Toon posts:

[W2K & XP] een vreemde NTFS MFT probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows 2000 SP2 en XP Professionals (dual boot).
Toen ik twee partities (w2k en xp) van mijn harde schijf een backup wil maken, trad er een probleem op:

"Ghost 2001 Personal Edition
NTFS Error: Error reading FILE_VOLUME.MFT record
NTFS Error: Error reading FILE_LOG.MFT record

An internal inconsistency has been detected.
If this problem persists, ......(bla bla bla)" :z

Dat vond ik wel vreemd... Ik starte Partition Magic Pro 7 het even wil controleren. Opstarten geen probleem, maar als ik de 2 NTFS partities (W2k en XP) op fouten wil checken.
En op beide partities: "1516 Partition Improperly dismounted."

Toen ik de woorden "improperly dismounted" las, begreep ik waarom dat Windows 2000 en ook Windows XP zo korte shutdown periode hadden... Dat heb ik een paar dagen geleden gemerkt, vond wel verdacht. :(

Ik heb op harde schijf op virussen gecheckt en op fouten (noppes), gedeframenteerd (hielp niets)...
De oplossingen van PowerQuest hielpen ook niet. Maar de oplossingen van Sysmantec heb ik niet helemaal uitgeprobeerd, omdat ik namelijk bang voor corrupte NTFS partities zal krijgen. Ik zal binnenkort het wel moeten wagen. :)
(Zie links onderaan)

Hoe kan ik een NTFS MFT probleem oplossen??? Hebben jullie wat goede ideeën??? Volgens mij moet ik het tabel van NTFS updaten, maar hoe doe ik dat??? :?
Ik vraag me wel af hoe ik dat probleem kreeg...

Links:
PowerQuest support pagina over errormelding 1516 Partition improperly dismounted:
http://www.powerquest.com/support/primus/id966.cfm

Sysmantec support pagina over error 25030:
http://service2.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/e44a397a948bb43e85256952006d83d1/2b837ee507ff20918825682d005f1093?OpenDocument&prev=http://search.symantec.com

UPDATE:
Windows 2000 en XP werken nog steeds goed, maar de probleem blijft :(

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Heb je al op MS TechNet gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Al gekeken, en ook veel verschillende oplossing geprobeerd...

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

@ Dark-Angel:
Heb je dit probleem inmiddels opgelost?
Ik zit hier met exact hetzelfde probleem en word d'r stapel gek van.
Ik kan niks vinden en ik wil m'n data niet kwijt :(

_/-\o_ voor diegene die mij kan helpen!!!

Verwijderd

Het is ondertussen lang geleden dat je je probleem postte, maar ik plaats toch maar een oplossing. Mischien handig voor toekomstige lezers
Ik had nml hetzelfde probleem. En ik vond hier niks, en heb toen dit geprobeerd

Bij mij kwam het na verschillende opdrachten in PM waaronder resize.

oplossing

Neem een 2de harde schijf.
maak een ghost naar die schijf
verwijder alle partities op de probleem disk
maak ze opnieuw aan
zet ghost terug

et voila

Happy New Year

:+

Buurman PC Hulp

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

ff windows CD erin.

naar herstelconsole gaan.

en CHKDSK uitvoeren en controleren dat er daadwerkelijk bestandssysteemfouten bestaan.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Was die MFT error bij beide partities?
win2k NTFS heeft de MFT op een iets andere manier staan als XP dat heeft, hoe zou je bij MSDN moeten kunnen vinden (ben het iig een keer tegengekomen daar).

Daarnaast zou het wel eens aan het gebruik van ghost 2001 kunnen liggen.
Ghost's compatibility with Windows XP depends on the Ghost version. Only Norton Ghost 2002, Norton Ghost 2003, and Symantec Ghost 7.5 are compatible with Windows XP. Symantec does not provide technical support for other Ghost versions with Windows XP.
Compatibility of Symantec consumer products with Microsoft Windows 95/98/Me and Windows NT/2000/XP

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je oplossing!

Ik sluit het topic nu maar om te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op de topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.