Toon posts:

1 optical ingang, 2 optical apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende zaterdag worden onderstaande audio componenten geleverd:

Receiver: STR-DE475 (in het zilver)
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/51841_STR-DE475.gif

cd speler: CDP-CE375
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/45950_CDP-CE375_S.gif

5.1 set: SA-VE705 (inclusief Speakerstands)
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/17935_WS_FV10_SILVER.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/53761_SA-VE815ED.gif

Mijn vraag is? wie heeft ervaring met deze componenten, en wil er wat over kwijt?

plus,

ik heb ook een PS2, deze beschikt over een optical out, de cd speler ook, welke van de 2 kan ik dan het beste aansluiten? (volgens mij de PS2 voor DVD's en Games)

Verwijderd

Dit lees ik in de specs van je receiver:
"Digital inputs: 1 optical, 1 coaxial, 2 audio and 3 A/V (including one 5.1-channel) inputs"

Nu heeft je Sony alleen een optische uitgang. De PS2 ook.
Dan kan je 4 dingen doen:
1- een optisch<>coaxiaal converter aanschaffen
2- een optische Y-splitter aanschaffen
3- DVD optisch aansluiten, CD analoog
4- de grote wisseltruc toepassen :P

Punt twee en drie, kijk eens hier. Geen idee of ze ook in NL leveren, maar er zullen vast wel meer oplossingen zijn. Ook Midiman maakt van die producten, wel duur (denk richting 200 euro)!

Nadeel van punt 3, zoals je ook noemde, is dat als je digitaal wilt opnemen (minidisc bijvoorbeeld) dat niet mogelijk is. Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk dan acceptabel analoog.

Conclusiow: gewoon die cd analoog naar receiver laten lopen met een goede kabel!

Heb nu wel een 25 dollar oplossing gevonden. Kom je nog steeds op ca. 35 euro inclusief verzenden en btw.

/edit
typo 4 dingen
/edit

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Je wilt dus weten hoe je je cd-speler en je ps2 digitaal kan aansluiten?

Ik weet niet of je cd speler ook een coaxiale uitgang heeft, want anders kan je die gebruiken voor de cd speler en de optische voor je ps2.

Als je uiteindelijk toch maar één van de twee apparaten digitaal kan verbinden, kan je het best je cd speler analoog verbinden.

Zelf heb ik de Sony STR-DE 675, en daar ben ik erg tevreden over. Die heeft overigens drie optische ingangen. Misschien had je bij de aankoop rekening kunnen houden met de door jouw benodigde aansluitingen.

Verwijderd

Ik zou niet 123 de STR-DE485 aanschaffen dat kreng het een optisch en een coax ingang.
Maar hij accepteert alleen maar input via de coax.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

wel een beetje een rare receiver dan. met 1 optische en 1 digatale input.

als je toch zoveel geld uitgeeft koop dan een beetje een goede receiver met 2/3 maal zoveel aansluitingen.
een goede kenwood ofzo. kan je minimaal 3 digitale apparaten op aan sluiten

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb zelf de STR-DE475S

Echt heel tevreden over. Ik ben dan geen audiofiel maar ook niet iemand die genoegen neemt met de eerste de beste.

Hij heeft veel ingangen alleen 2 digital voor sat/tv (coxiaal)en dvd/cd(optical).

Voor de rest gewoon een goed apparaat. Tevens goede surround mogelijkheden.

Als je nog iets specifieks wilt weten Just ask.

BTW in combinatie met jamo speaker zet en dvd (dolby digital) it really rocks the house :9~ :9

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je moet maar bij Conrad gaan kijken. Daar verkopen ze wat switchboxen voor optical. Men kan zelfs 4 of 5 apparaten op 1 optical ingang aansluiten. Er is goedkopere mechanische model en duurdere electronische switch voor. Kies maar.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik vraag me af waarom men cd speler voor koopt. Men kan net zo goed DVD speler kopen, want daar kun je ook CD mee afspelen, niet waar? Zelfs MP3 is mogelijk. De prijsverschil is misschien 50 Euro meer, maar dan hoef je PS2 niet steeds gebruiken. Bovendien is PS2 niet exclusief ontworpen om DVD speelfilms mee te kijken. De DVD speler heeft hiervoor remote controller voor en kun je dan veel relaxed in je stoel bedienen, niet waar?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 21:00 schreef MrDummy het volgende:
Ik vraag me af waarom men cd speler voor koopt. Men kan net zo goed DVD speler kopen, want daar kun je ook CD mee afspelen, niet waar? Zelfs MP3 is mogelijk. De prijsverschil is misschien 50 Euro meer, maar dan hoef je PS2 niet steeds gebruiken. Bovendien is PS2 niet exclusief ontworpen om DVD speelfilms mee te kijken. De DVD speler heeft hiervoor remote controller voor en kun je dan veel relaxed in je stoel bedienen, niet waar?
Voor PS2 heb je anders ook een best goeie remote

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 19:17 schreef THRenault het volgende:
Ik heb zelf de STR-DE475S

Echt heel tevreden over. Ik ben dan geen audiofiel maar ook niet iemand die genoegen neemt met de eerste de beste.

