Toon posts:

Floppy Disk(s) fail (80)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Pc boot dan geeft hij iedere keer weer Floppy Disk(s) fail (80) Zou iemand weten wat dit te betekenen heeft??? Ik heb hem heel hard nodig! Please reageer :'(
Ik heb het kabeltje al een keer omgedraait ik heb mijn BIOS gechecked naar mijn id staat alles goed.

Verwijderd

floppy kabel der beter inproppen of je voedingstekkertje van je floppy drive even aandrukken. Floppy kabel in je mobo ook even aandrukken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Floppykabel verrot, of je hebt een kabel uit een oud systeem gebruikt, die het toevallig bij dit systeem niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even testen.. Want het ligt ook zeker niet aan de floppydrive ik heb er al 5 verschillende gebruikt....

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
als het lampje blijft branden heb je de kabel er verkeerd om in

Verwijderd

Topicstarter
Hmz dit werkt allemaal niet maar heeft iemand enig idee hoe ik kan zien of het een oude kabel is???
Als ik er een floppy indoe brand mijn lampje niet maar de schijf draait wel eventjes

Verwijderd

Probeer dan een andere floppykabel, als je die heb liggen

Verwijderd

zit je floppy kabel in het mobo er wel goed in

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb allebei de kanten goed aangedrukt. Maar wat kan het uitmaken of de kabel van een oud systeem komt???

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:45 schreef GeNuX het volgende:
Ja ik heb allebei de kanten goed aangedrukt. Maar wat kan het uitmaken of de kabel van een oud systeem komt???
helemaal niks, een floppy kabel is al zo oud en de interfaces zijn niks veranderd. Misschien is kabel gewoon brak, dat kan ook :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:45 schreef GeNuX het volgende:
Het kan ook nog zo zijn dat je de kabel verkeerd om hebt aangesloten, pin 1 in de meeste gevallen richting rode kabel van de voedingsconnector.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb al 3 kabels geprobeert :S

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Als niets werkt kan je floppy controller kaduk zijn :P Anders koop je zo'n externe usb floppydrive :)

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

misschien is je floppy drive controller kaputt.
Heb je nog garantie op je mobo??
Zo ja terug sturen met die hap

edit
Net effe te laat :'(
/edit

ComputerSpecs

Verwijderd

Misschien staat er in je bios een verkeerd type fd?
Anders gegarandeerd of kabel op mb of drive zelf verkeerd
aangesloten, anders is kabel defect.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik die maken???

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 16:20 schreef GeNuX het volgende:
Ik heb het kabeltje al een keer omgedraait
Dit meen je niet :D.
Zeg maar dag tegen je floppy drive.

Met veel geluk doet ie het nog:
Op zo'n gaaf kabeltje zit een rood "draadje". Houd de floppy drive met de achterkant voor je (niet op zijn kop), dan moet dat rode draadje uiterst rechts (net als bij de harde schijf & cdrom).

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 18 juni 2002 16:51 schreef GeNuX het volgende:
en hoe kan ik die maken???
Niet :P Dat is dat ding op je mobo die de floppy aanstuurt. Kijk ff in je bios of je een floppy drive geinstalleerd hebt staan en probeer nog eens een andere drive. (dat rode stukje kabel richting je floppy kabel he :D)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 16:53 schreef kutkip het volgende:

[..]

Niet :P Dat is dat ding op je mobo die de floppy aanstuurt. Kijk ff in je bios of je een floppy drive geinstalleerd hebt staan en probeer nog eens een andere drive. (dat rode stukje kabel richting je floppy kabel he :D)
Tsja, dat is al vaker gezegd, maar ik hoor maar niks over dat dat ook niet werkt, volgens mij slaapt de helft hierzo.....READ THE LINES AND BETWEEN THEM.........

Verwijderd

kijk effe in je bios bij mij is er een optie die kijkt wat voor type fdd ik gebruik 80 sectors ofzo en als je m verkeerd om aansluit blijft ie dan wel al de tijd branden?

