Welke spullen kan ik het beste bestellen voor case

Pagina: 1
Acties:

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik ben nog vrij nieuw in case modden, dus ik weet helaas nog niet echt goed wat goed is en wat niet.
Ik wil het volgende doen met mijn case:

2 extra fan's erin zetten met bescherm ding erbij die ik wil aansluiten op molex.
een CCTL lamp erin.
Een soort raam erin ofzo dat ik in m'n case kan kijken.

Welke spullen en kabels zou ik dan moeten bestellen op deze site?
en die NEON lampen die erop staan zijn dat dezelfde als CCTL lampen? en zoja zit daar een zogenaamde inverter bij :?

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_31.shtml

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn die lampen wel hetzelfde. Zijn denk ik gewoon Cold Cathode Fluoriscending Lights (hoewel de spelling niet helemaal klopt denk ik, maar je snapt wat ik bedoel). En jah er staat bij dat er een trafo bij zit wat erop neer komt dat je hem zo aan kan sluiten, dus die invertor.
Hoe bedoel je kabels? Bij fans zitten die dingen er gewoon bij en bij die CCFL ook.

P.S. TL is een merknaam :P

• Sjadow_
LOL ok wist ik niet dat TL een merknaam is, ben ook niet zo thuis in elektronica, ennuh kabels, ja ik bedoel heb je nog dingen nodig om fans enzo aan te sluiten op molex?
nog bedankt voor je reactie

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 19:24 schreef BananeKoning het volgende:
Waarschijnlijk zijn die lampen wel hetzelfde. Zijn denk ik gewoon Cold Cathode Fluoriscending Lights (hoewel de spelling niet helemaal klopt denk ik, maar je snapt wat ik bedoel). En jah er staat bij dat er een trafo bij zit wat erop neer komt dat je hem zo aan kan sluiten, dus die invertor.
Hoe bedoel je kabels? Bij fans zitten die dingen er gewoon bij en bij die CCFL ook.

P.S. TL is een merknaam :P
TL is geen merknaam, maar een afkorting Tube light

Verwijderd

Sommige fans zijn uitgerust met een molex aansluiting. Anders kan je een molex splitter kopen met fan aansluiting. Of gewoon lekker zelf maken.
Als je dan toch bezig bent, fanbus erbij *D

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Op dinsdag 18 juni 2002 19:21 schreef Sjadow_ het volgende:
blabla
waarom zou je 2 extra fans kopen? ga je overklokken?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Het ligt eraan wat er voor een stekker zit aan een fan of je een verloopstuk nodig hebt.
Je kan het zelf ook monteren. Moet je even naar een molex-guide zoeken.

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 19:40 schreef brouwerpower het volgende:
Het ligt eraan wat er voor een stekker zit aan een fan of je een verloopstuk nodig hebt.
hey beun!

ik drukte net iets eerder :P -schoolgenootjuh :)-

• Sjadow_
Ja, ik wil in de toekomst wel gaan overclocken, maar ik wil nu eerst effe kijken of het mij lukt om een beetje te case modden en ik probeer effe m'n proc en sys temp omlaag te krijgen. is nu rond de 45c dus... kan lager lijkt mij...

• Sjadow_
Op dinsdag 18 juni 2002 19:40 schreef brouwerpower het volgende:
Hoe wordt het dan aangegeven of het een 3pins of molex aansluiting gebruikt ?

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 19:42 schreef Sjadow_ het volgende:
Ja, ik wil in de toekomst wel gaan overclocken, maar ik wil nu eerst effe kijken of het mij lukt om een beetje te case modden en ik probeer effe m'n proc en sys temp omlaag te krijgen. is nu rond de 45c dus... kan lager lijkt mij...
45 graden is opzich nog best netjes, als je een amd heb zeker. ga je pas zorgen maken als hij boven de 60-70 komt. :7

• Sjadow_
Nee ik heb geen AMD, en maak me ook niet echt zorgen hoor ;), heb een p3 733mhz btw, maar ik wil alvast beetje experimenteren voor in de toekomst wanneer ik ga overclocken, moet toch eerst een beetje verstand van koelers krijgen enzo voordat ik ga kloten met overclocken >:)

