Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
rtfm! Als het langs twee kanten past zal het wel in orde zijn... tenzij er in de manual ofzo staat dat ze twisted gewired moeten zijn ofzo, dan soldeer je maar wat
sozOp dinsdag 18 juni 2002 18:07 schreef D-weaver het volgende:
rtfm!
ik kan verder niets vinden over zo een kabelAls het langs twee kanten past zal het wel in orde zijn... tenzij er in de manual ofzo staat dat ze twisted gewired moeten zijn ofzo, dan soldeer je maar wat
anyway,..tnx.. ff mailen dan maar (support is heel slecht)
Verwijderd
Veel kan je niet misdoen, gewoon trial & errorOp dinsdag 18 juni 2002 18:09 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
soz
[..]
ik kan verder niets vinden over zo een kabelik dacht ook wel dat et goed zou zijn, maar misschien dat er verschil in zat..dat kan je zelfs niet weten als je de manual leest
anyway,..tnx.. ff mailen dan maar (support is heel slecht)
jup.. das waar, maar ik heb een voorgemaakte kabel gekocht... ik zie wel effe wat er van tererecht komt..ik kijk even op cuabse forum, staat ook veel
Een RS-232 kabeltje met aan 2 kanten een female stekker is een null-modem versie (dus gekruist). Voor het aansluiten van randapparaten is dat meestal de goede versie; alleen voor modems heb je normaliter een ongekruiste versie nodig.Op dinsdag 18 juni 2002 18:05 schreef gitaarwerk het volgende:
Hoi, ik heb gister een apparaat binnen gehad die aangesloten moet worden via rs-232, nou heb ik gewoon een stom female-female kabeltje gekocht..
is dit nou goed? of zijn er kleine veranderingen??
Eigenlijk zit het zo:
Je computer is een zgn. DTE (Data Terminal Equipment), een modem is een DCE (Data Communication Equipment).
Om een DTE aan een DCE te verbinden het je een ongekruiste kabel nodig, dus TxD (DTE) met TxD (DCE), RxD (DTE) met RxD (DCE) etc.
Bij een randapparaat is er sprake van een andere DTE; je moet dus 2 DTE's met elkaar verbinden. Dan gebruikt je een null-modem kabel. Die zijn gekruist: TxD met RxD en omgekeerd etc.
Null modem kabels zijn over het algemeen herkenbaar aan het feit dat beide uiteinden dezelfde stekker hebben, dus beide female 9 pins D-sub in geval van de huidige RS232 op de PC.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Mag ik ff: BULLSHIT!! (uche uche). Sorry dat moest er ff uit. Hoeft nl helemaal niet zo te zijn dat het per definitie een null-modem kabel is; dat is alleen het geval als ook idd intern de kabels gekruist zijn (hoewel dit in de praktijk wel vaak het geval is). Kun je over het algemeen wel zien op de verpakking. Anders ff teruggaan naar de winkel en vragen aan de verkoper. Kun je evt meteen ruilen.Op woensdag 19 juni 2002 09:24 schreef EXX het volgende:
[..]
Een RS-232 kabeltje met aan 2 kanten een female stekker is een null-modem versie (dus gekruist). Voor het aansluiten van randapparaten is dat meestal de goede versie; alleen voor modems heb je normaliter een ongekruiste versie nodig.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Natuurlijk is het zo dat voor null-modem idd intern de draden gekruist moeten zijn en dat 2 gelijke connectoren dat niet garandeerd.Op woensdag 19 juni 2002 09:41 schreef The_Eagle het volgende:
[..]
Mag ik ff: BULLSHIT!! (uche uche). Sorry dat moest er ff uit. Hoeft nl helemaal niet zo te zijn dat het per definitie een null-modem kabel is; dat is alleen het geval als ook idd intern de kabels gekruist zijn (hoewel dit in de praktijk wel vaak het geval is). Kun je over het algemeen wel zien op de verpakking. Anders ff teruggaan naar de winkel en vragen aan de verkoper. Kun je evt meteen ruilen.
Maar: als je lijkt naar de aansluitingen op je apparatuur zijn de RS232 connectoren voor DTE male en op DCE female. Dus voor een gekruiste kabel moet je 2 female connectoren gebruiken en voor een niet gekruiste aan 1 zijde male en aan de andere zijde female. Dus 2 female connectoren is een sterke aanwijzing voor een null-modem kabel; geen zekerheid. Wil je zekerheid: ff doorpiepen met een multimetertje en kijken of pin 2 en 3 gekruist zijn.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Pagina: 1