Ik heb een compaq 10 k ultra wide scsi 3 9,1 gb hardisk. Deze heb ik 2de hands gekocht maar helaas is hij nu stuk gegaan
Hij spint niet meer op. Ik heb compaq gebelt (0900) nummer
en ik kan hem laten ruilen als ik een bon heb of het serie nummer van de server waar ie in heeft gezeten. Die heb ik dus niet
Dus kan ik hem niet laten ruilen
Wat kan ik doen zodat ik wel een nieuwe krijg ? Bij quantum stuur je gewoon de hd op en als ie jonger is dan 3 jaar wat deze zekers is dan krijg je gewoon een nieuwe... ook al heb je geen bon. Wie weet raad ?
Je kunt niet terug gaan naar waar je deze HD gekocht hebt, en vragen of hij het serie nummer weet?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Nope... ik heb zijn adres en alles niet meer.. is namelijk ook al weer een jaar geleden
Kan nog een ander ding bedenken... Welk merk zit er 'achter' deze compaq, Compaq maakt immers haar spullen meestal niet zelf, en via dit bedrijf proberen?
Wij hebben hier nog een HP 850 hd liggen, maar dat is toch echt een quantum
Wij hebben hier nog een HP 850 hd liggen, maar dat is toch echt een quantum
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
aan zomaar een serie nummer heb je bij Compaq geen moer. Die lui hebben alles geregistreerd en weten precies welke nummers bij elkaar horen.
Maar.....
Als je weet hou oud die schijf is en of die schijf nog binnen de garantie valt dan , hebben ze volgens mij geen andere keuze dan je te helpen.
Volgens het nieuw nederlands wetboek ofzo, is een fabrikant aanspreekbaar gedurende de periode dat de consument redelijkerwijs mag verwachten dat een produkt goed functioneert........
Ik denk dat je grootste probleem is, hoe je e.e.a. aan Compaq gaat uitleggen zodat ze het daar ook begrijpen.....
Maar.....
Als je weet hou oud die schijf is en of die schijf nog binnen de garantie valt dan , hebben ze volgens mij geen andere keuze dan je te helpen.
Volgens het nieuw nederlands wetboek ofzo, is een fabrikant aanspreekbaar gedurende de periode dat de consument redelijkerwijs mag verwachten dat een produkt goed functioneert........
Ik denk dat je grootste probleem is, hoe je e.e.a. aan Compaq gaat uitleggen zodat ze het daar ook begrijpen.....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Ik heb dat ook een keer gehad, met een Ultra SCSI schijf (Seagate Barracuda 4.3 Gb met DEC sticker(DEC = Compaq)) Die was ook kapot gegaan. Dus ik dacht, ach, dan kan ik 'm wel terug sturen. Maar dat ging dus niet !! 
Nou ja, ik heb 'm uiteindelijk maar weggegooid. Die schijf zal wel uit een Alpha systeem komen (daar kwam die van mij in ieder geval wel uit.)
Nou ja, ik heb 'm uiteindelijk maar weggegooid. Die schijf zal wel uit een Alpha systeem komen (daar kwam die van mij in ieder geval wel uit.)
Schijven die van OEMs (de Compaqs, Dells en Toshiba's van deze wereld) af komen vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant, ongeacht de fabrieksgarantie. Je zult hiervoor bij Compaq terecht moeten. Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld is, maar ik weet wel dat het niet mee zal vallen...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Schijven die van OEMs (de Compaqs, Dells en Toshiba's van deze wereld) af komen vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant, ongeacht de fabrieksgarantie. Je zult hiervoor bij Compaq terecht moeten. Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld is, maar ik weet wel dat het niet mee zal vallen...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ik heb zelf ook een ex Compaq server schijf naar de kloten geholpen, maar als je dan op de site van de fabrikant gaat kijken, dan blijkt het om een OEM schijf te gaan en dan wordt je doorverwezen naar de OEM.
Compaq die geeft je vervolgens nul op het rekest, omdat de schijf niet in een server van hun zit, of omdat er geen service overeenkomst is, omdat je geen bon hebt, enz.
Een gebed zonder einde.
Compaq die geeft je vervolgens nul op het rekest, omdat de schijf niet in een server van hun zit, of omdat er geen service overeenkomst is, omdat je geen bon hebt, enz.
Een gebed zonder einde.
Je zegt dat het al meer als een jaar geleden is dat je hem kocht, Compaq geeft maar een jaar garantie op losse parts, dus aan een bon hem je zowizo al niks. Andere oplossing is een serienummer van een server vinden met nog wel garantie, en van een type vaat dezelfde hdd's in zitten. Als je hem daar op aanmeldt zou het wel mogelijk zijn garantie te claimen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Tja.. maar hoe kom je aan een serie nummer van een server ? een bedrijf zal dat echt niet zomaar geven en bij compaq zullen kunnen zien van wie die server is en merken ze dat ie niet bij mij staat. Ik vind deze service echt slecht van compaq. Ik vond compaq desktops al niks.. maar dit geeft me nogmeer negatieve gevoelens over compaq. Heeft iemand nog een idee hoe ik het kan oplossen ?
