Toon posts:

RAM op win2k probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe dimm 256 DDR 2100 266 mhz gekocht maar deze wil alleen in combinatie met mijn andere geheugendimm niet werken. los werkt hij wel gewoon. Het probleem is dat bij beide dimms windows 2k niet opstart maar de memory test wel goed wordt uitgevoerd. het is toch zeker niet nodig windhoos opnieuwe te moeten installen omdat ik wat geheugen bijplug ??? Of zou het een probleem met mijn moederbord zijn?

systeem:
P 4 1.6 ghz
msi-645 ultra
2 * 256 DDR-DRM 2100 266 mhz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Windows opnieuw installeren is niet nodig. Heb je de DIMM's al van socket gewisseld, dus alle mogelijke combinatie's uitgeprobeerd. Ondanks alle mooie algemene specificaties is het helaas zo dat lang niet alles even probleemloos met elkaar samenwerkt, als je ze samen niet aan de praat krijgt dat ding ruilen en het met een ander merk/type DIMM proberen (liefst dezelfde als je al hebt). Even in het BIOS met wat settings spelen wil soms ook wel eens soelaas bieden, misschien staan ze te strak afgesteld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad al verschillende sockets geprobeerd/alles omgewisseld enzo maar nix helpt. Het vreemde is ook dat ie de memory test gewoon perfect doet, dus het probleem ligt of bij het moederbord of bij het neit goed samenwerken van die geheugentjes. thnx voor je reply

Verwijderd

Topicstarter
nog ff 1 ding: het is toch niet mogelijk dat het geheugen niet van dezelfde soort is dus zeg maar SDRAM ofzo want dat is 168 en deze zijn allebei 184 pins bijvoorbeeld?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op dinsdag 18 juni 2002 18:22 schreef immortaltje het volgende:
ik heb inderdaad al verschillende sockets geprobeerd/alles omgewisseld enzo maar nix helpt. Het vreemde is ook dat ie de memory test gewoon perfect doet, dus het probleem ligt of bij het moederbord of bij het neit goed samenwerken van die geheugentjes. thnx voor je reply
Ik neem aan dat je de memory test van POST bedoeld? Of heb je echt met MemTest getest?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
neit dat prog nee, gewoon memory test bij het opstarten

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dat memtest dus nu aan het draaien en zit al op 77000 errors dus er zit ergens iets niet goed gok ik zo

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dan zou ik het reepje geheugen terug brengen en een nieuwe vragen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
maar het vreemde is dat het wel gewoon werkt als ik alleen die nieuwe erin heb zitten dan 0,0 fouten

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41

BCC

Op dinsdag 18 juni 2002 19:23 schreef immortaltje het volgende:
maar het vreemde is dat het wel gewoon werkt als ik alleen die nieuwe erin heb zitten dan 0,0 fouten
Je moederbord kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn hé. Probeer het eens in een ander bankje (je hebt er toch 3?)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zon beetje alle verschillende mogelijkheden (qua banks ) al geprobeerd en nix helpt
Pagina: 1