Toon posts:

[GSM] [Antenne Boosters] iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zie op Ebay, en diverse online shops antenna boosters te koop, die je in je telefoon kan leggen, maar gaat daar nu ook echt je bereik van omhoog? ik zit nl. met het probleem dat ik 2 identieke c35i toestellen heb, alleen bij de een valt de ontvangst sneller weg, en is de ontvangst altijd 1 streepje minder als de ander met dezelfde simkaart :(
Zou hier een antenna booster kunnen helpen, of helpen die alleen echt voor ontvangst in gebouwen te verbeteren.

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen, helpen ze ook echt

Verwijderd

ik heb gehoord dat die dingen voor geen meter werken,
je kan naatuurlijk ook zelf een stukkie koperdraad er tussen proppen kan je kijken of het wat doet!!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

Glabbeek

Dat dus.

Is er behalve dat misschien een andere manier om het bereik van je antenne te verbeteren? Ik zit op mijn werk met het probleem dat er heel veel ijzer in het pand zit, waardoor de ontvangst van mijn mobiel minimaal is (vaak 0 of 1 van de 5 'streepjes'). Wanneer ik het raam openzet is de ontvangst vaak direct 4 tot 5 streepjes, en kan ik dus ook gewoon bellen zonder dat de verbinding steeds wegvalt. Alle aanbieders behalve KPN hebben deze slechte ontvangst in het gebouw. Ik zat zelf al te denken aan een manier om een externe antenne aan te sluiten en die tegen het raam aan te plakken, maar dat lijkt me ook niet echt een handige oplossing. De telefoon is dan niet meer echt mobiel :{

En zo is het maar net.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 13:05
Op dinsdag 18 juni 2002 20:28 schreef Glabbeek het volgende:
Is er behalve dat misschien een andere manier om het bereik van je antenne te verbeteren? Ik zit op mijn werk met het probleem dat er heel veel ijzer in het pand zit, waardoor de ontvangst van mijn mobiel minimaal is (vaak 0 of 1 van de 5 'streepjes'). Wanneer ik het raam openzet is de ontvangst vaak direct 4 tot 5 streepjes, en kan ik dus ook gewoon bellen zonder dat de verbinding steeds wegvalt. Alle aanbieders behalve KPN hebben deze slechte ontvangst in het gebouw. Ik zat zelf al te denken aan een manier om een externe antenne aan te sluiten en die tegen het raam aan te plakken, maar dat lijkt me ook niet echt een handige oplossing. De telefoon is dan niet meer echt mobiel :{
KPN nemen?

no comment

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:39
ik heb zo'n ding ooit eens gekocht voor 5 piek
maar t helpt voor geen meter

Tijd van werken, tijd van rusten

• Glabbeek

Glabbeek

Dat dus.

Op dinsdag 18 juni 2002 22:29 schreef Martinus het volgende:
KPN nemen?
Dat is niet helemaal de oplossing die ik zoek... Ik ben erg tevreden met Libertel. Ik dacht dus meer aan een antenne-extender als
Afbeeldingslocatie: http://www.walkyries-mobilephone-shop.com/btocv2/media/images/produit/Gamme/Sous_Gamme/Article/photo_min/A%203B.jpg

PS de telefoon is een Alcatel 511, maar ook met de Nokia 3210 had ik hetzelfde probleem

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
Met een stukje koperdraad heb ik geprobeerd, erges moet een weerdstandje in de telefoon kapot zijn ofzow, want ik heb het contact tussen de print, en de antenne helemaal met alcohol gecleaned, en zelfs al geprobeerd met koperdraad, maar het contact is er, want anders heb ik 0-1 ontvangst, heb ik al geprobeerd. Maar jah, waar ga je het zoeken, ik zie niks. En het is toch wel jammer, de GSM is helemaal getweaked, ik zou em nie graag wegdoen. Es kijken of ik m'n KPN kaartje erges kan vinden om die es te testen

• Glabbeek

Glabbeek

Dat dus.

Is er niet heel toevallig die een eventuele oplossing voor mijn probleem (3e post) weet?

En zo is het maar net.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:25
Op zaterdag 22 juni 2002 00:44 schreef Glabbeek het volgende:
Is er niet heel toevallig die een eventuele oplossing voor mijn probleem (3e post) weet?
Wat je zou kunnen proberen is (wat ze dus in tunnels ed. ook doen) is een antenne neerzetten buiten en zorgen dat de input van deze antenne weer doorgegeven wordt. Ik weet niet precies hoe het zit , maar tunnels hebben bijvoorbeeld een speciale construktie in de tunnel beplating zitten waardoor de radiofrequenties doorgegeven kunnen worden.

Wellicht is er wat te koop op dat gebied. Je zou ook de provider kunnen bellen en vragen of hun een oplossing hebben voor het probleem. Misschien schroeven ze die zender wat DB's omhoog :)
Pagina: 1