Toon posts:

[vraagjes]Gameconsule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een artikel om je pc om te bouwen naar consule in tips&trucs:

Ik ga denk ik een lichte 2e handse pc kopen, en die helemaal inrichten als gameconsule. Dus allemaal emulators, usb memory stick voor geheugen, *kuch* iso's *kuch*, controler splitter, tv-out enz..

Kep al allemaal sites op bv opstarten sneller te maken, internet explorer eraf te halen zodat je alleen maar je os hebt, emulator sites enz. enz.

Nu heb ik wel wat vraagjes:

-Hoe duur kost een gemiddelde 2e hands computer die dit aankan (t&t had het over 450 mhz)
-Kan ik op dit systeem ook divx draaien? (hij staat naast een O+ televisie)
-Waar download ik PS2 games?
-Is de prijs veel of weinig i.v.m. het kopen van een x-box, playstation2, playstation, gamecube, nintendo64 enz. enz.?
-Welke controler is het beste voor ps2, x-box en gamecube spellen? (en hoeveel knoppen zitten er op de orginele game-pads?)

Als ik links van oldskool consules mag posten van modjes doe ik dat wel

Ik hoop dat jullie op deze vragen antwoord weten

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De prijs : Hangt beetje af van waar je hem gaat kopen (de één doet z'n compu al wat duurder weg dan de andere) als je goed zoekt kan je er wel eentje vinden voor om en bij de (+-) 400euro. Uiteraard heb je geen schermpje nodig (heb je tv)

Als je een 450mhz pc hebt vermoed ik dat divx ook wel draait (er zijn proc die het op 300mhz halen)

Prijs van een pc als game-machine is imho vrij duur voor wat hij maar moet doen, hij kan meer voor die prijs. Ik zou voor een echte gameconsole gaan (ook om je de zoek-uren te besparen naar illigal games).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:27 schreef Blizard het volgende:
De prijs : Hangt beetje af van waar je hem gaat kopen (de één doet z'n compu al wat duurder weg dan de andere) als je goed zoekt kan je er wel eentje vinden voor om en bij de (+-) 400euro. Uiteraard heb je geen schermpje nodig (heb je tv)

Als je een 450mhz pc hebt vermoed ik dat divx ook wel draait (er zijn proc die het op 300mhz halen)

Prijs van een pc als game-machine is imho vrij duur voor wat hij maar moet doen, hij kan meer voor die prijs. Ik zou voor een echte gameconsole gaan (ook om je de zoek-uren te besparen naar illigal games).
Oke, maar voor die kleine 400 euro heb ik toch alle game consules in een.

En de spellen koop ik gewoon in de winkel, of kopier ik van vrienden (scheelt ook zoek werk)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Oke, maar voor die kleine 400 euro heb ik toch alle game consules in een.

En de spellen koop ik gewoon in de winkel, of kopier ik van vrienden (scheelt ook zoek werk)
Je wilt een mini-PC bouwen die een PS2, X-Box en Gamecube kan emuleren? Mag ik je uit je droom helpen? De huidige CPU's en de datatransmissie tussen CPU en GPU moeten ongeveer nog een factor 10 sneller wil je deze consoles (fatsoenlijk) kunnen emuleren. Zoek eerst maar eens een fatsoenlijke Dreamcast (heel wat ouder dan de andere consoles die ik noem) emulator die op je high-end PC werkt, denk dat je die niet eens vind.

Zover ik weet zijn er goede arcade emu's (mame), homecomputer emu's (MSX, C64, Amiga, Atari) en goeie console emu's voor NES, SNES, N64, Gamegear, GBC, GBA, PSX en megadrive.

[edit]Even toevoegen:
Een game-PC die een PS2 kan emuleren zal je ongeveer 6 tot 7 keer zoveel gaan kosten dan een echte PS2 gok ik.

gamepads:
PS2:
4 shoulder buttons
4 richtingstoetsen (analoog)
2 ministicks (analoog)
4 actieknoppen (analoog)
Start knop
Select knop
Analoog aan/uit knop

X-Box:
2 shoulder buttons
1 richting "Pad" (analoog)
2 ministicks (analoog)
6 actieknoppen
Start knop
select knop

Cube weet ik zo niet

Dreamcast:
2 shoulderbuttons
1 richting "pad"
1 ministick (analoog)
4 actieknoppen
start knop

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:37 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Je wilt een mini-PC bouwen die een PS2, X-Box en Gamecube kan emuleren? Mag ik je uit je droom helpen? De huidige CPU's en de datatransmissie tussen CPU en GPU moeten ongeveer nog een factor 10 sneller wil je deze consoles (fatsoenlijk) kunnen emuleren. Zoek eerst maar eens een fatsoenlijke Dreamcast (heel wat ouder dan de andere consoles die ik noem) emulator die op je high-end PC werkt, denk dat je die niet eens vind.

Zover ik weet zijn er goede arcade emu's (mame), homecomputer emu's (MSX, C64, Amiga, Atari) en goeie console emu's voor NES, SNES, N64, Gamegear, GBC, GBA, PSX en megadrive.

[edit]Even toevoegen:
Een game-PC die een PS2 kan emuleren zal je ongeveer 6 tot 7 keer zoveel gaan kosten dan een echte PS2 gok ik.

gamepads:
PS2:
4 shoulder buttons
4 richtingstoetsen (analoog)
2 ministicks (analoog)
4 actieknoppen (analoog)
Start knop
Select knop
Analoog aan/uit knop

X-Box:
2 shoulder buttons
1 richting "Pad" (analoog)
2 ministicks (analoog)
6 actieknoppen
Start knop
select knop

Cube weet ik zo niet

Dreamcast:
2 shoulderbuttons
1 richting "pad"
1 ministick (analoog)
4 actieknoppen
start knop
Moet je nou alles verpesten :'(

=P

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Moet je nou alles verpesten :'(

=P
[..], *kuch* iso's *kuch*,[..]
-Waar download ik PS2 games?
[..]of kopier ik van vrienden (scheelt ook zoek werk)
JA >:)
Pagina: 1