Toon posts:

usb + duron help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 2 kleine vraagjes dus stop ik ze maar in een topic.

Ik heb een hp840C op mijn seriele poort. Hij werkt prima, alleen hij wacht af en toe onder het printen effe een sec en gaat dan weer verder dit komt denk ik (als het fout is niet lachen ;) ) door dat die seriele poort niet zo'n grote bandbreedte heeft. De hp heeft ook een usb aansluiting, als ik nou een usb kabeltje koop en aansluit gaan die sec. wachttijd dan weg? Heeft usb een grotere bandbreedte? En als antw. is ja hoeveel groter ongeveer (just curious).

En dan een duron vraag, er zijn waarschijnlijk geen dual duron boarden te koop gok ik, weet iemand of ze binnekort komen? En werkt een dual moederboard ook wel een beetje in 98se of moet je echt beos ofzo hebben? Wat is als bij alle duron vragen hierboven ja geantwoord kan worden een betere keuze: 2*duron 800mhz of 1*thunderbird 950mhz?

Alvast bedankt

Verwijderd

bij paralelle printers is het zo dat de print info vanaf computer naar printer wordt geschreven als je dan iets gaat doen dat cpu power vereist , dan kan ie gaan schokken ja , maar usb schrijft veel sneller info weg en meeste usb printers hebben dan ook buffergeheugen vaan de usb kabel naar toe schrijft met minder processor belasting ...
Als je printer usb heeft , gebruiken !!!
heb zelf canon bjc 6100 op A7v en werkt prima

:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

OK, dan zal ik het tweede deel van de vraag proberen te beantwoorden :)..
Er zijn nog geen dual Duron (=Socket A) borden. Die komen wel vrij binnenkort, uit mijn hoofd begin 2001. Maar dat weet ik niet zeker dus voor een EXACTE datum verwijs ik je naar tweakers.net ;)
En ik weet zeker dat een dual duron 800 VEEL sneller is dan 1x Thunderbird 950 ;)

Oh sorry vergeten.. je hebt wel een OS nodig dat meerdere processors aan zou kunnen op zich... Win98 kan dat NIET.. win2000 wel en van Milennium weet ik het niet (ik gok van niet)... Beos,linux etc kunnen volgens mij zonder problemen met 2 procs om gaan... maar dat is ook een klein gokje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Dus ik ga een usb kabel kopen!
Ik ben btw nog wel geintresseerd in snelheden als iemand dat zo uit zijn mouw kan schudden :)

Over de duron, ik had in de PC-active gelezen dat Beos echt heel goed, dual ondersteund, maar ik heb nog nooit met Beos gewerkt en heb daar eigenlijk ook weinig behoefte aan. Linux is misschien wel een optie, maar dan kan ik veel pogjes niet draaien die ik normaal wel veel gebruik. En win2k? Mhhh is wel een zwaar progje ;) Is het dan niet zo dat ik met win2k met 2*800 nog niet eens zoveel verschil merk met win98se met 1*tb950?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:59
ik weet de snelheid van een parallele poort zo niet uit mijn hoofd maar vandaag haalde wij met directe kabelverbinding 7 mb in 2 minuten ( volgens windows heb het niet gemeten kan dus geen hol van kloppen helaas pindakaas heb nu geen zin om het op te zoeken )
ik weet trouwens nog wel dat de snelheid ook afhankelijk is van de instelling van die poort ( ecp en dat soort sjit )
usb heeft een bandbreedte van 12 Mb per seconde mb staat hier voor MegaBIT en niet MegaBYTE

.