Hij heeft veel ingangen alleen 2 digital voor sat/tv (coxiaal)en dvd/cd(optical).

Voor de rest gewoon een goed apparaat. Tevens goede surround mogelijkheden.

Als je nog iets specifieks wilt weten Just ask.

BTW in combinatie met jamo speaker zet en dvd (dolby digital) it really rocks the house :9~ :9
Waar staat de S voor?

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op dinsdag 18 juni 2002 21:53 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

Waar staat de S voor?
Waarschijnlijk omdat ie een "Silver" uitvoering heeft.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op dinsdag 18 juni 2002 19:08 schreef DragonLord het volgende:
Ik zou niet 123 de STR-DE485 aanschaffen dat kreng het een optisch en een coax ingang.
Maar hij accepteert alleen maar input via de coax.
Waar slaat dat nou weer op? :?

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je je input source goed zet he manneke. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:18 schreef NaWA het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ie een "Silver" uitvoering heeft.
aha, dan krijg ik dezelfde

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 22:51 schreef Fire_escape het volgende:

[..]

Ja lijkt me ook een beetje vreemd, dat het niet zou werken :?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Op dinsdag 18 juni 2002 17:10 schreef pcvanvliet het volgende:
Aankomende zaterdag worden onderstaande audio componenten geleverd:

Receiver: STR-DE475 (in het zilver)
[---------------->8-----------------] ikt over een optical out, de cd speler ook, welke van de 2 kan ik dan het beste aansluiten? (volgens mij de PS2 voor DVD's en Games)
Ligt het aan mij of kun je je audiocdspeler weggooien nadat je een DVD apparaat hebt gekocht?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 02:45 schreef E-Mile het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of kun je je audiocdspeler weggooien nadat je een DVD apparaat hebt gekocht?
Nee, is een 5 cd wisselaar, voor een hele avond muziek.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
bij http://www.igorstvshop.nl verkopen ze ook OPTISCHE spliters, omvormers en versterkers.
Ik zou zeggen mail ze es!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 22:51 schreef Fire_escape het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik werk in een winkel en moest ff een installatie bij de klant thuis nakijken.

Meegenomen:
• nieuwe DVDpielert
• nieuwe receiver
• optische kabels (om defecte uit te sluiten)

Uiteraard weet ik (als geen ander) dat je op je DVD je output moet selecteren en de sony receivers pakken het altijd wel op.
Maar de STR-DE485 niet.
Heb er zelf nog 3 op de zaak getest en SONY laat niks van zich horen.

Het enige wat mij al verdacht doet over komen is een regeltje (weet em niet precies uit me hoofd) in de handleiding.
Het aansluiten van dvd-aparatuur is bij voorkeur coaxiaal
Verders heb ik nog normale cd-spelers met een optische uitgang geprobeerd --> resultaat 0,0.

En we zijn al 3 weken aan het bellen met Sony. Geen van allen weet het daaroh.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 15:04 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik werk in een winkel en moest ff een installatie bij de klant thuis nakijken.

Meegenomen:
• nieuwe DVDpielert
• nieuwe receiver
• optische kabels (om defecte uit te sluiten)

Uiteraard weet ik (als geen ander) dat je op je DVD je output moet selecteren en de sony receivers pakken het altijd wel op.
Maar de STR-DE485 niet.
Heb er zelf nog 3 op de zaak getest en SONY laat niks van zich horen.

Het enige wat mij al verdacht doet over komen is een regeltje (weet em niet precies uit me hoofd) in de handleiding.
[..]

Verders heb ik nog normale cd-spelers met een optische uitgang geprobeerd --> resultaat 0,0.

En we zijn al 3 weken aan het bellen met Sony. Geen van allen weet het daaroh.
Shit man, das toch gewoon belachelijk :( dus ze willen je gewoon niet helpen?
Pagina: 1