Verwijderd

Topicstarter
ja dan wel henk echt bizar. maar wtf is fdd?
Ik weet nu zeker dat het kabeltje goed is aangesloten dus moet het inderdaad aan mijn instelling liggen of mijn mobo is een beetje overleden ofzo... ( zal wel gelul van een dronken aardbei zijn maar tis maar een id)

Verwijderd

Floppy Disk Drive |:(

Verwijderd

Topicstarter
haha ja was mischien een beetje simpel van me....
Ik ga ff in mijn bios wroetten bbs.. Keep on posting :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou niets werkt en ij blijft de foutmelding maar geven. De FDD is verder perfect want bij een andere pc werkt het wel. hetzelfde geld voor de kabel. Dan moet het dus aan mijn mobo liggen toch??? :'(

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op dinsdag 18 juni 2002 17:53 schreef GeNuX het volgende:
Nou niets werkt en ij blijft de foutmelding maar geven. De FDD is verder perfect want bij een andere pc werkt het wel. hetzelfde geld voor de kabel. Dan moet het dus aan mijn mobo liggen toch??? :'(
Als je echt alles al hebt geprobeerd, zal je floppy controller wel defect zijn. Dus je mobo idd.

Kan je niet zo'n USB flash ding kopen met 64MB?

Edit: Reactie van fdd controller was al vaker gegeven zie ik...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

reset je bios?

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

jongens jongens... jullie zijn geen van allen tweakers hoor!!

Hierbij de goede oplossing.. :7

Je floppykabel moet sowieso goed op je mainboard zitten.. check dat eerst, of de rode draad op pin 1 zit

daarna je floppydrive, de rode draad van je kabel moet aan de kant van de voeding komen.. hierop is bij sommige drives een uitzondering (andersom dus), bovendien zijn er floppydrives waarbij de voeding onder of boven de flatcable zit, hierbij is het ook ff vogelen..

Nogmaals, een floppydrives en -controllers kunnen niet zomaar stuk gaan, of stuk gaan door het verkeerd aansluiten van een flatcable.. dus aub niemand angst aan gaan jagen etc..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 13:52
Ook slim om in de gaten te houden... aan 1 kant van je floppy-kabel zit een draai in de kabel. Die kant moet aan je diskettedrive. De andere aan je moederbord (duh! :+), uiteraard met rood op pin1.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt hij was vaker gegeven. maja ik hoopte dat ik het zo kon oplossen als ik bij apparaatbeheer kijk staat er ook een uitroepteken bij. dusse damn klotezooi. Echt weer de V...S

Verwijderd

Topicstarter
wow Dannyke

Bedankt voor de tip !!! Het werkt nog ook, alle bios settings staan weer op default !!! Bedankt en Topic Closed :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dit topic wordt nog lang niet gesloten >:)

Ik heb op een rommelmarkt even een nieuw high-end gamesysteem gekocht (rechts).
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/486_2.jpg

Ik heb de SX processor al vervangen door een ultrasnelle DX2, had zelfs een heatsink nodig!

Voordat ik GTA 3 en The Sims er op kan spelen moet ik er eerst een OS op zetten: een bootdisk dus.

Ik heb mijn spaarvarken leeggemaakt om een diskdrive te kopen waar ook 1,44 MB diskettes in kunnen. Maar nu doet ie het niet! De HD/FDD controller zit op een aparte ISA kaart op het mobo:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/486_4.jpg

Maar iedere FDD die ik aansluit (op wat voor manier dan ook) geeft dezelfde error:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/fdd1.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een andere topic al op je foutmelding gezocht???
Zou ik ff doen er zijn al 10 oplossingen voor ofzo. :Z

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zie de fout al.

Je kabels zitten verkeerd om: De rode draad moet bij pinnetje 1 zitten.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op woensdag 19 juni 2002 11:32 schreef Johnny64 het volgende:
Dit topic wordt nog lang niet gesloten >:)
Je hebt een verkeerd type Floppy Drive geselecteerd in je bios (720 kb) ipv 1.44mb.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

DE FDD-kabel met de rode zijde moet meestal naar de voeding van de FDD verwijzen.

Misschien heb je wel perongeluk een pinnetje verbogen op de FDD of Mainboard.

Het is een kleine moeite om ff een FDD te vervangen.

Ik weet alleen niet of het nou om een nieuwe computer gaat!!!!
succes,

xxx3

Verwijderd

ben bang dat je floppy disk dood is... R.I.P

Maar goed, ik zou geen nieuwe meer kopen. Net zoals in bovenstaande reply staat: koop memorystick ofzo, kan je meer kwijt, usb handig overal mee te nemen.
Pagina: 1