetsen). Je kunt je toetsenbord dan bijvoorbeeld even snel veranderen in grieks 8-) .

Pagina: 1