Toon posts:

[PHP] Mail niet altijd compleet binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn werk een scrippie gemaakt waarbij alle waarden uit een form per E-mail verstuurd worden.

(heb het script niet liggen maar hier ongeveer de werking)
Form > formverzenden (script controle) > formverzenden (script verzenden)
bij de controle krijgt de bezoeker de ingevoerde gegevens te zien en eventueel welke gegevens hij vergeten is. deze worden in een cookie opgeslagen, als de bezoeker accoord gaat kiest deze voor verzenden de gegevens worden uit het cookie opgehaald en via de server verstuurd..

Nu wordt nadat de gebruiker alles heeft ingevoerd eerst gecontroleerd of alle verplichte velden ingevuld zijn en daarna wordt de mail verstuurd.

De gebruiker moet dus alle velden invullen, ook een spatie zal niet helpen dit heb ik ook ondervangen.

Nu krijgen we ongeveer 1 op de 20 aanmeldingen maar half binnen, de eerste 3 velden worden bijvoorbeeld verstuurd en dan houdt het mailtje op.

Aangezien het maar zo weinig mailtjes zijn betwijfel ik dat het aan het script ligt, ook intern veel getest en daar krijg ik het niet fout.

Heeft iemand dit soort dingen meegemaakt en kan dit aan PHP zelf liggen of moet ik bij mijn eigen script te rade gaan.
of moet ik gewoon de telefoon pakken en bij de hostingprovider gaan klagen.

ik kan het script helaas niet laten zien dus ik hoop dat dit genoeg informatie voor jullie is.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heeft iemand dit soort dingen meegemaakt en kan dit aan PHP zelf liggen of moet ik bij mijn eigen script te rade gaan.
of moet ik gewoon de telefoon pakken en bij de hostingprovider gaan klagen.
Zou toch denken dat het aan het script moet liggen.
ik kan het script helaas niet laten zien dus ik hoop dat dit genoeg informatie voor jullie is.
Licht eraan, als je m'n antwoord genoeg informatie voor je is :P

edit:

Wat dacht je van een tijdje loggen wat er in de verschillende stappen binnenkomt en wat ermee gebeurt. Zie je vanzelf waar het fout gaat.
bijvoorbeeld heel simpel:
ob_start();
print_r($_POST);
$log = ob_get_contents();
ob_end_flush();
// en dan $log nog in een file dumpen...

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:53

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Gaat het wellicht fout op aanhalingstekens?