Duh.. Compaq geeft verschrikkelijk goede service aan de eigenaar van servers, vind je het raar dat ze een beetje moeilijk doen bij schijven waarvan geen bon oid overlegt kan worden. Compaq heeft overigens geen kennis van bij wie welke systemen staan.
Opsturen naar de fabrikant van de HD is de enige oplossing, wel all Compaq stickers van de HD verwijderen, om gezeik te voorkomen.
als je een quantum hd hebt en hij is defect dan mail je ze met het serie nr van de hd en als er dan nog garantie op zit mag je hem opsturen en sturen ze een nieuwe terug. Dit heb ik al 2 keer moeten doen met succes en ik had geen bon ofzo nodig. Dit vind ik persoonlijk veel betere service.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Opsturen naar de fabrikant van de HD is de enige oplossing, wel all Compaq stickers van de HD verwijderen, om gezeik te voorkomen.[/quote]Dat lukt je niet, want die serienummers van OEM producten staan geregistreerd.
Verwijderd
Ik werk bij Getronics, een servicepartner van Compaq en als jij gewoon een serienummer hebt van een willekeurige server, moet het natuurlijk wel recente zijn dan helpen ze je zeker weten wel. Zo gaan wij hier ook altijd te werk :-P
Ik kan je anders wel zo'n nummer geven hoor..
Ik kan je anders wel zo'n nummer geven hoor..
Verwijderd
Jeetje, wat doen we weer moeilijk.
Gewoon een andere weg bewandelen, enwel deze:
Ga naar de eerste de beste Compaq Service provider (ik zal Getronics niet aanraden, heb ik zelf helaas ooit gewerkt) en die schijf aanbieden als defect.
Je service provider meldt deze bij Compaq, onder het laatste inkoopordernummer waaronder deze is ingekocht. Aangezien deze schijven nog steeds actueel is, zal dat een inkooporder zijn van ik schat nog geen 3 weken oud.
Vervolgens gaat wordt deze schijf door Compaq omgewisseld door een nieuwe schijf, en teruggestuurd.
Voila, jij blij
Gewoon een andere weg bewandelen, enwel deze:
Ga naar de eerste de beste Compaq Service provider (ik zal Getronics niet aanraden, heb ik zelf helaas ooit gewerkt) en die schijf aanbieden als defect.
Je service provider meldt deze bij Compaq, onder het laatste inkoopordernummer waaronder deze is ingekocht. Aangezien deze schijven nog steeds actueel is, zal dat een inkooporder zijn van ik schat nog geen 3 weken oud.
Vervolgens gaat wordt deze schijf door Compaq omgewisseld door een nieuwe schijf, en teruggestuurd.
Voila, jij blij
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ga naar de eerste de beste Compaq Service provider (ik zal Getronics niet aanraden, heb ik zelf helaas ooit gewerkt) en die schijf aanbieden als defect.
Vervolgens gaat wordt deze schijf door Compaq omgewisseld door een nieuwe schijf, en teruggestuurd.[/quote]Nou niet helemaal, Compaq eist een serienummer van het Systeem waar de HD bij hoort, maar vreest niet, er is hoop, bij de Compaq helpdesk zijn ze ook nog wel eens gewillig, ik zou daar eens heen bellen. En de situatie uitleggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik werk bij Getronics, een servicepartner van Compaq en als jij gewoon een serienummer hebt van een willekeurige server, moet het natuurlijk wel recente zijn dan helpen ze je zeker weten wel. Zo gaan wij hier ook altijd te werk :-P[/quote]Ik werk ook bij een compaq service center, en wij zijn niet altijd even te vreden over de manier waarop Getronics de spulletjes repareert. b.v een HD inbouwen waarvan de compaq stichers zijn verwijderd, waardoor wij weer gezeik hebben met compaq om uit to vogelen of nou wel of niet onder garantie mogen vervangen en wat het sparepart nummer is. Ja het staat wel in die boekjes van Compaq, maar daar vertrouwen ze zelf ook niet helemaal op.
Vervolgens gaat wordt deze schijf door Compaq omgewisseld door een nieuwe schijf, en teruggestuurd.[/quote]Nou niet helemaal, Compaq eist een serienummer van het Systeem waar de HD bij hoort, maar vreest niet, er is hoop, bij de Compaq helpdesk zijn ze ook nog wel eens gewillig, ik zou daar eens heen bellen. En de situatie uitleggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik werk bij Getronics, een servicepartner van Compaq en als jij gewoon een serienummer hebt van een willekeurige server, moet het natuurlijk wel recente zijn dan helpen ze je zeker weten wel. Zo gaan wij hier ook altijd te werk :-P[/quote]Ik werk ook bij een compaq service center, en wij zijn niet altijd even te vreden over de manier waarop Getronics de spulletjes repareert. b.v een HD inbouwen waarvan de compaq stichers zijn verwijderd, waardoor wij weer gezeik hebben met compaq om uit to vogelen of nou wel of niet onder garantie mogen vervangen en wat het sparepart nummer is. Ja het staat wel in die boekjes van Compaq, maar daar vertrouwen ze zelf ook niet helemaal op.
Genoeg Compaq luitjes hier dus...
* Zer0 2
* Zer0 2
Pagina: 1