Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
dag mensen ik heb op dit moment een SB live! 5:1 player met een desktop theatre DTT2200 box-setje, ik speel vooral veel games, internet veel en luister muziek, nou is de SB audigy al een tijdje uit en ik vroeg me dus af of het dus echt merkbaar zin heeft om van de live! naar de audigy te gaan. kunnen de mensen die mij zijn voorgegaan mij adviseren?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik zou gewoon bij de live blijven. zonde van je geld ik zou de volgende gen. geluids kaarten afwachten.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
okay, maar ik begreep dat de SB audigy al een enorme stap voorwaarts was op de SBlive! maar ook zo'n enorme om 80 euro uit geven?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik zou ook gewoon bij Live blijven, ik heb em zelf ook... ga pas naar audigy als je niet tevreden met Live bent, verschil is trouwens niet zo heeel groot hoor.. zijn geen videokaarten die onwijs met elkaar verschillen ;)
Je hoort mischien wel verschil, maar ja hoe groot is dat verschil, ben je dan echt zo'n geluid expert? dan zou ik het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22
Ik ben zelf van een SB Live 5.1 Platinum naar een SB Audigy gegaan.. Merk er (nog) helemaal niks van. Geluid is hetzelfde.

Heb wel laatst in een game EAX HD zien staan *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van een live naar een audigy gegaan en heb er zeker geen spijt van. het geluid is merkbaar beter en voor de mensen die GTA 3 en soldier of fortune 2 hebben is het zeker een aanrader. als je hoort hoe die nieuwe EAX klinkt ga je kwijlen. (mits een goede boxenset natuurlijk) voor de rest is de kaart een stuk krachtiger dus minder processorbelasting. die was bij de live in samenwerking met windows xp nogal hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
ben niet ontevreden, helemaal niet zelfs, en ben ook geen geluidsexpert. maar nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben thnx iedereen! ik hoorde dat soldier of fortune 2 ook gebruik maakt van HD EAX, eax is toch gewoon maar een soort "loudness knopje" maar dan voor spellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eax is wel wat meer dan een loudness knopje. het is een volledige 3d aansturing voor geluid. als je een surroundset hebt zal je dus het geluid precies horen op de plek waar het ook vandaan komt. in soldier of fortune 2 is dit heel erg merkbaar. veel beter dan bij de live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb geupgrade van een SBLive value naar een SBAudigy player. Het is geen revolutionaire upgrade maar wel leuk als je veel waarde hecht aan het spelen van EAX games en veel muziek luistert op je PC.
Reviewers zeggen dat de geluidskwaliteit ook beter is maar dat heb ik niet zo gemerkt.

Dat je nu pas overweegt om er een te nemen is absoluut niet te laat: De eerste EAX 3 games beginnen binnen te druppelen.

EAX is geen 'loudness' functie. Het is een programmeerbare effectengenerator met positioneel 2D surround geluid.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Chiron

Moderator Discord
ik denk dat de overstap van sb naar een terratec of een philips ook een vrij grote stap vooruit is ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1