MS optical muis wordt traag

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 09:40
Ik heb sinds kort een vreemd probleem: mijn Microsoft IntelliEye muis wordt nadat ik hem een tijdje gebruikt heb (soms na 5 minuten, soms pas na een uur) erg traag. Ik moet als het ware over mijn halve bureau heen om van de ene naar de andere kant van het scherm te komen. Zodra ik de muis even uit de PS2 poort haal en hem er weer in stop doet ie het weer. Voor even dan...

Aansluiten via USB biedt ook geen soelaas. Moet ik een nieuwe muis gaan kopen, of is dit een bekend probleem mét oplossing?

omniscale.nl

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zodra ik de muis even uit de PS2 poort haal en hem er weer in stop doet ie het weer. Voor even dan...
doe je dat...als je computer aanstaat :?

if yes, zo klinkt het bestwel, dan snel mee stoppen :o

dat sloopt je poorten :P

• posttoast
Op dinsdag 18 juni 2002 20:08 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ai, thanx voor de tip. Ik heb het nog niet zo vaak gedaan (keer of 5)...

Wel brak dat dat niet kan, want dan moet ik dus elke keer mijn PC opnieuw opstarten zodra de muis het even niet meer goed doet.

Maarre: iemand nog een oplossing voor mijn probleem?

omniscale.nl

• posttoast
up!

omniscale.nl

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:23 schreef VincentB het volgende:

[..]

Ai, thanx voor de tip. Ik heb het nog niet zo vaak gedaan (keer of 5)...

Wel brak dat dat niet kan, want dan moet ik dus elke keer mijn PC opnieuw opstarten zodra de muis het even niet meer goed doet.

Maarre: iemand nog een oplossing voor mijn probleem?
Probeer is andere muissoftware. Nieuwere versie ofzo.

Intellisoftware

Verwijderd

Wat voor ondergrond gebruik je?

Verwijderd

of de muis wegooien en een nieuwe halen van loghitech of een boomslang die hebben vrij goede reputaties.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Op woensdag 19 juni 2002 10:26 schreef chefke het volgende:
of de muis wegooien en een nieuwe halen van loghitech of een boomslang die hebben vrij goede reputaties.
Mmmh als we nou zijn probleem fixen en als het niet lukt dit alternatief doen?

mmhhh hoe lang heb je de muis al? misschien is er iets intern mis met de muis (en hoe lang heb je dit probleem al)?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• posttoast
Op woensdag 19 juni 2002 10:21 schreef Afketser het volgende:

[..]

Probeer is andere muissoftware. Nieuwere versie ofzo.

Intellisoftware
Ik gebruik al de nieuwste versie...
Op woensdag 19 juni 2002 10:25 schreef NobODy2000 het volgende:
Wat voor ondergrond gebruik je?
Een zwarte muismat. Maar andere ondergronden maken geen verschil. Tot voor kort deed ie het altijd goed op deze muismat.
Op woensdag 19 juni 2002 10:26 schreef chefke het volgende:
Hmmz, lekker is dat. Ik zit op dit moment nou niet echt heel erg goed in het geld... (net een laptop gekocht) Zo'n boomslang is toch erg duur en meer voor gamers? Ik wil gewoon een simpele optische muis, met scrollwheel...
Op woensdag 19 juni 2002 10:30 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Mmmh als we nou zijn probleem fixen en als het niet lukt dit alternatief doen?
Vind ik een beter idee ja :)

Maarre: als ik de muis in de USB poort stop, kan ik hem dan wel gewoon eruit halen en er weer in stoppen zonder dat ik iets sloop?

omniscale.nl

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er geen programma dat resources opslokt ofzo? Of gaan de graphics nog net zo goed op zo'n moment?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:31 schreef VincentB het volgende:

Ik gebruik al de nieuwste versie...
Probeer dan eens een oudere versie!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:08 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja tuurlijk! Niets verkeerd aan hoor. Nog effe en dan mag je USB-apparaten niet meer aansluiten, zolang de pc aan staat. Volgens mij is het hele principe van USB dan van de baan |:(
Geldt trouwens ook voor PS/2

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:31 schreef VincentB het volgende:

Hmmz, lekker is dat. Ik zit op dit moment nou niet echt heel erg goed in het geld... (net een laptop gekocht) Zo'n boomslang is toch erg duur en meer voor gamers? Ik wil gewoon een simpele optische muis, met scrollwheel...
Overigens, op een Optische muis heb je 3 jaar garantie. Is die al verstreken?

