Toon posts:

maxtor 40gig 5400 rpm zeer traaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe maxtor 40gig in mijn oude vertrouwde systeempje er bij gezet.

probleem 1: bios herkende hem niet, na 5 keer inpluggen ineens wel als 33gig schijf, oke ik netjes met maxblast geformateerd en gepartioneerd.

er opnieuw in gehangen als master, niks , bios herkende hem niet meer, als slave dan, ook niet , cable select, ja toen wel :(

maar nu heb ik linux op een van die partities gezet en het duurt gewoon erg lang voordat er iets gebeurt, je hoort de schijf amper spinnen, en de koppen hoor je ook bijna niet.
mijn oude 6,4 maxtor doet het perfect, snel en hoorbaar.

in sandra geeft mijn benchmark de 6,4 gig een score van 6415 en de 40 gig op 1 partitie een score van 2473, een 3de lager ??????????

Hoe zou dit kunnen ????
os is win98, amd k6-2 400 proc op een chaintech ct agm2 mobo

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien hebben die dingen wel ATA##(#) nodig ofzo...
Heb ik ook met m'n WD400@pentium133

edit:

ik haal een score van 4317 en ik dacht dat wel hoger kon/moet!

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 20:02 schreef doehetzelver het volgende:
Ik heb net een nieuwe maxtor 40gig in mijn oude vertrouwde systeempje er bij gezet.

probleem 1: bios herkende hem niet, na 5 keer inpluggen ineens wel als 33gig schijf, oke ik netjes met maxblast geformateerd en gepartioneerd.

er opnieuw in gehangen als master, niks , bios herkende hem niet meer, als slave dan, ook niet , cable select, ja toen wel :(

maar nu heb ik linux op een van die partities gezet en het duurt gewoon erg lang voordat er iets gebeurt, je hoort de schijf amper spinnen, en de koppen hoor je ook bijna niet.
mijn oude 6,4 maxtor doet het perfect, snel en hoorbaar.

in sandra geeft mijn benchmark de 6,4 gig een score van 6415 en de 40 gig op 1 partitie een score van 2473, een 3de lager ??????????

Hoe zou dit kunnen ????
os is win98, amd k6-2 400 proc op een chaintech ct agm2 mobo
Dat je hem niet hoort, dat komt gewoon doordat 'ie veel stiller is dan je oude HD.
Verder ken ik dit probleem. Een vriend van me heeft ook een K6-2 (MHz weet ik niet precies). Hij kocht een 40GB en deze werd ook niet herkend in het BIOS. Teruggegaan naar de winkel, maar daar wisten ze eigenlijk ook geen oplossing. Hij heeft toen maar gekozen voor een 20GB (deze doet het wel prima) en een deel van zijn geld terug.
Ben benieuwd wat voor oplossingen hier worden aangedragen.

Verwijderd

Topicstarter
zou het met een ATA huppeldepup pci kaartje opgelost zijn ?

Tis natuurlijk al een oud mobo tje die alleen ATA 33 ondersteund, met zo`n standaard ide kabel zit ie ook op het mobo vast, ehhhhhhhhhh wel op de secondary slave van de kabel mijn fikker zit op de secondary master.

oplossing ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Krijg nou wat, ik zet DMA aan, meteen een score van 9048 in Sandra. 't Is nog wel een socket 7 moederbord. Geen UDMA dus.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:06 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Dat je hem niet hoort, dat komt gewoon doordat 'ie veel stiller is dan je oude HD.
Verder ken ik dit probleem. Een vriend van me heeft ook een K6-2 (MHz weet ik niet precies). Hij kocht een 40GB en deze werd ook niet herkend in het BIOS. Teruggegaan naar de winkel, maar daar wisten ze eigenlijk ook geen oplossing. Hij heeft toen maar gekozen voor een 20GB (deze doet het wel prima) en een deel van zijn geld terug.
Ben benieuwd wat voor oplossingen hier worden aangedragen.
Dat is (helaas) redelijk normaal, maar op te lossen met MaxBlast. Dit progje is te vinden op de site van Maxtor..

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat hij wordt herkend als een 32 GB schijf komt door de -->32 GB beveiliging met oudere biossen. Als het goed is zitten er jumpers op je HD om hem van deze clip af te halen, wel onder voorwaarde dat je mama plank dit aankan zeg maar (bios update).
Die score kan wel kloppen op je systeem, ik haal rond de 25000 met 2 U100 schijven (20/40 7200 RPM WD).
Good luck.

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04-2025
Op woensdag 19 juni 2002 20:30 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Dat is (helaas) redelijk normaal, maar op te lossen met MaxBlast. Dit progje is te vinden op de site van Maxtor..
Tja, die MaxBlast zou idd wel een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat de comp al vastliep in het opstartscherm van het BIOS.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHh IT

Sorry jeugd trauma's kwamen omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
maxblast heb ik gebruikt, die kwam ook tot 33 gb ipv 40, ach ja daar is mee te leven.

ik heb de schijf ook via maxblast geiinstalleerd, dus daar ligt het niet aan.

maar ik heb maxblast ff opnieuw opgestart, en nu ziet het progje helemaal GEEN schijf op de secondary slave, dat andere progje van maxtor herkent m wel maar max blast niet meer, vreeeeeeeeeeeeeeeemd...................

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je mijn reply wel gelezen over een 32 GB jumper..?
Pagina: 1