Toon posts:

Me K7T Turbo d00d :(, nieuwe plank ddr333vs266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tjah me MSI plank is vanmiddag overleden... :'( Niet dat het een goede plank was maar toch, kost me weer geld en das balen.

Nu zit ik te twijfelen of ik een plank met een DDR333 of een DDR266 chipset zal nemen. Het schijnt nl. zo te zijn dat het DDR333 er lang over doet om te synchroniseren, met als gevolg een hogere latency. Of kan een combi chipset 333 en 266 geheugen dan beter? Dan schijnt dit probleem al een stuk minder te zijn...

Ik ben zelf ondertussen aan het zoeken, maar ik heb niet veel tijd. Morgen moet ik meteen de nieuwe plank gaan halen...Wat adviseren jullie me? Welke plank en wat voor een geheugen. Ik ga het denk ik meteen goed doen, DDR geheugen erop, een AMD 1800+. Liefst plank met veel FSB instellingen en 1 die de MP kan aanpassen. RAID/Onboard sound is niet noodzakelijk.

Damn dit gaat me geld kosten, maar dan maar in één keer goed... :'(

ps. het lijkt me duidelijk dat MSI er dus echt niet meer inkomt na al het gezeik wat ik al heb gehad met deze plank...Het gaat ook om het geheugen, dat DDR333 is nl. een aardig eindje duurder en het schijnt niet de uiteindelijke standaard te zijn.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Het lijkt me wel verstandig om goed over je aankoop na te denken en niet overhaast een ander mobo koopt. Ik zou zeggen , zoek zelf info , vergelijk shit en vraag naar ervaringen met spul. W8 gerust een weekje , want geloof me , zo'n aankoop is het waard om even over na te denken. het kan je heel wat $$ schelen en heel wat performance.

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:05 schreef Eth3r3al het volgende:
Het lijkt me wel verstandig om goed over je aankoop na te denken en niet overhaast een ander mobo koopt. Ik zou zeggen , zoek zelf info , vergelijk shit en vraag naar ervaringen met spul. W8 gerust een weekje , want geloof me , zo'n aankoop is het waard om even over na te denken. het kan je heel wat $$ schelen en heel wat performance.
probleem: ik heb me computer nodig en heb geen zin in gezeik van me ouders. Dus ik bouw em morgen meteen om en klaar is neo

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik zou toch maar voor 266 gaan...

Ik geloof er persoonlijk niet zo in dat het langzamer is, maar het zal weinig uitmaken in performance en waarschijnlijk wel in prijs...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Damn die KT3 Ultra van MSI is toch wel erugggg goedkoop in verhouding tot de concurrentie. kutbord?

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:14 schreef neographikal het volgende:
Damn die KT3 Ultra van MSI is toch wel erugggg goedkoop in verhouding tot de concurrentie. kutbord?
Cheap-ass onderdelen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hmm, MSI staat toch echt niet als slecht bekend. Daarbij heb je op MSI 3 jaar garantie. Stuur hem eens op naar eindhoven, wellicht krijg je een nieuwe. (kun je verkopen als je hem echt niet meer zelf wilt)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Gratis plankkie is altijd hendig en al helemaal omteverkopen dingetje leverdt nog zekers 75 pleuro op! >:)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Heb net de KT3 Ultra ARU erin hangen en dat is zeker geen kutbord! Superstabiel en erg compleet juist!

Hiervoor had ik trouwens ook een K7T Turbo. Is te koop ;)

Verwijderd

Je kunt er het beste een kt266 kopen
vanwege dit
http://www.lumberjacker.de/Workshop/mem266/mem266.html>

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Epox 8KHA+ misschien iets? Ik ben er erg tevreden mee. :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb hem ook
Topbordje, stabiel is de keyword hier...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, MSI staat toch echt niet als slecht bekend. Daarbij heb je op MSI 3 jaar garantie. Stuur hem eens op naar eindhoven, wellicht krijg je een nieuwe. (kun je verkopen als je hem echt niet meer zelf wilt)
in reviews doet msi het niet slecht nee. in de praktijk valt het echter bar tegen. msi's krijgen vooral problemen als ze al een jaar oud zijn ofzo. ik kan het weten en heb er nog trauma's van. wij verkopen die shit niet meer. geef mij maar ecs.

Verwijderd

Je zegt zelf : ik doe het liever nu meteen goed...

Er zijn de afgelopent idj veel problemen naar voren gekomen met MSI borden... tjah, het kost idd wat, maar ga dan voor Asus... tis wel duur, maar Asus is er al vanaf het begin en naar mijn mening nog altijd de beste...

Suc6..

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Als je echt een performance boost wil dan moet je gewoon overstappen naar de snelste pentium combo.

amd 333 of 266...?

Ik zou voor de via266a chipset gaan en er zijn zat roundups te vinden welk moederbord met deze chipset het beste is.

Qua geheugen zou ik voor pc2700 kiezen (cas2 als het beschikbaar is) maar dat ligt aan je budget.

Verwijderd

Als je eens kijkt naar de awards voor de epox 8kha+ dan hoef je niet verder te kijken wat de KT266A betreft. De KT333 is trouwens ook aan te raden. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. Sterker nog ik ben er erg tevreden mee. Epox heeft dan ook nog eens een naam op stabiliteit, tweakbaarheid en goedkoopheid. Dus, volg je portemonnee, het verschil tussen de KT266 en KT333 is idd niet zo groot. maar, je hebt gewoon wel een nieuwere chipsatz.

Verwijderd

Topicstarter
tcoh maar voor de KT3 gegaan.

Alleen dat fucking voltage wil niet omhoog :/ maar ik haal nu al op 800 mhz hogere 3dmark benches dan wanneer ik me cpu op 997 had lopen. Dus das wel mooi....

Maar als ik me cpu nou es wat hoger kon krijgen op die plank, dan was het pas feest, 3dmark richting de 3500 :)

Ik heb nu:
AMD duron @ 798
FSB 133*6
geheugen 166mhz
interleave 4x, cas2, 8QW.
Pagina: 1