Ikweetniet of dit hier moet of in software, ik denk hier dus vraag het hier maar. Ik heb een PII 266 met 64MB en Windows 2000 als server. Nu vind ik die server extreem traag. Welk OS kan ik nog meer gebruiken? Geen Win 9X en het moet USB ondersteunen.Ik zat al aan linux te denken maar daar ben ik niet echt een held in.
wat geheugen erbij dan is je probleem van traagheid vast opgelost
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
Als je wat geheugen erbij knikkert werkt het wel beter denk ik.
edit:
Te laat
Te laat
NT 4.0 Server, zover ik weet is het mogenlijk om daar usb ondersteuning in te krijgen, tenminste het USB verhaal is het enige waarvan ik niet zeker ben of het aan je eisen voldoet
Verwijderd
Als je niet echt van Win 2k Server af wilt, of liver niet aan linux wilt beginnen, dan kan je eens aan een uitbreiding van je werkgeheugen denk dat doet wonderen.
Als je 128mb bijprikt gaat het al een heel stuk prettiger
Als je 128mb bijprikt gaat het al een heel stuk prettiger
Ja maar ik wil evengoed een wat lichter OS. Ik gebruik die server toch niet.Op dinsdag 18 juni 2002 17:01 schreef muis het volgende:
wat geheugen erbij dan is je probleem van traagheid vast opgelost
Ik zie net dat als je USB wilt onder NT 4.0 je 3d party tools nodig hebt, das dus niet handig...
Als je maar ook op een manier onder je USB uit kan dan is NT 4.0 de beste optie imho
Als je maar ook op een manier onder je USB uit kan dan is NT 4.0 de beste optie imho
Ik zal is ff zoeken voor een USB support drivertje voor NT. Standaard heeft NT geen USB support geloof ik.Op dinsdag 18 juni 2002 17:03 schreef MnM het volgende:
NT 4.0 Server, zover ik weet is het mogenlijk om daar usb ondersteuning in te krijgen, tenminste het USB verhaal is het enige waarvan ik niet zeker ben of het aan je eisen voldoet
Ik weet, maarja ik ben zo stupid geweest om een ADSL USB Modem erbij te nemen.Op dinsdag 18 juni 2002 17:05 schreef MnM het volgende:
Ik zie net dat als je USB wilt onder NT 4.0 je 3d party tools nodig hebt, das dus niet handig...
Hij is te traag maar je gebruikt hem niet?
Wat doet dat ding dan?
m.a.w. waar zit de bottleneck.
Wat doet dat ding dan?
Nouja niet gebruiken, ik gebruik die harddisk wel, om te sharen. Maar dat gaat zoooo traagOp dinsdag 18 juni 2002 17:07 schreef vassago het volgende:
Hij is te traag maar je gebruikt hem niet?
Wat doet dat ding dan?
http://www.bsquare.com/products/devtools/usbwin40/download.asp
misschien heb je daar wat aan in combinatie met NT 4.0
misschien heb je daar wat aan in combinatie met NT 4.0
Dat is op zijn zachts gezegd "niet slim"Op dinsdag 18 juni 2002 17:07 schreef Niek het volgende:
[..]
Ik weet, maarja ik ben zo stupid geweest om een ADSL USB Modem erbij te nemen.
Ja, maar waar gebruik je hem nu voor?Op dinsdag 18 juni 2002 17:08 schreef Niek het volgende:
[..]
Nouja niet gebruiken, ik gebruik die harddisk wel, om te sharen. Maar dat gaat zoooo traag
Als je hem alleen als file-server (single user) en internet sharing gebruikt zal het niet aan W2k of het geheugen liggen dat 'ie zo traag is.
Hoe en waarmee precies is hij zo traag?
Lijkt me ook niet echt slim...Op dinsdag 18 juni 2002 17:06 schreef Niek het volgende:
Ik zal is ff zoeken voor een USB support drivertje voor NT. Standaard heeft NT geen USB support geloof ik.
Voor de prijs van die USB driver kun je ook aardig wat RAM kopen
Verwijderd
Het file sharen kan alleen langzaam zijn als je HD errug langzaam is. Dat heeft gelukkig verder niet veel met je geheugen te maken.Op dinsdag 18 juni 2002 17:12 schreef vassago het volgende:
[..]
Ja, maar waar gebruik je hem nu voor?
Als je hem alleen als file-server (single user) en internet sharing gebruikt zal het niet aan W2k of het geheugen liggen dat 'ie zo traag is.
