ASKA mobo probs

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:20

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Probleem; Aska mobo (SST-5893
VIA Apollo Pro133 ATX Motherboard), Intel celeron 2 600Mhz (fcpga)...lijken niet compatible. Op site van www.aska-hk.com/index.html staat 't volgende;

Processor: - Intel Pentium III & Celeron
(66/100/133Mhz Front Side Bus)
- Supports 300 to 700Mhz or above
- PGA 370 Type

Er staat dus niets over Celeron 2 of specifiek 'fcpga'.
Wie heeft tips en kan me uit de brand helpen?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Het staat idd niet duidelijk aangegeven, maar ik heb heel sterk het vermoeden dat dit bord niet geschikt is voor FC-PGA CPU's.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb ook zown bordje (bevalt verder prima). Helaas heb ik geen idee of hij ook FC-PGA aankan (op de Eynstein site, die hem ook verkoopt, staat erboven dat het wel kan)
Wel heb ik vrij recent een BIOS-update gedaan voor dit bordje. Kun je bij Target vandaan trekken (die de vertegenwoordiging van deze planken doet in NL).
Het is de BIOS-update voor de ASKA SST-5887 en de SST-5893 (ik heb beide). Target typeerd deze als (20141).
***Even voor alle duidelijkheid: BIOS-update is voor je eigen risico!!!***
De BIOS datum is van 28-03-2000 (code 2A6LGV3DC) Met die update kun je ook sneller als 600 mhz zoals voordien was.
Als je hem niet kan vinden brul dan even dan mail ik hem je wel. (als je de bios.zip uitpakt staan daarin ook weer die SST-5887 en SST-5893 in)
De SST-5887 is de Celeron variant geloof ik en de SST-5893 is de Slot-1 uitvoering.

Ik heb nog niet geprobeerd of er een FC-PGA in de Celeron variant gaat.Een vriend van mij wil het mogelijk gaan testen (hij heeft ook zo een Celeron bordje EN een FC-PGA 733 P-III)

Mocht je het eerder te weten komen dan hou ik me warm aanbevolen voor die info!!!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Euh Worsie waarom staat er dan bij:
Processor - Intel Pentium III & Celeron
(66/100/133Mhz Front Side Bus)
- Supports 300 to 700Mhz or above
- PGA 370 Type

Pentium III is geen Celeron of PPGA???

Zie nu ook dat de site eindelijk ge-update is :) alleen nog geen manuals (daar zou zoiets mooi in kunnen staan) en daar staat zelf een nog nieuwere bios dan ik al gevonden had :)
Toch wel nuttig