Ik krijg de voedingen wel doorgelust zodat de tweede voeding ook aangaat als de eerste wordt aangezet, maar ik krijg ze niet in serie geschakeld. Waneer ik dat doe dan gaat 1 van de voedingen gewoon uit. Erg vaag. Welke draden moet ik dan met elkaar verbinden???
batterijen kan je schakelen door de plus met de nul te verbinden..
ik weet niet of t ook werkt met ee nvoeding, volgens mij niet.
je moet dat de 12V+ aan de nul (zwart) van je 2e voeding hangen, en van die 2e voeding van de 12v gebruiken, die moet dan 24v zijn als t werkt
ik weet niet of t ook werkt met ee nvoeding, volgens mij niet.
je moet dat de 12V+ aan de nul (zwart) van je 2e voeding hangen, en van die 2e voeding van de 12v gebruiken, die moet dan 24v zijn als t werkt
Ik denk niet dat dit gaat werken omdat de voedingen allebei een andere spanning geven (bijv. 11.75, 11.9 ect). Ik met 'voedingskastjes' is het zelfs mogelijk om ze op te blazen 
Mare je zult dan met diodes moeten werken denk ik.
Mare je zult dan met diodes moeten werken denk ik.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
ja het verbinden van de 12 volt op de 0 van de andere om zo 24 volt te krijgen heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Zodra ik de draden verbindt houdt 1 voeding er gewoon mee op. Afzonderlijk werken ze dus prima, maar verbonden met elkaar niet. Nu las ik een artikel op procooling over het verbinden van twee at-voedingen, maar ik vroeg me af of dit ook mogelijk is voor 2 atx-voedingen. Voedingen zijn niet precies indentiek. Maar hoe bedoel je dat precies met diodes (Laupro)?
of pak de 12 V en de -12 V dan heb je ook 24
Er was pas een topic over geweest. Moest je 2 draadjes met elkaar verbinden, de 12 en 0v ofzow. weet niet meer precies.
Verwijderd
Moet je van de ene voeding de aardedraad los maken, want als de min van je voedingen aan massa ligt maakt krijg je bij serieschakeling kortsluiting via de aardedraad.
Hmm, maar dan staat er altijd nog 115V op die ene voedingOp dinsdag 18 juni 2002 18:30 schreef exter het volgende:
Moet je van de ene voeding de aardedraad los maken, want als de min van je voedingen aan massa ligt maakt krijg je bij serieschakeling kortsluiting via de aardedraad.
Waarom heb je die 24 volt nodig? Accu? Ventilator? Verwarmingspiraal?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Kzou er erg voorzicht mee zijn, want er kunnen nogal grote stromen lopen.
Waarom wil je ze doorlussen btw?
Waarom wil je ze doorlussen btw?
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Dan zou je van de ene voeding de massa moeten losmaken van de behuizing.
Zo het nu staat maakt de linkervoeding sluiting via de behuizingen en de aarde.
Zo het nu staat maakt de linkervoeding sluiting via de behuizingen en de aarde.
Dit gaat niet. Zie dit topic: [topic=520593]Op dinsdag 18 juni 2002 18:06 schreef LeonM het volgende:
of pak de 12 V en de -12 V dan heb je ook 24
Je kunt 2 voedingen in serie zetten. Dan heb je 12+12=24v
er is 1 hele grote maar: Je mag ze niet aarden (of tegen elkaar aanzetten, of bijde zo in een kast schroeven), want dan maak je dikke kortsluiting. Dit komt omdat de nul lijn de zelfde is als de aarde. Dan krijg je van +12v naar massa. Is kortsluiting.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
aha dus eigenlijk maakt een van de voedingen kortsluiting. Ja ik heb de voedingen getest buiten mijn systeem en zoals ik al aangaf ging een van de voedingen uit wanneer ik deze in serie schakelde met de andere( geen geaard stopcontact). Maar zaols exter zegt moet ik dus de massa van de behuizing los moeten maken. Wat heeft dit precies voor nut???
Overigens de -12 volt en 12 volt lijn leveren hooguit 0,5A dus das niet de moeite waard. Ik wil de voedingen gebruiken als peltier-voeding, dus het moet wel een beetje amperage kunnen hebben
Kijk het gaat mij er dus niet om hoe je draadjes in serie zet, maar wat de oorzaak is dat die ene voeding uitgaat en hoe ik dat kan oplossen.
Overigens de -12 volt en 12 volt lijn leveren hooguit 0,5A dus das niet de moeite waard. Ik wil de voedingen gebruiken als peltier-voeding, dus het moet wel een beetje amperage kunnen hebben
Kijk het gaat mij er dus niet om hoe je draadjes in serie zet, maar wat de oorzaak is dat die ene voeding uitgaat en hoe ik dat kan oplossen.
Verwijderd
Hmm, als je voedingen niet op geaarde wandcontactdozen zitten, zou die kortsluiting niet voor mogen komen.
Het probleem bij voedingen in serie en geaarde behuizingen zit zo:
De + van voeding 1 zit op de - van voeding 2, de min van voeding 2 zit aan de behuizing, de behuizing zit aan aarde, de aarde zit aan de behuizing van voeding 1 en de behuizing van voeding 1 zit weer aan de -
Kortom, voeding 1 wordt kortgesloten.
Door nu de - van een van de voedingen los te koppelen van de behuizing wordt het kortsluitcircuit onderbroken.
Je kunt eens een weerstandsmeting doen of er kontakt is tussen de twee behuizingen.
Het probleem bij voedingen in serie en geaarde behuizingen zit zo:
De + van voeding 1 zit op de - van voeding 2, de min van voeding 2 zit aan de behuizing, de behuizing zit aan aarde, de aarde zit aan de behuizing van voeding 1 en de behuizing van voeding 1 zit weer aan de -
Kortom, voeding 1 wordt kortgesloten.
Door nu de - van een van de voedingen los te koppelen van de behuizing wordt het kortsluitcircuit onderbroken.
Je kunt eens een weerstandsmeting doen of er kontakt is tussen de twee behuizingen.
Pagina: 1