[Linux] 2 Tape drives

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Kan ik twee tape drives op mijn systeem aansluiten. Zo ja hoe moet dit dan. Want ik weet niet of dit kan de ene is een Conner Travan 400/800mb en de ander is een Pertec Mytape 1,6/3,2gig (kweet niet of deze laatste wordt ondersteund), de laatste heeft een aparte ISA kaart en de conner zit op de floppy aansluiting.

Kan dit werken met elkaar of zal dit nooit werken. Zo ja hoe moet dit dan geconfigureerd worden en welke proggies heb ik nodig want ik heb al gezogd naar manuals maar kan niks vinden. Het leifst GUI programma's.

En goede duidelijke uitleg of een goede HOW TO.

Verwijderd

Zou ze gewoon inbouwen. De conner kan je met tar of ftape vast wel aansturen. Als het goed is wordt de conner goed ondersteund.

Wat betreft die tweede, weet je of die isa kaart een scsi kaart is?

Zo ja, dan gaat ie vast wel werken.

Als het een speciale interface kaart speciaal voor die tape drive is zal je denk ik niet ontkomen aan het aanpassen van de kernel. Danwel door hercompilen of een Module.

• BSeB
Hoe werkt Ftape dan en hoe moet ik die installeren, compileren de kernelbewerken, en aansturen, Ik heb hier geen verstand van.

• BSeB
Overigens is het een Mytape accelerator kaart met een floppy kabel eraan ook van pertec.

Verwijderd

Begin eens met die conner. Bouw hem gewoon in. Geef in de cli het commando ftape. Als je een melding krijgt van bestand niet gevonden dan is dat duidelijk. Kijk bij de site van je distributie even voor een rpm ofzo, of deb, o.i.d.

Je kan het eerst ook even met tar proberen. Geef bv het commando tar cv /dev/fd0 /home
Als je allemaal bestanden voorbij ziet komen en je tape drive begint te ratelen, grote kans dat het werkt.

http://www.tldp.org/HOWTO/Ftape-HOWTO.html

• BSeB
Hoe pak ik dan die tar.bz2 uit, want dat weet ik niet.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
.bz2 files zijn bzip2 files.
man bzip2

bzip2 -cd file.tar.bz2 | tar xf -

Verwijderd

Vraag me niet hoe: maar je zou ook nog kunnen werken met raid enzo.. :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op dinsdag 18 juni 2002 23:06 schreef Snailer het volgende:
Vraag me niet hoe: maar je zou ook nog kunnen werken met raid enzo.. :)
een tape /zip drive in RAID zetten? voor die 1,6gig ofzo lol.
ik denk nou niet echt dat dat zoveel zal helpen hoor :)

* GeeMoney weet ook niet zeker of dit mogelijk is btw :D
Pagina: 1