[flash 5.0]html tabellen maken

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb het nodige afgespeurd over het internet en forums en ik kwam een klein beetje in de richting. nu nog het laatste stapje :)
ik wil dus een hele tabel bestaand uit htmlcode maken in flash.
ik weet hoe ik htmlcodes moet gebruiken in flash, doormiddel van dynamic text en load of setvariable. Dit stond ook op andere flash forums uitgelegd maar dus niet hoe je een hele tabel maakt...
ik heb html code gegenereerd in dreamweaver en die code dus gecopy paste in het powerscript (met die variable kan je html gebruiken) de tabel wordt niet goed weergegeven ;(
ipv van dit in dreamweaver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr> 
    <td>asdasd</td>
    <td>asdasd</td>
  </tr>
  <tr> 
    <td>asdasd</td>
    <td>asdasd</td>
  </tr>
</table>

krijg ik in flash dit:
code:
1
bla = "<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">\r\n  <tr> \r\n    <td>asdasd</td>\r\n    <td>asdasd</td>\r\n  </tr>\r\n  <tr> \r\n    <td>asdasd</td>\r\n    <td>asdasd</td>\r\n  </tr>\r\n</table>";

hoe krijg ik dit goed in flash 5.0 :?
het mag ook in flash mx zijn, ik heb beide maar ik werk nog met flash 5

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Ja dat is niet te lezen zo he!!!!!!!!
Je denk toch niet dat ik het voor je ga uitzoeke nu :)

• The_Eternal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10-2025
Voor zover ik weet kan dit niet in flash (5 zeker, mx volgens mij ook niet). de html opmaak in flash kan maar een paar standaard dingen aan zoals bold, kleur, italic etc..
als je iets dergelijks wilt moet je toch iets van een eigen component of functie schrijven die dit voor je regelt...

Uhm... ja

Verwijderd

er is maar een beperkt aantal opmaak codes beschikbaar voor html in flash...

ze staan hier:
Using HTML text formatting in Flash 5

mocht je dieper gegraven hebben was je dit tegengekomen in de archieven van Samual Wan: Flash MX HTML Tables . Hij heeft een simpele HTML opmaak (tds en tr-ren) als XML ingelezen in flash en een paar uncites geschreven die die dingen parsen. (Erg stoer vond ik :-))

• Rody
ok, dat is erg jammer dat er maar standaard in kunnen.
ik denk dat het toch een eigen functie/component schrijven wordt, al weet ik nog niet hoe het moet :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wtf wil je gaan doen dan? je eigen browser in flash klussen :?

maareh een eigen component schrijven...hmm, wat dacht je van een 'gewone' html pagina? lekker licht, geen plugin nodig, en alle vrijheid die je maar wilt qua html-tags; alles wordt namelijk ondersteund!

De-installeer Flash, dump die fla'tjes in de trashcan...

't leven is soms zo fantastisch :)

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 18 juni 2002 21:42 schreef Hangloozz het volgende:

maareh een eigen component schrijven...hmm, wat dacht je van een 'gewone' html pagina? lekker licht, geen plugin nodig, en alle vrijheid die je maar wilt qua html-tags; alles wordt namelijk ondersteund!

* RM-rf moet plots denken aan het 'Ministery of Silly Walks' :)
Minister: It's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.

Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op dinsdag 18 juni 2002 21:42 schreef Hangloozz het volgende:
wtf wil je gaan doen dan? je eigen browser in flash klussen :?

...

<ot>
wat Hanglooz bedoelt is dat je notepad moet de-installeren en lekker een HTML-editor in Flash moet gaan maken :+ </ot>

Je kan trouwens gewoon lijnen tekenen in Flash hoor!
dan hoef je niet meer met table-borders te kunstemaken
;)

maar ik ben vooral benieuwd wat je nu precies wil gaan doen met deze tabellen in Flush

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je zou ook best EN lijnen EN html-textfields plaatsen (kunnen in een movieclip namelijk) ik denk alleen dat als je ze resized de fontsize meegaat, dus het beste is om 4 of 5 standaardmaten te maken en die in je engine te zetten.

hmm, das best een goed idee eigenlijk :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

in FL5 kun je ook dynamische Textboxen bouwen: t kost alleen iets meer moeite... ziehier een voorbeeldje.

• Rody
ja het probleem is dus dat ik gewoon een hele flashmovie heb gemaakt en als men klikt op een button dat er tekst met netjes tabellen erin :)

ik doe het nu maar met spaties en ruimtes open laten zonder lijntjes....hoewel dat een geaarsch is :z
Pagina: 1