Hoe en waarmee precies is hij zo traag?
En voor Internet Sharing ook al niet. Ik weet niet hoe je je internet deelt, Routing of ICS?, maar het enige wat w2k doet is de behandelen van de aanvragen en enkele bytes doorsturen.
Dus wellicht ligt je probleem ergens anders dan je denkt!
Die harddisk is harstikke nieuw, en deed het in een andere pc harstikke goedOp dinsdag 18 juni 2002 17:17 schreef HPE het volgende:
[..]
Het file sharen kan alleen langzaam zijn als je HD errug langzaam is. Dat heeft gelukkig verder niet veel met je geheugen te maken.
En voor Internet Sharing ook al niet. Ik weet niet hoe je je internet deelt, Routing of ICS?, maar het enige wat w2k doet is de behandelen van de aanvragen en enkele bytes doorsturen.
Dus wellicht ligt je probleem ergens anders dan je denkt!
Die Alcatel USB modem krijg je onder Linux wel aan de praat.
Kijk even op http://www.adsl4linux.nl.
Verder is Linux met Samba natuurlijk een uitstekend server OS.
Als je nog een ander modem kunt regelen (omruilen?) dan is FreeBSD (met Linux compat. mode) een nog betere keus IMHO.
Zeker in combinatie met wederom Samba.
Kijk even op http://www.adsl4linux.nl.
Verder is Linux met Samba natuurlijk een uitstekend server OS.
Als je nog een ander modem kunt regelen (omruilen?) dan is FreeBSD (met Linux compat. mode) een nog betere keus IMHO.
Zeker in combinatie met wederom Samba.
HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C
Verwijderd
helemaal met loesberg eens
ik zou voor een linux based oplossing gaan
mandrake ondersteund het alcatel usb modem standaard
ik zou voor een linux based oplossing gaan
mandrake ondersteund het alcatel usb modem standaard
Nee, dat kan van veel meer factoren afhangen.Op dinsdag 18 juni 2002 17:17 schreef HPE het volgende:
Het file sharen kan alleen langzaam zijn als je HD errug langzaam is.
Verwijderd
Klopt ook wel, maar in het geval de topicstarter niet denk ik. Hij zal geen netwerk problemen hebben, verrotte nic's, kabels met verkeerde weerstanden etc.Op dinsdag 18 juni 2002 17:47 schreef warp het volgende:
[..]
Nee, dat kan van veel meer factoren afhangen.
Wat ik wil aangeven dat de topicstarter zijn server erg langzaam vindt, maar waarvoor hij hem gebruikt zou hij eigelijk moeten voldoen. Echter de topicstarter maakt verder niet duidelijk wat er nou exact zo langzaam is.
Daarnaast maakt ie het wel erg moeilijk:
Geen Unix, geen win9*, wel USB support.
Zit niks anders op dan BeOS te draaien anders. Als die uberhaupt ook een soort ICS hebben!
anders maak je gewoon een windows 98 servertje met ICS.
en als je dan toch iets wil met wachtwoorde valideren en scripts enzo zal ik je adviseren windows NT 4
en als je dan toch iets wil met wachtwoorde valideren en scripts enzo zal ik je adviseren windows NT 4
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
Maar hij draait wel Win2K.Op dinsdag 18 juni 2002 17:52 schreef HPE het volgende:
Klopt ook wel, maar in het geval de topicstarter niet denk ik. Hij zal geen netwerk problemen hebben, verrotte nic's, kabels met verkeerde weerstanden etc.
De Index Service, Auto Updates, System Restore, SFC, etc, etc. kunnen b.v. ook flink in de weg zitten (dit kost veel I/O).
Zeker op een systeem met maar 64MB...
kdacht altijd dat 64 MB het minimum was.
maar je kan idd beter iets van 256 in zo'n server gebruiken.
128 is al een grote vooruitgang maar geef mij maar 256 met win2k server
maar je kan idd beter iets van 256 in zo'n server gebruiken.
128 is al een grote vooruitgang maar geef mij maar 256 met win2k server
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
Mijn server ( Win2k Prof., P I 200Mhz, 128MB, 2x 1.6GB
) draait redelijk snel. Snel zat in ieder geval
. Start binnen 4 min op. Ik denk dat jij gewoon was memory erin moet gooien en dan is ie veel sneller. Ik had er eerst ook 64MB in, hij gebruikte 90 van de 64
. Dus ff wat bij geplaatst
Pagina: 1