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
PS/2 is niet aan te sluiten als je pc aanstaat toch? is mij althans nooit gelukt, deed de muis niks of liep windows tegen de vlakte. Als het je wel lukt als de pc aanstaat..... dan is er ergens iets mis

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• posttoast
Op woensdag 19 juni 2002 10:31 schreef Expander het volgende:
Is er geen programma dat resources opslokt ofzo? Of gaan de graphics nog net zo goed op zo'n moment?
Neen, alles draait verder nog soepel. Ik denk dat ik even een andere muis aan ga sluiten om te testen of het dan ook gebeurt.
Op woensdag 19 juni 2002 10:33 schreef Afketser het volgende:

[..]

Probeer dan eens een oudere versie!
Ik vraag me af of het zin heeft. Ik had eerst die IntelliMouse software niet geinstalleerd en toen gebeurde het ook al. Ik hoopte het toen op te kunnen lossen door het wel te installeren. Niet dus...
Op woensdag 19 juni 2002 10:34 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Ja tuurlijk! Niets verkeerd aan hoor. Nog effe en dan mag je USB-apparaten niet meer aansluiten, zolang de pc aan staat. Volgens mij is het hele principe van USB dan van de baan |:(
Geldt trouwens ook voor PS/2
Owkee, mooi. Dan kan ik het in ieder geval voorlopig oplossen door hem er even uit te halen en er weer in te doen.

omniscale.nl

• posttoast
Op woensdag 19 juni 2002 10:35 schreef Afketser het volgende:

[..]

Overigens, op een Optische muis heb je 3 jaar garantie. Is die al verstreken?
Die is nét een maand of twee geleden verstreken. Mooie timing dus... :)
Op woensdag 19 juni 2002 10:36 schreef Ordos20 het volgende:
PS/2 is niet aan te sluiten als je pc aanstaat toch? is mij althans nooit gelukt, deed de muis niks of liep windows tegen de vlakte. Als het je wel lukt als de pc aanstaat..... dan is er ergens iets mis
Als je je PC aanzet zonder aangesloten muis, en dán je muis aansluit doet ie het niet nee. Maar als je muis al aangesloten is en je haalt de muis even uit de poort en stopt hem er weer in blijft ie het gewoon doen.

omniscale.nl

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:36 schreef VincentB het volgende:

Ik vraag me af of het zin heeft. Ik had eerst die IntelliMouse software niet geinstalleerd en toen gebeurde het ook al. Ik hoopte het toen op te kunnen lossen door het wel te installeren. Niet dus...
Met dit soort euvels kun je niks uitsluiten. Zelf heb ik ook last gehad met mijn optische muis. Bleek de software te zijn. Gebruik nu een oude versie en gaat perfect. Natuurlijk hoeft dat niet jou probleem te verhelpen maar je weet het nooit.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je PS/2 zomaar eruit kan trekken en inpluggen als je pc aanstaat. Bij USB mag dat juist weer wel.

Verder denk ik niet dat het probleem van de poster een technisch probleem met de muis is, ik vermoed eerder dat een windows kwestie is.

Sluit die muis maar eens op een andere pc aan om het zeker te weten.

• posttoast
Op woensdag 19 juni 2002 10:38 schreef Quantor het volgende:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je PS/2 zomaar eruit kan trekken en inpluggen als je pc aanstaat. Bij USB mag dat juist weer wel.

Verder denk ik niet dat het probleem van de poster een technisch probleem met de muis is, ik vermoed eerder dat een windows kwestie is.

Sluit die muis maar eens op een andere pc aan om het zeker te weten.
Ik ga hem op mijn laptop aansluiten om het te testen! Als ie het daar niet doet wordt dat een nieuwe kopen denk ik...

omniscale.nl

Pagina: 1