Geen vertrouwen Liquid Bearing ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 17:51

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Meest populair;

Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm), IBM 80GB (120GXP, 7200rpm), Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm), IBM 120GB (120GXP, 7200rpm), Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm), Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm, Liquid Bearing)

Dit is wat je ziet staan aan bij Pricewatch. Iedereen kijkt het meest bij IBM en Maxtor. Nu valt het me op dat er weinig animo voor de Liquid Bearing types. Naar mijn idee was altijd de lager in een harde schijf die voor de meeste warmte zorgde. Dit is toch beter voor de harde schijf ivm zijn werktemperatuur?

Dus waarom is het vertrouwen zo ver te zoeken??? Is er ooit iets gebeurd of presteren ze slecht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heet niet voor niets pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Lol Lex, lees je mail :P

Erm, die liquid bearing is voornamelijk geluidsreductie.
Ik kan me niet voorstellen waarom sommige schijven heet moeten worden en anderen niet.
De WD's die ik heb worden helemaal niet warm, integendeel juist. Daarom kun je aannemen dat fabrikanten die 'hete' schijven maken, het dus niet goed doen op de een of andere manier.

Ook is liquid bearing duurder en niet zo vaak gebruikt.. de tweakert blijft toch altijd naar prijs/GB en performance kijken :)

Misschien heeft dat er mee te maken? :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hmm, heb hier 4 liquid bearing schijven (40, 2x 60, 80) en ik zal heus niet de enige zijn.

Waarom denk je dat er weinig vertrouwen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat het komt doordat deze schijven iets duurder zijn en slechter verkrijgbaar (vooral in de beginperiode)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wat in de pricewatch als populair wordt omschreven zegt niets over de werkelijke verkoop.
Je kunt het vergelijken met Ferrari, superveel geïnteresserden maar relatief weinig kopers.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cool, Ferrari HDD.

Nou ja, een mix tussen
- verkrijgbaarheid
- bekendheid
- prijs
- prestatie
- merken/modellen

zal het wel een beetje zijn.
Hoe zit het eigenlijk met die liquid bearing dingen? Zijn die sneller, stiller, koeler e.d. dan normale?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Vooral stiller.

Kan je trouwens vergelijken met panaflo fans. OOk de stilste door vapo bearing. Alleen zeer slecht verkrijgbaar.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op dinsdag 18 juni 2002 19:58 schreef thedolf het volgende:
Vooral stiller.

Kan je trouwens vergelijken met panaflo fans. OOk de stilste door vapo bearing. Alleen zeer slecht verkrijgbaar.
Oke, duidelijk antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Liquid-Bearing schijven schijnen inderdaad een stuk stiller te zijn. Je hoeft deze volgens mij niet aan te schaffen; je geluid van de fans komt over alles heen....
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 22:54 schreef ewillegen het volgende:
De Liquid-Bearing schijven schijnen inderdaad een stuk stiller te zijn. Je hoeft deze volgens mij niet aan te schaffen; je geluid van de fans komt over alles heen....
:P
Daarvoor heb je vapo bearing fans.

Gezocht!
Router

Pagina: 1