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 19:48 schreef Sjadow_ het volgende:
Nee ik heb geen AMD, en maak me ook niet echt zorgen hoor ;), heb een p3 733mhz btw, maar ik wil alvast beetje experimenteren voor in de toekomst wanneer ik ga overclocken, moet toch eerst een beetje verstand van koelers krijgen enzo voordat ik ga kloten met overclocken >:)
ooh, denk dat je helemaal nog geen koelers nodig heb :P heb zelf een pIII 866, na een uurtje 3emark raak ik de heatsink aan en die is echt heel erg koud (vraag maar aan brouwerpower). enige wat erboven hangt is een 92mm enermax :)

-mijn PIII is dus eigenlijk passsief gekoeld, de fan staat ernaast, ipv op het koelblok :)

• Sjadow_
Goed lezen wat ik zeg ;), ik wil experimenteren, ik weet ook wel dat ik het niet echt nodig heb :D, maar ik vind het wel cool eruit zien als je case een beetje gemod is :), maar helaas heeft nog niemand antwoord gegeven op m'n vraag op wat ik moet bestellen voor zo'n soort raam in je kast...;(

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 19:59 schreef Sjadow_ het volgende:
Goed lezen wat ik zeg ;), ik wil experimenteren, ik weet ook wel dat ik het niet echt nodig heb :D, maar ik vind het wel cool eruit zien als je case een beetje gemod is :), maar helaas heeft nog niemand antwoord gegeven op m'n vraag op wat ik moet bestellen voor zo'n soort raam in je kast...;(
dremel (om gat te maken), raaamrubber (om aansluiting+ randen netjes te maken) en iets als raam (dus bijv. plexieglas.

soms heb je ook kant en klare paketten, staan dacht ik in de pricewatch

• Sjadow_
Nou ik denk dat ik er zo wel uit kom , anders ga ik gewoon de mensen in de winkels lastig vallen met mijn vragen >:)
IEDEREEN BEDANKT voor de reacties

Verwijderd

als je vrienden hebt die pcformat lezen (www.pcformat.co.uk) dan moet je die ven aan hun oren trekkenw ant daar stond pas een step by step in voor het maken van wat jij wilt, plus een lijst met nodige dingen e.d.

ik heb zo'n blad wel maar ik ga m niet opsturen naar je :)
check de website, wie weet of je het artikel vinden kunt.

Verwijderd

Scan em in en mail em naar em :)

Verwijderd

ook heel leuk is neon snoer(kan je buigen en al) :9
ook hebben voor weinig? zie link in mijn sig

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 20:12 schreef Sjadow_ het volgende:
IEDEREEN BEDANKT voor de reacties
no problem, daarvoor helpen we elkaar op GOT :7

das dan 12,50€ + 87.40€ voorrijdkosten (hey, moest van boven naar de pc beneden rennen om een antwoord te posten :)) + nog eens 12.90€ omdat ik daar zin in had :7

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30
Op dinsdag 18 juni 2002 20:21 schreef Icey het volgende:

[..]

no problem, daarvoor helpen we elkaar op GOT :7

das dan 12,50€ + 87.40€ voorrijdkosten (hey, moest van boven naar de pc beneden rennen om een antwoord te posten :)) + nog eens 12.90€ omdat ik daar zin in had :7
Je bent de internetkosten vergeten :+

Verwijderd

Kijk Hier Eens Even Tussen, Misschien Heb Je Er Wat Aan

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 20:22 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Je bent de internetkosten vergeten :+
sommige mensen hebben adsl/kabel/watever :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:19 schreef TweakMaster het volgende:
Scan em in en mail em naar em :)
hmm
volgens mij is dit equivalent aan een warezrequest. maar dat weet ik niet zeker. m'n contact info staat iig in m'n info dus als ie dat wil dan merk ik het wel. heb wel isdn dus zal wel nee zeggen :p

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:29 schreef KnetterGek het volgende:

[..]

hmm
volgens mij is dit equivalent aan een warezrequest. maar dat weet ik niet zeker. m'n contact info staat iig in m'n info dus als ie dat wil dan merk ik het wel. heb wel isdn dus zal wel nee zeggen :p
hmm...ok..kan ook...copyright en shit weer he...typ het over... ;)

• Icey
Op dinsdag 18 juni 2002 20:30 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

hmm...ok..kan ook...copyright en shit weer he...typ het over... ;)
gewoon sommige woorden veranderen door je eigen woorden... zeggen dat je het zelf geschreven heb :P

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 19:36 schreef fleppuhstein het volgende:
TL is geen merknaam, maar een afkorting Tube light
Tube Light is ingevoerd door Philips. Was een product van hun dat gigantisch bekend is geworden maar is eigenlijk gewoon een FL
Pagina: 1