Toon posts:

CD rom speler loeit als een gek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn cdrom speler loeit heel erg. Ook als de cd niet gebruikt wordt. Als ik dan een (redelijk harde) tik op de zijkant van mn computer geef, is het euvel even verholpen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Het is trouwens een ASUS 40x.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Loeit hij als een }:O zeker?

Maar ff ontopic, hoelang heb je em? Nog garantie? Ga dan ff terug naar de winkel, dit lijkt mij namelijk een productie fout.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, ik heb m al een tijdje,
maar het is nog niet zolang (het }:O'en)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Is het bij elke cd of alleen bij bepaalde cd's?

Als het bij alle cd's is, dan lijkt het meer op resonantie van je kast.. Misschien de schroefjes een keer wat aandraaien, of juist losser maken..

En anders is er een cd'tje in onbalans, waardoor het geheel ook nogal gaat rammelen :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Maarja ik denk dat er gewoon wat kapot is aan je cdrom, en dat lijkt me lastig te maken. Maar trouwens cdrom spelers kosten tegenwoordig niets meer, dus haal em is uitelkaar, perhaps zie je de fout.

EDIT
Naja dat van Twynn klinkt logischer :P

iRacing Profiel

Verwijderd

En na een tik is het over? Klinkt als een los/aanlopend onderdeeltje. Kan je misschien een .WAV-je plaatsen? ;)

Als je garantie hebt zou ik ermee teruggaan, anders zelf losschroeven, ff rammelen en openmaken. 10 tegen één dat er wat loszit.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de adviezen.
Ik zal (later) eens kijken.
Eerst nog ff internetten ;-)

GRTZ

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Op dinsdag 18 juni 2002 19:37 schreef fishman44 het volgende:
Allen bedankt voor de adviezen.
Ik zal (later) eens kijken.
Eerst nog ff internetten ;-)

GRTZ
wij groeten hier niet ;)
Dat is standaard bij ons :)

Verwijderd

Dit probleem komt mij bekend voor... }:O

Achter de Cd-rom drive, waar de voedingstekker op aangesloten is kan er kortsluiting zijn ontstaan.
Dit kan tijdelijk verholpen worden door er een ram op te geven, maar uiteindelijk zal de Cd-rom drive toch bezwijken.

Dit probleem is overigens moeilijk te verhelpen en zal na de evt. reparatie snel kapot gaan.

Dus ff checken of je garantie hebt...
Pagina: 1