Toon posts:

Problemen met MSI K7T Pro; valt vaak uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al een keer wat over gepost, ik heb een msik7tpro Mobo athlon tb 800 proc / 512 sdram/ en een gf2mx. Nou begon het paar maanden geleden, dat hij vast gewoon uitviel (tijdens spellen) en dan een paar uur lang niet meer opstarten, en soms maar 2 min ofzo. Het werd dus steeds erger enzo, en de laatste dagen/week is het echt extraam, als ik een kwartiertje gta3 speel valt hij uit, en soms boot hij gewoon ongelovelijk lang niet meer, als ik hem 30 keer aan probeer te doen en stroom etc er steeds afhaal gaat ie soms wel weer aan. Ik heb al ander geheugen getest, een andere voeding geprobeerd.... maar niks hielp
vcore in bios lager gezet ....
ik heb alleen nog een netwerkkaart erin die ik er nog niet heb uit proberen te halen, maar het lijkt me sterk dat een computer niet eens een Dos-scherm toont als daar iets mee is. Nu zal het dus me mobo of processor zijn, en heb ik maar besloten (tenzijn iemand nog een opslossing of suggestie heeft) een nieuwe Mobo+processor te kopen, nu vraag ik me af wat ik op dit moment het beste kan kopen, en kan je op de moederborden van tegewoordig nog steeds SDram gooien of moet ik er DDram bij kopen? ik dacht aan iets van max 400 a 450 euro.

Thnx

Verwijderd

Hoe hoog staan de temperaturen? Als de laatste dagen veel last van hebt (de laatste dagen zijn te warm) dan kan het aan je koeling liggen.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:16
je bent van de week niet de eerste met een kaduke msi :)
tis een veelvoorkomend probleem bij deze serie moederborden, hij is gewoon kapoet, dus je kan idd beter voor een andere gaan rondkijken.

AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHz) € 153,-
Asus A7V266 € 114,-
512MB PC2100 DDR SDRAM € 104,-
totaal 371,-

kleine prijsindicatie, oftewel, met jou budget is een leuke upgrade goed mogelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb geen idee wat de temeperatuur is, maar het voelt niet heet aan, en lijkt allemaal erg normaal, als ik hem gewono aanzet begint ie bij 28 graden ofzo en loopt ie maybe op tot 50 (proc temp) veerder weet ik nie pcies want ik kan dus nie booten als ie uitvalt, maar ik heb hem ook tijdje boven laten draaien naast het raam met windkracht 10 erop, en .......
maar ik bedenk me net dat het de koeling eigelijk niet kan zijn denk ik , want ik zette hem gister 18 00 aan, hij viel 18.15 uit, toen de volgende dag om 11 uur sochtends aan probere ten zetten, en hij ging nog niet, na 20 keer stroom erop en eraf gooien, en beetje slaan deed ie hetopeens weer :P
Btw, als ik nieuwe mobo+ proc koop, moet ik danook nieuwe kast?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik heb persoonlijk zo de indruk dat je niks dan slechte dingen hoort van MSI bordjes...

Ben ook niet van plan er ooit een te halen

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:16
Op dinsdag 18 juni 2002 19:48 schreef Credit_ het volgende:
Btw, als ik nieuwe mobo+ proc koop, moet ik danook nieuwe kast?
nee hoor, kun je gewoon in je eigen kast zetten allemaal!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 19:51 schreef Xenon het volgende:
Ik heb persoonlijk zo de indruk dat je niks dan slechte dingen hoort van MSI bordjes...

Ben ook niet van plan er ooit een te halen
ghehe

ik zal niet de laatste zijn
[topic=528230/1/200]

maar die A7V draait alweer een tijdje mee, niet verouderd?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 19:48 schreef phYzar het volgende:
je bent van de week niet de eerste met een kaduke msi :)
tis een veelvoorkomend probleem bij deze serie moederborden, hij is gewoon kapoet, dus je kan idd beter voor een andere gaan rondkijken.

AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHz) € 153,-
Asus A7V266 € 114,-
512MB PC2100 DDR SDRAM € 104,-
totaal 371,-

kleine prijsindicatie, oftewel, met jou budget is een leuke upgrade goed mogelijk ;)
Thnx ;)
Btw, is het slim om over internet te kopen, qua garantie enzo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Title editted. Problemen soit, maar voor advies betreffende een nieuwe mobo/cpu combo verwijs ik je door naar diverse reviews en topics waar op bepaalde mobo's en cpu's wordt ingegaan (search). Er zijn zo verschrikkelijk veel mobo+cpu combo's bedenkbaar dat na een paar honderd bladzijden hier het lijstje nóg niet af is. Daarnaast zijn er ook even zovele ervaringen, tips en adviezen van deze en gene die elkaar zelfs kunnen 'tegenspreken' zodat we topics met zo'n vraag hier niet willen hebben; niemand schiet er wat mee op. Dus laten we het hier beperken tot jouw MSI probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
k np ;)

Verwijderd

Het probleem wat je noemt is een behoorlijk bekend probleem, lees hier maar es na op GoT.
Ik kom op het werk ook veel te vaak systemen tegen met dit bord met exact dezelfde klachten.
Er zit niks anders op dan garantie te claimen bij de winkel(MSI geeft 3 jaar garantie).
Pagina: 1