Ik heb pas geleden een OEM versie van de Creative Liveplayer 5.1, Ik heb een vraag over de poorten achterop: er zijn 5 poortjes met "hoofdtelefoon" uitgangen, dus dat zou betekenen dat ik een aparte kabel zou moeten kopen om alles aan te sluiten op de 5.1 ingangen van mn receiver, graag wat uitleg hierover desnoods foto's plaatjes waar ik kan zien wat er nou de bedoeling van is, ik ben nogal een n00b op het gebied van audio kaarten.
Verwijderd
Der zit 1 digital out op, die gebruik je voor naar je versterker, wat die aansluiting precies inhoud weet ik niet precies, maar t scheelt je 4 kabeltjes ofzo.
Als het goed is zijn het van links naar rechts (dus vanaf de joystick/midi aansluiting):
Zo is het tenminste bij mijn Live! 1024 (met 4 speaker-support). Volgensmij was bij de 5.1 de digitale (gele) uitgang gedeeld met het center-kanaal, correct me if wrong..
Als je versterker een digitale ingang heeft kun je die waarschijnlijk het beste gebruiken (weet niet zeker of dan alle kanalen worden doorgestuurd?) anders zul je de front, rear, center etc. allemaal apart aan moeten sluiten.
Er is vast wel iemand die je hier meer over kan vertellen, ben niet zo thuis in het 5.1 gebeuren..
code:
1
2
| zwart - groen - rose - blauw - geel rear - front - mic - line - digitaal (coaxicaal) |
Zo is het tenminste bij mijn Live! 1024 (met 4 speaker-support). Volgensmij was bij de 5.1 de digitale (gele) uitgang gedeeld met het center-kanaal, correct me if wrong..
Als je versterker een digitale ingang heeft kun je die waarschijnlijk het beste gebruiken (weet niet zeker of dan alle kanalen worden doorgestuurd?) anders zul je de front, rear, center etc. allemaal apart aan moeten sluiten.
Er is vast wel iemand die je hier meer over kan vertellen, ben niet zo thuis in het 5.1 gebeuren..
#
Wij weten er een heleboel vanaf, maar 19 minuten is wat weinig om te reageren, vind je zelf ook niet?Op dinsdag 18 juni 2002 17:55 schreef DarkEye het volgende:
Kan me niet voorstellen dat jullie daar niets vanaf weten...
Bovendien is dit al vaak genoeg langsgekomen. Als je die 19 minuten had besteed om even wat te zoeken, had je nu al van 5.1 geluid kunnen genieten.
[search=live 5.1 uitgang]
Dit topic is gesloten.
![]()